• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Re: God søndag fra Ris

Det her har eg ikkje skjønt. Eine dagen viser folk til vitenskapen som seier at Roundup er gode greier, ikkje farleg og tapa og erstatninga er værre, og at alt er skremselspropaganda. Andre dagen er det helvete laust. Og så går det i sirkel.

Det gjelder andre ting også det. Inntil nå har jo flytrafikken vært Satans verk med forurensing av luften og årsak til global opvarming. Nå sier'em at det er klar luft som gir global oppvarmiing. Man kan bare ikke vinne denne diskusjonen ... :headbang

Denne dreper vel hva som helst. Tar den katta til naboen også?? :8:

Siden du nevner det, har ikke sett krapylet på en stund .. Men katta vår ser ikke ut til å ha noen problemer ...... Tvert imot .. ;)

cat.jpg

Jau. Jeg tror sannheten ligger et sted i midten: det er neppe en konspirasjonsteori som styres fra Trump og Kim Jong for å blablabla you know the deal. Men at det er en dødare for insekter er og blir det, og av den grunn synes jeg man burde holde seg langt unna slike produkter. Det er liksom litt egoistisk å si at vi ikke ønsker ugress så vi sprayer med noe som gir humler og bier anfall før de ramler ned og dør. Sommerfugler og marihøner også. Alt av insekter bare.. pam. Døde. Fordi vi har bestemt at ugress er støgt. Relativt dumt? :)
Ja, det med innsektene er mulig eit litt køddent problem, men ikkje godt å seie kva erstatninga hjelp for heller. No er det vel ikkje det at ugras er så stygt som er problemet, men at folk likar det arealeffektive monokulturane sine...
Det gjelder andre ting også det. Inntil nå har jo flytrafikken vært Satans verk med forurensing av luften og årsak til global opvarming. Nå sier'em at det er klar luft som gir global oppvarmiing. Man kan bare ikke vinne denne diskusjonen ... :headbang
Såg det her om dagen, ja... Det er nesten litt som, if it ain't broken, don't fix it. Men så var det visst noko som slutta å virke likevel. Tydelegvis har (mangel på) flytrafikk innverknad på økonomien også!! Hjelpes! :D

Siden du nevner det, har ikke sett krapylet på en stund .. Men katta vår ser ikke ut til å ha noen problemer ...... Tvert imot .. ;)

cat.jpg

Bra :)
Da slipper jeg å være redd for at naboen skal saksøke meg for flere millioner :)

1 gallon Eddik (hvit)
Halvliter badesalt
En spiseskje oppvasksåpe

Denne dreper vel hva som helst.

Et spørsmål.
Hva er forskjellen på vanlig salt og badesalt??

Kan jeg bruke vanlig salt i stede?

Siden vi er i kjerringråd modus.

Noen mixturer som tar maurkolonier. Jeg har noen røvere ved hytten som svimer rundt. (ikke i hytten, men ute)

Et spørsmål.
Hva er forskjellen på vanlig salt og badesalt??

Kan jeg bruke vanlig salt i stede?

Har sett oppskrift med begge. Er ærlig talt ikke sikker på om det gjør noen forskjell ..

Edit: Bordsalt har en annen kjemisk oppløsning og skal være skadelig for jordsmonnet. Hvis du vil bruke jorden til å dyrke noe, bruk badesalt.

Last edited:

Nåja, dere får besøk av Thunderbirds dere også .. Brød og sirkus (og jetfuel) til folket. ;)

Har du vann i whisky'en? ;)

Hvem ønsker a fucking Thunderbird .?? Seriøst et minutt i luften med dem tar livet av en sykesøster !! Jeg holder null vann i whisky - men den Trump Juicen trenger du gulper ned trenger 99% vann minst !!
Thunderbirds er et utrolig idiotisk stunt - heldigvis har vi en Guvenør som ikke er villig til dytte helsepersonell i graven - Kemp hmmm bestill U-Haul nå ! I det minste invester i U-Haul aksjer

Back