God onsdag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg er vel egentlig også tilhenger av "smer" - men har etter press fra sosialister og andre nynorsktilhengere akseptert "smør";)

Så edelt av deg! Sier du også "efter" i stedet for "etter"?

BF:cool2

Sangen "Se nå snør det, ja det gjør det" blir liksom ikke det samme om man synger "Se nå sner det...".

Som ektefødt Osloborger fra Frogner, nærmere bestemt Uranienborg, kan jeg med god samvittighet si at det er de såkalte "nyinnflyttere" til Oslo vest som preger vestkantdialekten på en noe overdrevet måte.

På barneskolen (!) hadde vi en lærer som prøvde seg med litt politisk propaganda, husker at strofen gikk noe slikt som "Dei knota og dei danska og dei øydelagde landet"... Det ble slutt på den sangen. :D

Som ektefødt Osloborger fra Frogner, nærmere bestemt Uranienborg, kan jeg med god samvittighet si at det er de såkalte "nyinnflyttere" til Oslo vest som preger vestkantdialekten på en noe overdrevet måte.

Kunne ikke vært mer enig..

God kveld,
Da er turen langs den sørlandske hovedsti tilbakelangt , lettere gasset etter å ha ligget bak et par snes trailere siste strekket fra KRS.
Snø, Sne? Ja, det kom heftige snøbyger , store flak fra Moland og ned til KRS. Snodig kombinasjon da temperaturmåleren i bilen leste mellom 6-8 grader langs bakken , mens det snødde godt i byger.
Vel , tid for litt kveldskos før det blir natt.
I neste uke satser jeg på at luftbussene går som normalt. I denne ukes tilfelle gikk både WF og SK glipp av mine tusenlapper. Men jeg var neppe den eneste det gjaldt.
God kveld alle.

Last edited:
Merkelige lysforhold på kameraet i kveld fra Voksenlia

voksenlia.jpg
http://cache2.voksenlia.net/~smidts-1/cam/full/voksenlia.jpg

Tror det bare er skikkelig snøbyger som går i området - så ganske mye av det i ettermiddag.

God aften!

Hører noen rykter om at Stabæk tapte for topplaget fra Hønefoss i aften?
Det går vel ikke stille forbi i Bærum, Atlanta og Nærsnes???

God aften!

Hører noen rykter om at Stabæk tapte for topplaget fra Hønefoss i aften?
Det går vel ikke stille forbi i Bærum, Atlanta og Nærsnes???

Det var noe banning i Tananger og for en som kommer fra distriktet der over i øst.

Back