Re: God søndag fra Asker
God formiddag fra Lommedalen. Her sner det bra. Planen for dagen er ikke annet en å putte ved i peis og ovn og å slappe av, se reisevideoer på youtube og lese hotell anmeldelser på hotels.com og reflektere over gårsdagen. For oss Stabæk supportere var det jo en fin dag. brann tapte og Bodø-Glimt vant. For første gang i historien har nest dårligste lag fra Toppserien tapt for et lag fra 1 div kvinner i kvalikken, da Grand Bodø, som nå blir Bodø-Glimt slo Åsane. Dermed går bergen fra 3 til 1 lag i toppserien neste år. Jeg dro rett fra OSL til Lillestrøm for å få med meg cupfinalen jenter 19 mellom LSK Kvinne Fotball Klubb og Stabæk. Kampen startet noe etter LSK-Sandefjord så vi hørte lyden fra Åråsen da vi gikk til LSK hallen. Mens den ene klubben etter den andre går i Stabæks fotspor og tar opp et lokalt damelag i sin Eliteserie klubb, gjorde LSK det motsatte, de sa nei til å integrere LSKKFK i LSK. De har dermed gjort det motsatte av alle andre. Stabæk slo LSKKFK 0-2 i en ganske jevnspilt kamp, som muligens er LSKKFK sin aller siste kamp, da jeg er redd den enten legges ned eller går konk innen neste sesong starter, noe som gjør at Arna Bjørnar som kom sist, eller Åsane som tapte kvalik kampene ikke rykker ned like vel.
Ellers var flyturen fra Tromsø i går, en lidelse. Nytt, rent, fresht fly, med proffe folk på jobb. Crewet var på 8. Jeg tror det var 1 på opplæring både i cocpit og i cabin. Flyet var nesten helt fullt, minst 80% var utlendinger. jeg observerte bare 1 ledig sete fra min plass på 25c. Jeg hadde boarding gruppe 5 og med billigbilett måtte bagasjen være på gulvet foran meg. Etter som jeg var siste pax ombord og det var ledig plass over meg, puttet jeg både jakke og min lille sekk der. Men noe så trangt og jævelig har jeg ikke opplevd siden vi fløy Wizzair fra Stetin til Torp for 10 år siden. Med mine 175cm og ikke spesielt lange bein bestod det akkurat håndflate testen, jeg hadde 2-3 cm klaring til setet foran. Sitte puten er også ganske kort noe som ikke gir støtte til 30% av låret. Jeg skjønner nå at jeg må slanke meg. Jeg fikk ikke ned bordet, det butter i magen. Nå var dette 12 selskapet jeg fløy med i år. 7 selskap i A320 og 4 i 737, jeg har ikke vært i nærheten av å ikke få ned bordet før og jeg har ikke gått opp så mye på de 10,5 mnd siden min forrige flight. Med Air Asia satt jeg også på ca rad 25 og det var ikke så trangt. Forrige gang jeg bestilte en SAS billett var 22 juli 2011 kl 15. 25 min senere hørte jeg et drønn gjennom det åpne vinduet hjemme på Majorstuen, der jeg da bodde. Den turen til Ålesund for å se Stabæk spille ble aldri noe av. Jeg tror det blir lenge til jeg velger SAS igjen for dette var ubehagelig.