God onsdag morgen!

JoeW

ScanFlyer Rusty
Her i CPH lever man fortsatt etter EST eller noe annet tull, og jeg jobber jo ikke engang skift for tiden. Etter to-tre timers søvn blir det eksamenslesning til den store gullmedaljen.

Ser at det meldes sne i Norge - det har vi heldigvis ikke her (ennå?)! Må alle ha en strålende dag!

God Morgen fra LST. Minus 3 og gjør bilen klar til å få fruen til stasjonen, deretter begge til OSL. Er vel hjemme kl 0700 og hopper i køya igjen. Har hatt influensa en uke :cry:

God onsdag fra vest....Adobe CS4 Web Premium har akkurat ankommet huset....det blir nok en seen kveld med mye morro...ellers en nydelig varm hoest dag i vest...morgen dagen ser ut til aa bringe det amme...

God morgen. Dagen er 9 timer og 50 minutter mørkere - men for mange ansatte og passasjerer i/med Sterling blir den langt mørkere.

Dagen kommer for min del til å fylles med møter - i dagh stort sett ute av kontoret. Ha en bedre onsdag!

Mornings fra Oslo. Her snør det, men regner med at hovedveiene er saltet. Med firehjulstrekk er uansett fremdriften sikret. Så får vi bare håpe man klarer å stoppe en og trekvart tonn på lavprofils sommerdekk. Får vel også beregne litt ekstra tid så jeg rekker førte møte klokken 8. Ha en fin dag

Du kjører ikke på sommerdekk i dag!!! Det er blant annet fotgjengere ute også...

Espen - la bilen stå! Sommerdekk - firehjultrekk eller ikke - er livsfarlig! Husk at de du treffer ikke sitter i en like stor og tøf bils om deg! (Snap-Drive satte vintersko på Mondeoen min i forrige uke, så familien kjører trygt i dag)

G'onsdag fra STO. Her er det klart nå etter at tåken har lettet. Ingen god dag for kunder og ansatte i Sterling i dag, ei heller andre ansatte på flyplassene rundtom i Skandinavia. ARN melder om "kaos" og det er sikkert ikke bedre i CPH. Heldigvis fløy ikke NB OSL-STO, så jeg regner med å komme meg enkelt hjem i morgen. Fredag er det jo tilogmed halv arbeidsdag for oss "svensker". Det er deilig å være norsk i Sverige!!

Du kjører ikke på sommerdekk i dag!!! Det er blant annet fotgjengere ute også...

Bortsatt fra oppkjørselen og det lille stykke opp til hovedveien, var det saltlake og ikke snø! Dessuten er det bestilt time for dekkskift på dekkhotellet i ettermiddag så bilen måtte ut uansett.

det var først fra 8 og utover det begynte bli glatt og problemer. Da jeg dro hjemmefra litt over 7 så gikk trafikken som normalt

Last edited:
God morgen fra Forus. Kom senere på jobb i dag enn planlagt, men slik er det bare.

Var ikke akkurat noen bombe at Sterling slengte inn håndkleet i dag gitt. Men det utrolige er at de har holdt ut så lenge som de har.

Vel vel, ha en fin dag da! :)

God morgen fra Chiang Mai - Thailand. Her er det 30 grader og sol, med meldingene fra Oslo var det tydligvis i grevens tid at jeg reiste vekk...
Riktignok har bilen allerede vinterdekk, det ble ordnet forrige uke heldigvis.

Synd med Sterling, om enn ikke uventet.

Firehjulestrekk eller tohjulstrekk spiller jo liten rolle når man skal stoppe, min tohjulstrekkbil har hvertfall firehjulsbrems. Anyway - mange ute med sommer som skaper problemer for oss andre. E18 vestfra inn mot hovedstaden var såpeglatt og langt fra snø og isfri når jeg beveget meg innover. Selv i bakken fra Maritim og opp på Vækerøtoppen (E18 vestover) skle bilene bakover. Hvorfor skal folk på død og liv ut på sommerdekk???

Nøt utsikten fra et god sete på bussen, så fikk man lest Aftenposten på vei til jobb i dag, som alle andre dager.

Ha en flott dag i nord og sør, øst og vest!

God morgen. Joda, snøen kom den. Her på Grefsen ligger det såvidt et dekke. Fikk heldigvis skiftet dekk igår, så bilen er skodd for en tur på kontoret litt senere på dagen.

Og her sitter jeg ved Gate 26 og venter på Ålesund-ekspressen. Skal visst vente lenge i dag - tviler jeg rekker å holde foredrag klokka 1230. Festlig.
Man roper og skråler på høytaleranlegget i et bankende - jeg tror kanskje vi må kalle dette kaos.

Det er nok disse flygelederne, eller meteorologene, som lager trøbbel for oss alle. Spark dem og sett inn militæret.

Edit: Gidder ikke dra til Ålesund så det blir rett til Bodø. Og jomen ser det ut til at vi skal komme oss av gårde 1050. Flyet er her - flygerne er om bord. Dette ser lovende ut. Touch wood.

Last edited:
Jaggu blei det ikkje nesten lønsj før eg fekk meg til å droppe innom forum.

Ha ein kald og snøfri dag. Sol i Bergen i dag ;)

Det er nok disse flygelederne, eller meteorologene, som lager trøbbel for oss alle. Spark dem og sett inn militæret.

Kan vi skylde på meteorologene i stedet? Frister ikke å sjekke ut av EPN og rett inn i kamuflasjedrakt :lol:

God morgen fra hovedstaden. Snøen har gitt seg for denne gang så nå blir det vel slafsete veier i ettermiddag. Bare det ikke fryser på så går det vel greit.

Ha en fin dag forumister (og RIP Sterling).

God dag fra Gamle Oslo. Fridager resten av uka. Tærne mellom stua og Oslo fengsel er snødekket, og jeg tenker på at jeg egentlig ikke trenger å gå ut i dag.

God formiddag fra Råholt.

Hvitt på bakken ja... Og det ramler fortsatt ned noen fjoner fra himmelen... Men det er jo varslet i flere dager, så det bør jo ikke overraske noen. Men men... Hvert år..
Jeg har ikke tenkt meg ut å kjøre i dag. Ihvertfall ikke før vinterhjulene er satt på... Eller at kjerringa kommer hjem med sin vinterskodde bil. ;)

Varme tanker går til ansatte i NB og pax som er strandet..

Ha en god dag.

G'onsdag fra Maura..

Ble "tatt på senga" av snøen, gitt... Min årlige taktikk om å skifte første mulige helgedag etter 1. November slo feil i år (Det er vel egentlig sånn at piggdekkene ikke har lov til å settes på før kalenderen viser November?).. Blir bussen til jobb i dag, så får vi se om det ikke blir å kreke seg opp litt tidlig i morgen, og få skiftet om da..

God lunsj fra sør i snø!

Det lavet ned her i dag morges da jeg stod opp, og det gledet junior som regnet med at da var julenissen rett rundt hjørnet! Ble en morsom kjøretur på sommerdekk i dag. Men nå regner det og jeg regner med at alt er borte vekk til jeg skal kjøre hjem.

Godt det kom i dag og ikke i går da jeg var i Oslo. Det er tydelig at det fortsatt finnes forskjeller på seteavstand på flyene til SAS. Fløy inn med TUF og det var så trangt at jeg trodde jeg skulle få gnagsår på knærne allerede før takeoff. Returen var med BRY og det var som natt og dag. Helt behagelig. Nesten bestått knyttenevetest (har store knyttenever forstås!). Satt på rad 4 begge veier.

Vel vel! Får vende tilbake til dagens oppgaver!

He he, litt fryd over at snøen kommer som troll på kjærringa i år også :p
Og ikke nok med det, men den kommer på det sentrale østlandsområdet FØR den legger seg på bakken i Mosjøen...
Vel, nå skal jeg ikke rope høyt for jeg har ikke lagt om til piggfrie vinterdekk enda, så jeg blir sikkert like overrasket selv... :rolleyes:

Fridag i dag, har tatt helg !! Klar for bytur med familien!!

E!

Back