• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God onsdag fra Sandnes

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Hei og god morgen fra Sandnes. Noe tidligere en strengt tatt nødvendig da noen (altså meg selv) tilfeldigvis satte vekkerklokken på 05:00 i stedet for 06:00 i går kveld. Det oppdaget ikke jeg før jeg var ferdig på badet og påkledd og skulle si hadet til fruen. Så da blir et en ekstra time hjemme med kaffekoppen(e) før jeg setter kursen mot Forus. Ha en fin dag forumister!

Last edited:
  • Like
Reactions: EB
Fin morgen fra Ris også. Klar for dagens oppgaver på toppen av byen. Så blir det vel en tur til Ahus for å besøke opphavet. Ble overrasket med rødvin etter styremøte i går…så da blir det kanskje en hvit onsdag…så kan man legge hva man vil i betydningen av fargen hvit.

Morn fra Tønsberg. Her prøvde vekkerklokken seg på 0430, men vi ble etterhvert enige om at det var for tidlig. Ikke at jeg sov noe særlig etter det da...
Straks sette seg på sykkelen ned til stasjonen for å ta turen til Elvebyen og dagens arbeidsøkt.

God morgen fra Trondheim. Gikk på Nidelven-smell denne uken også siden vi tydeligvis ikke har landet 2026 avtale med Radisson enda.

Hjem i kveld og årets skrell har ikke med Trump å gjøre, men at Cutters bare er åpent 08.00-18.00 nå. Skikkelige folk reiser jo før åtte og er ikke tilbake før etter 18.00. Får finne et alternativ etterhvert, men gidder neppe gå tilbake til 1050kr for en klipp.

God morgen fra Lysaker og kontoret. Får vel jobbe videre med mitt. Ingen barn som skal på trening i dag, og regner kommer også hjem til nyvasket hus. Ha en fin dag.

God litt treg morgen fra bopelen. Nå er det straks opp i lia for litt konferanse igjen og så er det bestilt reker til kvelden. Akkurat nå frister ikke hvitvinen, men mulig det snur utover dagen.

God morgen fra Maritim Hotel i Hannover. Nyttig bedriftsbesøk litt ute i provinsen på tirsdag. Trivelig kveld ute i byen i går, startet med skikkelig tysk sikringskost - pattegris🙂 Nå er det frokost før hjemreise med LH via FRA. View attachment 58372

Pattegris er så langt i fra "sikringskost" som man kan komme, hverken næringstett eller vitaminrikt, rødt kjøtt er også klassifisert som et karsinogen, og ingen ting sier mer om menneskets vesen enn at første impuls når man ser denne, er å tenke "rett på grillen med deg" (*Bildekilde: ANINOVA, 19.01.2025 - Stuttgart - leverandør til "storkjøkken-gastronomi" i Tyskland.)

Screenshot 2026-01-21 134910.webp

Nun ja, her planlegger jeg faktisk sikringskost - hvor en grønnsakshage skal anlegges på den nye tomta vår. Rødbeter, rosenkål, gulrot og den tyske nasjonalretten kartoffel skal iallefall sikre oss framover :D Forøvrig synes jeg at norsk surkål er overlegen i smak mot tysk sauerkraut (nei, det er ikke det samme, men brukes jo på sett og vis til samme retter), karve er the shit.

• Like
Reactions: EB
God og kald morgen fra Columbia, Maryland. Fint hotell i natt - Merriweather. Men søren så kaldt, og det er ikke noe særlig godt varmeopplegg. Bare full blås på AC, så har sovet i pysj og strømper. Man blir kald inn til bena.

Vel, nå venter ny dag med møter før kvelden treffer i Delaware.

Ha en best onsdag!

G'morgen fra et blåfrossent SC .. Her blir det nok bare en kjedelig Costco-kjøttpudding til middag. 'White People Food'.

Godt å komme inn i varmen til en kaffekopp og en apple turnover. Begge deler varme. Vi ser ut til å være i en trend... Dagen skal gå til å forberede oss til helgen, hvor det er varslet en ekkel isstorm. Så da ryker garantert strømmen igjen. Så da må vi ha bensin, olje, vann og diverse nødproviant. Batterier og slikt har vi samlet i en kasse i garasjen i tilfelle de trengs.

Velvel - carry on. Så får vi se hva annet dagen bringer, både fra Davos og andre steder.

Her ble det besøk på Kolbotn istedenfor på Ahus og da blir middagen og vinen på Tårnhuset Bistro. Bilen kan fint stå igjen:-)

Pattegris er så langt i fra "sikringskost" som man kan komme, hverken næringstett eller vitaminrikt, rødt kjøtt er også klassifisert som et karsinogen, og ingen ting sier mer om menneskets vesen enn at første impuls når man ser denne, er å tenke "rett på grillen med deg" (*Bildekilde: ANINOVA, 19.01.2025 - Stuttgart - leverandør til "storkjøkken-gastronomi" i Tyskland.)

View attachment 58406

Nun ja, her planlegger jeg faktisk sikringskost - hvor en grønnsakshage skal anlegges på den nye tomta vår. Rødbeter, rosenkål, gulrot og den tyske nasjonalretten kartoffel skal iallefall sikre oss framover :D Forøvrig synes jeg at norsk surkål er overlegen i smak mot tysk sauerkraut (nei, det er ikke det samme, men brukes jo på sett og vis til samme retter), karve er the shit.
Der var du ja😀 Er enig i surkål-betraktningen din da.

Likte du setene? Jeg synes de er beste i klassen
Nå har ikke jeg så mye erfaring med biz seter på langdistansefly. Har vel bare prøvd A321LR ellers, men Finnair sitt var helt topp. Fikk tatt meg en liten blund også. Har skjønt at dette sete skiller seg litt ut men jeg likte det veldig godt.

Back