God søndag fra 2953

Someone

Moderator
Medlem
God søndag fra 2953

God morgen her fra Beitostølen. Dagens plan er å bestige Bitihorn med eldstemann. Retur til Asker i kveld. Ha en fin dag

God søndag fra Larvik!

Good morning! :)

Her sov man godt etter en virkelig fin sommerdag i går. 19000 skritt rundt omkring til steder jeg ikke har vært tidligere. Det var til og med skikkelig varm sommerluft til langt utpå kvelden. :)

Etterhvert går turen hjemover med VY.
Men først ned til frokost!

Ha en super ekstra best søndag!

20220827_192001.jpg20220827_111008.jpg20220827_120133.jpg20220827_195426.jpg20220827_115939.jpg20220827_111532.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Re: God søndag fra 2953

God morgen fra Stavanger! Etter 4 uker i flyttekaos har ting nå endelig kommet ordentlig på plass. Nydelig vær her i dag, så jeg setter meg straks på motorsykkelen og kjører til det som vel er Rogalands motorsykkel-Mekka, Lysebotn. Ha en fin søndag :)

Hola fra Knausen. På tide å stå opp snart da det hintes om 4S frokost fra sidelinjen. Litt forsiktig med mimosaen i dag da det er inn til Fuglemyrhytta med en nabofamilie om litt.

I kveld er det middagsgjester fra Dubai så det blir nok en sen kveld.

G’morgen fra 30040. Fortsatt 22 grader. Blitt ensformig etterhvert..

Solen er oppe, kaffen er varm og etterhvert skal det dukke opp en ny pleierske.

Hadde middagsgjester i går. Raidet Wilkes for noen heftige kjøttstykker, og sammen med mine berømte grillede poteter og litt grønt for syns skyld, ble det et herremåltid. Kuene selger seg dyrt om dagen, men av og til må man unne seg litt ekstra.

Makan fra Lillestrøm. Mistet en plombe når jeg spiste frokost i dag, hvilket først og fremst er irriterente. For det betyr kostbare tannlegebesøk.

Nå bærer det straks inn til Oslo å underholde den andre og siste av de årlige gruppene med kunder fra BeNeLux. Det er 3 forferdelig intense dager, og jeg kommer nok som vanlig til å ha gledestårer i øynene når jeg ser bussen kjøre avgårde med dem fra Frognerseteren på tirsdag formiddag. :)

Ha en fin dag!

God søndag fra Argentina og Buenos Aires!

Her er det kun 6´C. Det er fortsatt tidlig på dagen, men forventer ikke nå høyere enn 12´C i dag ettersom det bare er tidlig vår her nede. Årets varmeste måned er januar med en gjennomsnittstemperatur på 23,7 ºC og den kjøligste er juli med 10,5 ºC. Buenos Aires befinner seg i den tempererte klimasonen. Selv midt i vinteren synker temperaturen sjelden under null og snøfall er svært sjelden.

Kjennes utrolig deilig å være tilbake her i storbyen og vandre gatelangs å studere byens mange imponerende bygninger. Buenos Aires har en rik arkitektonisk arv som spenner fra spansk kolonistil til banebrytende moderne. Sentrum preges av europeisk arkitektur fra slutten av 1800-tallet og begynnelsen av 1900-tallet. Dette er nettopp den perioden da Argentina var blant verdens rikeste land, basert på eksport av jordbruksprodukter som kjøtt og hvete. Byen har ennå en vibrerende livstil og tempo og kan minne om både New York, Madrid og Paris. Cafélivet her er helt unikt og her finner man ennå restauranter som drives som på 1930-tallet.

Argentina er ellers en fotballnasjon og to av de mest berømte og beste fotballagene holder til i Buenos Aires, Club Atlético River Plate og erkerivalen Boca Juniors. Ligakamper mellom de to ender ofte i slagsmål og i går var det kamp så busslass av væpnet politi var overalt i gatene så man fikk nesten litt følelse av å være tilbake i tiden militærjuntaen styrte i Argentina. Pave Frans sitt favorittlag er laget San Lorenzo, et lag han har vært fan av siden guttedagene her i Buenos Aires, men de spilte ikke denne helgen så han var ikke å se;)

Ha en strålende søndag!

Attachments

• IMG_5945.jpg
    IMG_5945.jpg
    138.3 KB · Views: 46
  • IMG_5964.jpg
    IMG_5964.jpg
    76.9 KB · Views: 48
  • IMG_5965.jpg
    IMG_5965.jpg
    115.9 KB · Views: 47
  • IMG_5975.jpg
    IMG_5975.jpg
    184.6 KB · Views: 48
  • IMG_5981.jpg
    IMG_5981.jpg
    121.2 KB · Views: 46

Etter en time på pianokonsert i Operaen, konkluderer jeg med at Brahms neppe ble invitert ofte på fest. At han sannsynligvis tilbrakte mye tid i kjelleren og kunne nytt godt av moderne medisin.

Schuman neste

Fy F**N.... 5 j***a ekstranummer på pianokonsert??? Folk må slutte å klappe

DRÆÆÆÆP MIG

Fy F**N.... 5 j***a ekstranummer på pianokonsert??? Folk må slutte å klappe

DRÆÆÆÆP MIG

Bare lurer: Var det noen som tvang deg dit?

God kveld herifra. Lite pianokonsert, men denne ble visst stående å surre i bakgrunnen på Youtube akkurat nå. Litt lett oppvarming til et par konserter jeg skal på utover høsten.

https://youtu.be/cbgAuw22fnA

Ha en god en :)

Back