• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God skjærtorsdag morgen!

Re: God skjærtorsdag morgen!

God kveld fra Snillfjord. :)

Praktfullt vær, ikke stort mer å si om den saken. Her jobber vaskemaskinen for harde livet, i mens man selv bare ligger på sofaen og gjør....ja, ingenting.

Lillesøster er sendt på påskeferie frem til mandagen, og i morgen sendes moderen på påsketur med bekjentskaper også. Det betyr at jeg har hele påskehelgen til å nyte stillheten. Det blir nok litt TV/film, noen turer utendørs og litt spotting av passerende IC-ruter skulle jeg tro. #drømmepåske

Ha en fortsatt god en. :)

I verdens mest ordensfulle land er vi selvsagt også på jobb i dag. Jeg lurer på om det bare er i Skandinavia skjærtorsdag har noe betydning? Her nede rista de på hodet og spurte "når jobber dere nordmenn egentlig?" når jeg spurte om fri på Skjærtorsdag :p

Umiddelbart kan jeg kun komme i tanke om Danmark og Norge, hvor Skærtorsdag
er en helligdag. Og det er uden tvivl en arv fra tvillingrigets tid.....

Maundy Thursday is a public holiday in most countries that were part of the Spanish empire (Argentina,[75] Colombia, Costa Rica, El Salvador, Guatemala, Honduras, Mexico, Nicaragua, Paraguay, Peru, the Philippines, Spain,[76] Uruguay and Venezuela), countries that were part of the Danish colonial empire (Denmark,[77] Iceland, Norway and United States Virgin Islands), and in the Kerala State of India. Certain German states declare a public holiday for public sector employees. In the UK, civil servants were traditionally granted a half-day holiday (known as "privilege leave") on this date, but that was abolished after 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/Maundy_Thursday#Public_holiday

God skjæringstorsdag herifra også. Ganske så effektiv sådan, da man har fått ryddet litt, båret litt ned i boden, samt ryddet litt der nede også.

God kveld ønskes :)

Greetings fra Sola

Har kommet meg hjem etter noen dager i LIS, hvor det på tirsdag var over 20°C (offisielt) :8:
Greit å slappe av og bare vandre rundt å nyte livet i den portugisiske hovedstaden, kan anbefales.
Færre "solbrilleselgere" virket det som, i hvert fall ikke så mange som plaget meg.

Men ikke helt fornøyd med pilotenes valg av intersection take-off og redused powersetting på SK4047 i kveld. Hadde ikke for mye bane igjen ved Vr, og ikke alt for mye høyde ved baneende.

Ha en fortsatt fin påske forumister :)
Med eller uten fri :p

Back