En time forsinket fra CPH i dag visstnok pga en times deicingkø på OSL i morges og kun en rullebane i drift... Elskverdige Novia hadde valgt å ikke informere om delay i det hele tatt, så når det tyve min før avgang fortsatt ikke står noen gate(og nå skal det vel sies at jeg ikke hadde beregnet å være gjennom sikkerhetskontrollen noe særlig før det heller...) hørte jeg med publikumsservice. På OSL har vi vel ingen infoskranke inne i terminalen. Ihvertfall, hun var enig og ringte Novia, og fortalte meg at ETA for innkommende var 0935(15 min etter STD for min flight) - så jeg foreslår at Novia setter opp en delay, og det vidreformidlet hun...
Etterhvert kom det en fin ny ETA opp på monitorene - 0945 - selv ikke Novia og DY klarer å snu et fly på ti min... Men fikk ihvertfall tid til en gingerbread latte på starbucks... Vel ombord og installert på sete 1ABC (som sagt, elsker de utropstegnene på exitrowsetene) må man vente på at fueling skal bli ferdig. Cpt. sier på PAen at han fueler litt ekstra i fall vi må sirkle rundt en stund før vi får lande "så vi har litt ekstra å gå på før vi må gå til en alternate". Vet ikke om det var det mest beroligende man kunne si... Var forøvrig en gammel maskin, lurer på om den tidligere NetworkNorway-maskinen da det lå NetworkNorway-materiell i lommene ennå, og foran 1ABC var en merkelig innretning med en halvvegg som så ble dratt opp som en slags privacy-skjerm.. Anyways.
Landet ca 1110 på gate 36, og jeg øynet håp om Flytoget 1116, men når jeg ser rulletrappen ned til flytoget gir jeg opp, her står folk hulter til bulter i hele trappen og sperrer, til tross for kampanjen til flytoget og OSL med "stå til høyre, gå til venstre". En dame med dårlig tid roper "unnskyld", hvorpå en gjeng nordlendinger begynner å herme med nedlatende "unnskylds" og "vi skal alle med toget", og sperrer veien enda mer - og der gikk toget. At det er mulig å ta så lite hensyn og ha så lite oppdragelse. Ble helt sjokket.
Det var min dag, nå er det hjemmeeksamen for alle pengene...
Var LN-KKR du fløy med