God onsdag morgen!

Moro med buss.... Lokalbussene her oppe har en artig stemme, som ramser opp hver eeeeneste holdeplass.. Og gjett hvem som hadde flatt iPod-batteri...

God eftermiddag från Uppsala

-1 när jag vaknade idag, dock utan något som helst tecken till att snö skulle vara på väg. Kort möte på universitetet och nu sitter jag hemma med en kopp kaffe och skriver klart det sista projektet i den 2:a kursen som jag har läst under första halvan av terminen. Ikväll blir det ett möte med musikerna för att tänka på någonting roligt. Ha en flott dag!

Min sympati til alle Sterling-ansatte som har mistet jobben .. som en som selv har opplevet dette - og moett hordene dagen derpaa .. Saann gikk det den gang:

http://forum.airpics.com/read.php?TID=11399
http://forum.airpics.com/read.php?TID=11425
http://forum.airpics.com/read.php?TID=11552
.. og det endte ogsaa med nedleggelse ..

Aarets foerste kuldegrad er et faktum, men naa skinner solen og temperaturen er paa vei oppover. Har sykt barn idag .. feber og saar hals .. haaper det ikke smitter...

God morgen fra Chicago.

Det var litt av en trip down memory lane, Andreas.

Ser at SAS stepper opp og gir gratis hjelp til kunder og crew som sitter fast, mens DY slaar til med... 50%.....

Det hjelper egentlig lite de som har sitt arbeide hos Sterling. Vi faar haape det ordner seg.

Ellers skjer det lite i Chicago. Ett par plussgrader, men det skal faktisk bli 65F i dag og forbil varmere! I dag er det atter en kontordag, i kveld kommer det en liten valp paa besoek som vi kanskje skal adoptere.

dagstur til MSP i morra.

PS! Like artig aa lese hvordan snoeen kom som julekvelden paa kjerringa i Norge -- hver eneste gang

Bortsatt fra oppkjørselen og det lille stykke opp til hovedveien, var det saltlake og ikke snø! Dessuten er det bestilt time for dekkskift på dekkhotellet i ettermiddag så bilen måtte ut uansett.

det var først fra 8 og utover det begynte bli glatt og problemer. Da jeg dro hjemmefra litt over 7 så gikk trafikken som normalt

Jeg koste meg klokken tre en natt etter masse overtid hjem fra OSL til Skøyen i enorm sneføyke forrige påske, hvor min dekkmann - being my dad - hadde latt noen skifte til sommerdekk på begge biler. Forhåpentligvis første og eneste gang jeg bruker to timer på strekningen, og ikke klarer å presse bilen over 15 km/t opp bakken fra den "dumpen" hvor det er et havesenter (like etter at det blir 100-grense når man kjører mot OSL). Ingen gode minner. Merkelig at jeg og bilen kom uskadd fra det.

Nei, Harry er halvbroren til Alice som vi egentlig skulle kjoepe. Siden fruen begynner paa grad school to kvelder i uka naa, ble det kjoepet lagt paa is. Dette er en annen liten frue som ikke har et godt hjem. Hun er 6 maaneder slik at det verste valpekjoeret er over.

Vi faar se om de trives sammen

God ettermiddag

Skjønte i går at det var muligheter for snø i dag, så det ble fruens bil (med vinterdekk) på jobb i dag.
Ble en litt hektisk start på dagen. Men ingen NB pax som gikk bananas, så da har det vel gått greit.

Møtte SQ777 i det jeg kom på jobb, desverre ble det et kort møte da jeg måtte hjelpe litt til med Sterling passasjerene.
Resten av dagen ble tilbragt med planlegging av kurs etc de neste ukene. I og med at Sterling sa stopp så må jo noen ansatte hos oss omskoleres.

Så på internkamera på OSL køen til de-ice plattformen - og kunne vel telle 14-15 fly på rekke....
Så nesten ut som rushtid ved de virkelig store flyplassene.

S

Etter melding fra "gutta" i tårnet var de-ice køen oppi 55min på det værste i morgentimene... skal si tida gikk fort fra 7 til 11 gitt!

Ingen her som tilfeldigvis skulle vite om Thomas Cook Scandinavia (DK) skulle ha ID-avtaler med f.eks. SAS?

Someone`s begrunnelse om at bilen måtte ut for å skifte dekk er like god som at bilen måtte jo hjem - med en full sjåfør!!!

Someone`s begrunnelse om at bilen måtte ut for å skifte dekk er like god som at bilen måtte jo hjem - med en full sjåfør!!!

Da jeg kjørte hjem idag var det svart asfalt og faktisk langt mindre trafikk enn normalt. Og heller ikke til jobben var det glatt, bortsett fra i nedkjørselen til P-huset og de første 400m hjemmefra, men ikke så det var problemfullt

En idiotisk sammenligning, spør du meg...

Selv kjørte jeg på to hjul hele forrige vinter, og selv det var fullstendig problemfritt. Man tar det selvsagt veldig pent når det er underkjølt regn, men selv det går helt fint...

Uansett hva og hvor du kjører på vinterføre, så sitter hovedproblemet bak rattet/styret, ikke på felgen...

Back