God søndag fra Antsirabe!

petter380

Powder hound
Medlem
God søndag fra Antsirabe!

Hadde en altfor spennende tur med ET til TNR i går fra ADD, med bl.a. litt flytidflytting uten å si i fra, avbrutt landing m.m. - skal prøve å detaljere i en trip report siden.

Etter landing var det helse«sjekk», betale visum, pass sjekk, baggasje, sjekk igjen og igjen og igjen - viktig å ha pass mao. [emoji23]

Sjåføren var på plass, og etter en tur på butikken kom vi oss ned hit rundt 1830. Snodig landskap, og så langt tyder øyen på å være en god blanding av africa og asia når det gjelder folk, kultur og mat. Nye 10-12 timer i bil i dag videre sørvestover gjennom «Madagascar highlands» og til jungelen. Vi har utrolig gode veier i Norge forøvrig...

Opplevelsesrik dag ønskes alle som ønsker [emoji51][emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Re: God søndag fra Antsirabe!

Mornings fra Sandaker. Sauen Shaun på TV og espresso i koppen. Litt tett i nesa er jeg også. Litt senere blir det toget til Sandefjord sammen med arvingen for å besøke oldeforeldre. Ha en fin dag

God morgen fra Groruddalen, i dag går turen til Dal for å besøke barnebarn - det blir LEGO dag for alle pengene.

Ha en flott søndag.

Jan

Strøken søndag fra rett vestenfor!
Lett fyllesyke helbredes med egg og bacon om litt. Gamle (eller snarere middelaldrende) venner fant hverandre over middag igår. Deilig and og alt for mye å drikke, i kjent stil. Plusser på julelønningen med en overtidsvakt til natten, så det skal nok hviles litt utpå dagen.
Men først; Frokost og dagspresse :)
Makelig ukeslutt ønskes!

Morn, morn fra Skaun!

Her ligger man og venter på en makalaus fotballsøndag, kona får bælje så mye hun vil om ditt og datt, i dag blir det fotball på TV og kun det! :) :)

Ellers fantastisk nok en hel uke uten reising neste uke, noen møter i Oslo ble kansellert, så da får man nyte hjemmet.

Kos dere, fotball eller ei, hilsen meg. :)

Kim

God formiddag fra Snillfjord. :)

Skyet og småkjølig på denne kanten. Opp kom man seg da, etter en litt lengre natt en først tenkt.

Etter litt krangling med PCen fikk man booket 3 netter på Quality Steinkjer litt senere denne måneden, bookingen kom i havn litt etter 01.00. Med 0 reservering av beløp og gratis avbestilling frem til ankomstdagen kl 14 synes jeg 7,000 var en grei deal for 2 rom i grunn.

Dagens planer? Ingen enn så lenge. Litt husarbeid først, så får man se om man ender opp på Krokstadøra for litt middag etter hvert. Pleier ofte å bli slik på søndager.

Ha en fortreffelig en! :)

Hadde en altfor spennende tur med ET til TNR i går fra ADD,

Etter landing var det helse«sjekk», betale visum, pass sjekk, baggasje, sjekk igjen og igjen og igjen - viktig å ha pass mao

Opplevelsesrik dag ønskes alle som ønsker [emoji51][emoji16

Attachments

• IMG_0867.jpg
    IMG_0867.jpg
    197 KB · Views: 286

God ettermiddag fra OSlo. Har så langt ikke gjort noe fornuftig annet enn å se etter hoteller i Guangzhou. Da arbeidsgiver ikke ville ha meg lenger på fredag så ble det tid til en litt lenger tur til Hong Kong. Men Guangzhou virket spennende når jeg leste Robert sin trip report her. SÅ meg ut et hotell i nærheten av jernbanen, men da jeg prøvde å booke på den engelske siden så stod at det var fullt, men på den kinesiske siden (og hotels.com etc) dukket det opp som ikke fullt. Rare greier. Jeg liker å booke direkte hos hoteller som jeg booker flybilletter direkte hos selskapene.Men hotellet har fått bra anmeldelser på Tripadvisor og det resepsjonen er flytende i engelsk, så regner med at det er hjemmesidene deres som er elendige.

Hallois fra langt vest. Fortsatt mørkt, selv om vi stilte klokken i natt. Vekkerbeaglen ser ut til å ha klart overgangen brukbart.

Blir nok litt fotball her også. Har ikke så mye annet på programmet annet enn å blåse klar innkjørselen. Det holder. Fin tur på nærflyplasen i går. Resultatet kan besiktiges i bildeforumet.

Sommervarme igjen, men det skal visst skru seg ned et par hakk utover uka.

Tjo bing!

God ettermiddag fra OSlo. Har så langt ikke gjort noe fornuftig annet enn å se etter hoteller i Guangzhou. Da arbeidsgiver ikke ville ha meg lenger på fredag så ble det tid til en litt lenger tur til Hong Kong. Men Guangzhou virket spennende når jeg leste Robert sin trip report her. SÅ meg ut et hotell i nærheten av jernbanen, men da jeg prøvde å booke på den engelske siden så stod at det var fullt, men på den kinesiske siden (og hotels.com etc) dukket det opp som ikke fullt. Rare greier. Jeg liker å booke direkte hos hoteller som jeg booker flybilletter direkte hos selskapene.Men hotellet har fått bra anmeldelser på Tripadvisor og det resepsjonen er flytende i engelsk, så regner med at det er hjemmesidene deres som er elendige.
Sikkert ein bra plass, men verdens kjedligaste flyplass! (men du reiser kansje rett frå Hong Kong med båt, kansje?)

God ettermiddag fra tåka og regnværet i provinsen. Det sier vel sitt at man må til Madagascar for å finne dårligere veier enn i Norge, hadde en tur på E18 gjennom Bærum i stad, ser ut til at Satans Vegvesen ikke helt har fått med seg at vannet renner nedover og samler seg i bånn...

Nuvel, spenningen i dag består i å se om Norwegian flyr med MAX på Edinburgh-ruten i morgen ettermiddag. Den skal jo gå fast med MAX, men har de siste tre dagene blitt skiftet til -800 på kort varsel. I morgen er den satt opp med EI-FYA, men vi får se. Maskinen kommer inn til EDI fra SWF som D8 1601 på morningen, så får vel holde et øye på fremdriften der.

Blir det MAX kommer det en ørliten trip-report også. Hvis det blir -800 kommer det en grmmpf.

Hadde en altfor spennende tur med ET til TNR i går fra ADD, med bl.a. litt flytidflytting uten å si i fra, avbrutt landing m.m. - skal prøve å detaljere i en trip report siden.

Etter landing var det helse«sjekk», betale visum, pass sjekk, baggasje, sjekk igjen og igjen og igjen - viktig å ha pass mao. [emoji23]

Sjåføren var på plass, og etter en tur på butikken kom vi oss ned hit rundt 1830. Snodig landskap, og så langt tyder øyen på å være en god blanding av africa og asia når det gjelder folk, kultur og mat. Nye 10-12 timer i bil i dag videre sørvestover gjennom «Madagascar highlands» og til jungelen. Vi har utrolig gode veier i Norge forøvrig...

Opplevelsesrik dag ønskes alle som ønsker [emoji51][emoji16]

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

God tur men pass deg for svartedauen.
WHO advice on travel

Based on the available information to date, the risk of international spread of plague appears very low. WHO advises against any restriction on travel or trade on Madagascar based on the information available.
International travellers arriving in Madagascar should be informed about the current plague outbreak and the necessary protection measures. Travellers should protect themselves against flea bites, avoid contact with dead animals, infected tissues or materials, and avoid close contact with patients with pneumonic plague. In case of sudden symptoms of fever, chills, painful and inflamed lymph nodes, or shortness of breath with coughing and/or blood-tainted sputum, travellers should immediately contact a medical service. Travellers should avoid self-medication, even if for prophylaxis. Prophylactic treatment is only recommended for persons who have been in close contact with cases, or with other high risk exposures (such as bites from fleas or direct contact with body fluids or tissues of infected animals). Upon return from travel to Madagascar, travellers should be on alert for the above symptoms. If symptoms appear, travellers should seek medical care and inform their physician about their travel history to Madagascar.
http://www.who.int/csr/don/02-november-2017-plague-madagascar/en/

Sikkert ein bra plass, men verdens kjedligaste flyplass! (men du reiser kansje rett frå Hong Kong med båt, kansje?)
Ja tog fra Hong Kong tenker jeg. Har fått nok av båter for en stund.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

God ettermiddag fra det Sørlandske!
Hjemme igjen etter en hyggelig tur til Singapore hvor jeg fikk se de nye setene til Singapore Airlines samt deres treningssenter! Meget imponerende. Hjem i deres Business Class i natt. Deilig Lobster Thermidor og ellers strålende servering og service.

6,5 timers venting i København i dag. Merkelig å føle seg opplagt til å jobbe litt allerede kl 0530 i dag. Men man fikk da saktens unna en del ting som har blitt liggende mens man var i Singapore. Gullstuen til SAS er et greit sted å jobbe fra, selv en søndags morgen.

Siste hopp hjem med Widerøe... Kom til å se at turen nedover ga hele 125 EuroBonus-poeng. For en t/r billett som kostet 2800 kr. DET er latterlig det. Ja nærmest en vits!

Nå venter søndagsmiddag hos mor! Aldri feil!

God morgen fra Lillestrøm. Her er formen strålende frisk, det er ingen "må gjøre" aktiviteter på agendaen og alt er fint.

I kveld vanker det Fly& Skolebrød med en annen forumist. Det blir fint.

Ellers... hvordan komme seg fra Nice-Tenerife og ikke minst: Jeg og Nøffju skal til London og spise biff i romjulen. Han skal booke billettene til London og jeg hjem. Maks 2 mellomlandinger. Hmmm

Ha en fin en

Han skal booke billettene til London og jeg hjem. Maks 2 mellomlandinger. Hmmm

DOH og DXB? Alt på separate bookinger, selvsagt.

Ellers god søndag herfra. Lader opp til ny jobbuke. Litt omrokkeringer fra i morgen av som kom på litt kort varsel, så det er litt "stille før stormen"-modus nå.

Ha en god en :)

Ellers... hvordan komme seg fra Nice-Tenerife

Iberia eller Vueling er vel alternativene som ikke tar "dagevis" (evt. alitalia om du tør)

Når skal du nedover? Jeg er på en 5-ukers fra begynnelsen av januar.

Iberia eller Vueling er vel alternativene som ikke tar "dagevis" (evt. alitalia om du tør)

Når skal du nedover? Jeg er på en 5-ukers fra begynnelsen av januar.

Det ble faktisk Iberia. Tenkte ikke på det, men sjekket. Det kostet 4600,- å booke, men fant ledig for Avios.

Skal nedover i starten av Februar sammen med jomfrua

Da feirer Elefanten eget gullkort med skolebrød hos SQ777!!
3d7e7160f9a893dafab211e708b2ecc2.jpg

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

God aften fra Stavanger. Her har dagen vert langt i fra god. Influensa tegn merket jeg så smått i går og det dro på seg på på kvelden og natten. Skriver T-4, så dette bør gå raskt over. Morgendagens tur til Oslo er for min del kansellert og jeg holder meg hjemme.
Ellers har TV'n fått kjørt seg i dag, men fy flate så råtten en blir av å sitte inne uten å bevege seg...
Ha en bedre en :)

Back