• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God sommerlørdag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God sommerlørdag

Sommer ferien har startet og om noen timer settes kursen mot Verdens Ende. Nespresso og soloppgang ennå på Ris...men må vel snart pakke resten. Ha en bra lørdag eller en enda bedre start på ferien.

Re: God sommerlørdag

God lørdag fra Stavanger, her starter også ferien i dag, og om noen minutter starter vi på reisen. God sommer til dere alle!

God morgen fra en flybuss i retning Trondheim. Liten sentrum tur før retur Værnes i ettermiddag. WF til OSL i morgen.
Sola skinner for øyeblikket men det er utrykt for byger. Ha en fin en! :)

God lørdag fra Tblisi. Stille og rolig her i dag. Demonstrasjonen utenfor parlamentet i går forløp rolig. Bare en 10 minutters tur fra leiligheten min, som jeg skal sjekke ut av om et par timer.

Klar for Varna, via Istanbul, med avgang herfra 1725. Har mer enn 1 time og 10 minutters mellom flyene i dag, så da blir det forhåpentligvis litt roligere enn ved ankomst. Der vi landet ett minutt før tid, men med taksing på nesten 25 minutter og buss ble det meget hektisk.

Tblisi er en by som svarte til forventningene. Mye god mat og veldig mye god vin, til en billig penge. Viner som koster nær 300 kr hjemme, får man gjerne til godt under 200 på restaurant her. Det som trekker litt ned er så som så service. På et relativt dyrt sted jeg spiste og drakk i går hadde de f.eks. ikke en karaffel for å dekantere vinen, noe jeg bad om, først fordi jeg selv merket at den var lukket, og så fikk jeg det sannelig bekreftet av Aperitif.

Når det gjelder Tblisi vs Jerevan er førstnevnte kanskje mer staselig, ligger finere til, mye variert og se og har en bedre matkultur, vil jeg hevde. Men når det gjelder folkeliv og slike ting som jeg liker, å sitte ute sammen med lokale folk på uterestauranter og se på livet, så er Jerevan klart bedre. Hadde tenkt en 80-20-fordeling på byene her, i favør Tblisi, men så justerte jeg til 70-30. 50-50 hadde nok vært ideelt.

Den strabasiøse turen med privatsjåfør endte godt til slutt - fikk beklagelse fra selskapet. Det positive var jo at jeg sparte en del på det hele og fikk ordnet grei retur med samme folk som tok meg siste etappe. Betalte 70 dollar hver vei, noe som ikke er noen upris for å slippe å ta trange minibusser.

God lørdag!

Mornings fra L1. På tur med to barn, mens kona slapper av hjemme. Etterpå får vi besøk, og så bør det etterhvert fikses litt i hagen. Tujaen kom noen å gravde opp i går, men får vente til i morgen med å få kjøpt en erstatter. Ha en fin dag

1cf137f17bb49b907646f843e74d6fe6.jpg

God dag fra Molde. Etter 2 dager med svigerfamilie og 70 års lag i Sunndalsøra har vi kjørt til Molde og tar en natt på Seilet.

Så nå åpnes straks en ferieøl og så blir det vel mat etterpå. Ferien har sånn delvis begynt.

Ha en fin en.

Sånn - da var hekken solid plantet i kontorstolen og den tradisjonelle midtsommervakta er i gang. Egentlig svært dårlig timing, for Airliners International holdes i Atlanta denne helgen, men lommeboka er svært takknemlig.

Fikk en skikkelig regnskur i natt, men nå er det fint og klart.

Hoy aften fra Stavanger. Noen må holde hjulene i gang så her er de fortsatt 6 uker igjen til ferie. Men det gjør ingenting, for det er jo ikke mye jeg skal arbeide i løpet av de 6 ukene:D
Dagen medgått til hagearbeid, pol-besøk og ervervelse av ferske reker.
Så nå sløves det fremfor TV`n.

Back