• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God palmesøndag fra Beitostølen

Someone

Moderator
Medlem
God palmesøndag fra Beitostølen

God morgen fra hytta. Espresso, sjokolade og en ørliten Jäger er inntatt, da man ikke tuller med morgen tradisjonene her. Solen skinner, men meldt relativt luftig i dag, så blir neppe de helt store ekspedisjonene. And på boks i kveld. Ha en fin dag

Re: God palmesøndag fra Beitostølen

Tradisjonen tro er det kokosbolle og kaffe her. Ny dag med kun en plan…bort på middag i kveld hvor det garantert blir flyprat. Skal se at jeg tar en frokosthvil etter kaffen og kokosbollene… Ha en herlig søndag.

Goood morgen fra Villa 6. Laaang frokost snart
ferdig og nå er det å tusle bort til badeparken (Wild Wadi) som er like morsom for voksne som for barn. Nå flyr tiden litt for fort her..

2FD5216D-E34F-4E26-8313-742DF0F54C31.jpeg

5FBBB210-A175-416F-B710-266E0D4060F6.jpeg

Ikke så tradisjonsrike her på Kolsås, men blir å traske litt innover en skogsvei til man lukter boller, vafler og kaffe.
Får vel også stappe litt ting i bager og bager i bil for en påske i Sandefjord og Fevik. Heldigvis vesentlig lettere å få plass til alt i en Tesla Y vs en Fiat Bravo, som sto for transporten sist man var på Fevik

God morgen fra Lommedalen. I dag skal det flyves.
I går dro jeg ens ærend inn til Barcode og besøkte Foto.no, for å kjøpe en DJI Mini2 Combo drone. Når man kan støtte en spesialistbutikk og samtidig spare nesten 400kr, kontra Elkjøp og Power, så var valget enkelt på hvor den skulle kjøpes. Med en vekt på 249 gram går den i mange land under grensen for sertifikat tvang og en størrelse som gjør at den får plass i lommen på en boblejakke vil den være grei å ta med på ferier og annet, for en som prøver å pakke lett. Jeg har akkurat påbegynt utpakking og satt batterier og fjernkontroll til lading. Nå blir det å sette seg inn i hvordan den opereres, samt laste ned de siste oppdateringer til både dronen, fjernkontrollen og mobiltelefonen før vi drar ned på en fotballbane eller annet egnet sted og prøveflyr. Så blir den pakket ned inntil vi tar den med på hytta nær Vinstra, i påskehelligdagene. Ellers skal bilen ryddes og gjøres klar til pakking for påsketur og vinteren skal ryddes bort, kanskje blir det å sette sommerdekk på et par biler også.
Han en fin dag alle sammen.

God morgen fra Riksen. Som vanlig startet dagen i 6 tiden her på sykehuset. Jeg får som oftest ikke sove igjen etter det. Men i dag er ikke det så farlig siden det formel 1 løpet fra Melbourne startet 0700. Ellers blir det nok en rolig dag her i dag. Litt senere kommer foreldrene mine på besøk så det blir hyggelig. I kveld blir det nok å se på fotball på fjernsynet. Det er for øvrig meget rolig på sykehuset nå. Det virker som de har sendt hjem de som var klar for det til påske samtidig som det ikke tas inn nye bortsett fra ting som ikke kan vente.

Ønsker alle en fin dag.

God morgen fra Oslo. 1730 står ligafinalen for tur i pl. Satser på rød seier mot de lyseblå i Manchester. Så insisterer en kamerat på et kinobesøk etter den kampen er slutt. Så får vel gjøre det da. Har ingen store tradisjoner som andre her I tråden men får vel kanskje ta litt frokost etter hvert

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

God morgen fra Son Spa.

Til tross for over snittet hyggelig aften i går med god mat og druesmudi er man tidlig oppe i dag. Solen skinner og frokost er inntatt. En liten svipptur over grensen siden man likevel er «i nærheten» før kursen settes hjemover mot hovedstaden.

Overhørte nettopp et par på nabobordet som på spørsmål om de ønsket te eller kaffe til frokosten svarte «Har dere bulljåång?». Stakkars servitøren som ikke var etnisk norsk skjønte ikke hva det var selv om det ble forklart at det var noe «brunt og salt, ikke kaffe eller te» [emoji28] Måtte ha bistand fra en annen og kjøkkenet klarte etter hvert å diske opp bulljång. Det paret var forøvrig fra Oppland/Innlandet om noen lurte [emoji13]

God søndag!

God tidlig ettermiddag fra Bangkok. Her ble det en noe sen frokost på Monsoon i Soi 8 i dag.
Nå nytes vekselvis sol og kaldt basseng.
På kvelden blir det et nytt toppmøte men med noe mindre mat, champis og børst enn sist uke :D
Ha en glitters søndag :)

God morgen fra Haugesund.
Kjenner snev av misunnelse når påskefjell og Thailand blir nevnt her, men skal i alle fall til foten av Alpene, om ikke høyere, om noen få dager. Enn så lenge nytes frokost, egg, laks, kaffe osv, en helt fin palmemorgen. :)

God morgen fra Londonsk. Her skal vi straks sjekke ut og spise lunch. Muligens noe shopping før vi drar til flyplassen.

I går hadde vi forøvrig kanskje beste middagen vi har hatt i hele vårt liv. Også Indisk, av alle ting. Restauranten het Quilon og ligger i leilighetshotellet her. Kan varmt anbefales.

Ha en stilig dag. Nå er vi spent på hvilke kantiner som er åpne på T3 i ettermiddag. Frykter at det kun er BA. Hadde vært stas med Cathay og Qantas også.

God søndag.

Her prøver man å få gjort noe med kløe i bookingfingeren. Etter å ha sovet på det og holdt på å bestemme meg, kom jeg på at SAS er rammet av streikefare.
Leste dog et sted at de må varsle to uker i forveien, og siden det er to uker til jeg har planer om å fly, og jeg ikke klarer å finne noen mer oppdaterte nyheter om saken, så...?

Makan ellerno.

Ha en god søndag :)

God søndag.

Her prøver man å få gjort noe med kløe i bookingfingeren. Etter å ha sovet på det og holdt på å bestemme meg, kom jeg på at SAS er rammet av streikefare.
Leste dog et sted at de må varsle to uker i forveien, og siden det er to uker til jeg har planer om å fly, og jeg ikke klarer å finne noen mer oppdaterte nyheter om saken, så...?

Makan ellerno.

Ha en god søndag :)

De må alltid gjennom tvungen mekling hos Riksmekleren før en streik kan iverksettes. Men om det skjer om to uker vet jeg ikke. :)

De må alltid gjennom tvungen mekling hos Riksmekleren før en streik kan iverksettes. Men om det skjer om to uker vet jeg ikke. :)

En eventuell streik må varsles minst to uker i forveien. Dermed ville det være fare for at den kunne starte langfredag, som er 15. april.

Nå sier SAS-pilotenes forhandlingsgruppe SAS Pilot Group at de ikke ønsker at folks påskeferie skal ødelegges. De vil derfor vente litt med å varsle plassoppsigelse, slik at en eventuell streik først starter etter ferien.

https://e24.no/naeringsliv/i/L5O4WJ/sas-pilotene-om-eventuell-streik-vi-freder-paaskeferien

Så siden jeg ikke finner noen nyere nyheter om saken, så er søndag om 14 dager tidligste mulige streikedag om de hadde varslet plassoppsigelser i dag?

https://e24.no/naeringsliv/i/L5O4WJ/sas-pilotene-om-eventuell-streik-vi-freder-paaskeferien

Så siden jeg ikke finner noen nyere nyheter om saken, så er søndag om 14 dager tidligste mulige streikedag om de hadde varslet plassoppsigelser i dag?

Det som skjer er når plassoppsigelse blir varslet er at forbud blir nærmest umiddelbart nedlagt av Riksmekleren før meklingen er gjennomført. Det tar litt lenger tid enn 14 dager.
Her er feks en mekling som skal opp i slutten av måneden, SAS meklingen kan jeg ikke se er berammet helt enda så da går det nok fint.
https://www.riksmekleren.no/rikssaker/2022-011

Last edited:

Det som skjer er når plassoppsigelse blir varslet er at forbud blir nærmest umiddelbart nedlagt av Riksmekleren før meklingen er gjennomført. Det tar litt lenger tid enn 14 dager.
Her er feks en mekling som skal opp i slutten av måneden, SAS meklingen kan jeg ikke se er berammet helt enda så da går det nok fint.
https://www.riksmekleren.no/rikssaker/2022-011

Da røyk man visst på en booking :)
Detalj man la merke til: Booker man for bare penger, kan man velge mellom kort, Paypal og Klarna, men betaler man avgiftene på en bonusbillett tar må man finne frem kredittkortet og taste inn alle sifrene.

Bodø, here I come!

Overhørte nettopp et par på nabobordet som på spørsmål om de ønsket te eller kaffe til frokosten svarte «Har dere bulljåång?». Stakkars servitøren som ikke var etnisk norsk skjønte ikke hva det var selv om det ble forklart at det var noe «brunt og salt, ikke kaffe eller te» [emoji28] Måtte ha bistand fra en annen og kjøkkenet klarte etter hvert å diske opp bulljång. Det paret var forøvrig fra Oppland/Innlandet om noen lurte [emoji13]

Så en Twitterpost fra en utenlandsk journalist som var på stadion i Bodø torsdag som humret over ‘pølsevann i kopp til 20 kroner’.

G’morgen …. ellerno. Fruen er fortsatt i NC og svigerbeistet er i storform. Allerede spurt meg to ganger om hvor pleiersken er, hvilken dag det er og hvorfor hun ikke er her. Det blir nok en lang dag, ja ….

Kun to pluss men solen er oppe og det er lovet over 20 grader. Så da skal det nok kjøres gressklipper etter matchen. Kanskje før og. Det er virkelig begynt å gro her nå.

Velvel .. vi får finne noe med palmeolje i for å markere dagen.

Så en Twitterpost fra en utenlandsk journalist som var på stadion i Bodø torsdag som humret over ‘pølsevann i kopp til 20 kroner’.

På fotballfest i Brønnøysund ble det for noen år siden servert pølsevann og 60%.

God søndag fra Sørlandskysten, hvor påskeferien er godt i gang. :)

På fotballfest i Brønnøysund ble det for noen år siden servert pølsevann og 60%.

Jeg sitter litt å lurer på hva man skal kalle den drinken. Tror Brønnøy Mule heller ikke er helt riktig

Back