• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God onsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Fortsatt te og ikke kaffe i koppen…skal prøve meg på to teams-møter i dag - med en stemme som ville fått Anne Grete Preus til og høres feminin ut.

God morgen fra NAIA T3.

Egentlig sitter jeg godt i sete 15 på TG 621 og venter på push-back som startet nå. Neste stopp BKK.

I sikkerhetskontrollen ville de ta fra meg Biotherm barberskum som er 30ml. Den var brannfarlig.
Fikk under tvil beholde den når jeg så at de har jeg reist verden rundt med de i 10 år uten spørsmål. Ja ja. Mye som er farlig her i verden.

Nå starter der her. Offline……

FQTV

Mornings fra Asker. Et par runder i holding mens vi venter på barnehagen skal åpne. Ser vi er alt for effektive om morgenen. Nye transportoppdrag til ishallen, og en podcast som skal spilles inn etterpå. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg. I dag går ferden til Bergen med assistanse fra Bongos tryllereiser. Drar først til OSL-SVG og deretter SVG-BGO. De bruker Embraer på siste strekning og siden jeg ikke har fløyet den tidligere ble det denne ruten. Men først L12 til Gardermoen.

God morgen fra Knausen. Om ikke lenge er det ned til Vika for et møte med påfølgende lunch. Blir vel noen teams møter på bortekontoret etter dette.

Onsdag allerede..

Morn fra Color Magic. Balja her er mange hakk over Stena Germanica fra Gøteborg, selv om sistnevnte riktignok har bedre lekerom.
Snart ankomst Kiel og da blir det bare å legge cruise control på hundre-og-mange kmt, med et lite avbrudd for å tråkle seg gjennom Hamburg. Ender opp i Bremen etterhvert hvor svigerfar har gjort klar litt tysk kost og kald øl

God morgen fra Jåttå,
Fin morgen , kjølig her over i sørvest. Første morgenmøte er ferdig og med en kaffekopp i hånden starter vi på neste.
Holder det fin været seg blir det å rydde opp i hagen i ettermiddag etter stormen sist helg. Et tre blåste over ende og må fjernes. Det er første gang siden stormen i 1991.
Ha en fin dag

God formiddag fra Dubai!

Siste solrunde nå før hjemreise i Premium Economy med Lufthansen i kveld. Spennende å prøve det konseptet hos dem… Vært en supersvær teknologimesse her, så flyprisene var deretter.

Hjem til litt kulde etter noen uker på veien, heldigvis én hel uke reisefri next!!

God lillelørdag!

Kim

Morn fra Color Magic. Balja her er mange hakk over Stena Germanica fra Gøteborg, selv om sistnevnte riktignok har bedre lekerom.
Snart ankomst Kiel og da blir det bare å legge cruise control på hundre-og-mange kmt, med et lite avbrudd for å tråkle seg gjennom Hamburg. Ender opp i Bremen etterhvert hvor svigerfar har gjort klar litt tysk kost og kald øl

God timing, her skinner sola etter 1 uke med drittvær :) Men «kaldt» er det jo, etter at 25 grader ble til 5…
Mannen er på refresher for advanced firefighting og jeg holder fortet med ungene. Venter på at lillebror skal bli trøtt nok til å ta seg en formiddagshvil, så resten av oss kan gå ut og øve på sykling.

God dag fra Fornebu. Fortsatt te her i huset også, men får unna en del møter. Ut på en time med et stk datter i ettermiddag også ser jeg det er pastasausrester i kjøleskapet som gjør at jeg scorer mange poeng uten stor innsats.

God morgen fra Niagara Falls. Riiiiimelig cheesy plass, men sabla kul foss! Her har man snakket med heimen, trent litt og jobbet litt.
bc52b4edcb0f7f97f6680bb6e0c4c0d5.jpg

Straks blir det frokost og en dag med interne møter.

Ha en best onsdag

God dag fra Oslo. Jeg får vel sjekke inn på morgendagens flighter. Litt bongosaktig opplegg for å komme seg til Helsingfors, men mellomlanding i ARN er vel ikke heelt det. Da skulle jeg vel helst hatt mellomlanding i Jokkmokk og i Rovaniemi (nå er det ingen flyplass i Jokkmokk såvidt meg bekjent med kommersiell trafikk, men dere skjønner poenget). Gårsdagens kveldsvakt var iallefall rolig og greit. Hadde flaks der og fikk den på en halvtimes varsel.

Jokkmokk ja - jeg synes navnet var hysterisk morsomt første gang jeg så det, men det er jo faktisk et navn som høres ut som stedet er i gokk og det er det jo.

Hei og hopp .. arbeidsdagen er i gang og så langt har ikke hverken lyn eller troll slått ned. Satser på at det varer.

Småkjølig morgen, perfekt for tur med valpen. Men været er nydelg, en strålende høstdag. Løvet har begynt å skifte farge også, de neste par ukene skal bli de flotteste på dette området.

Jokkmokk ja - jeg synes navnet var hysterisk morsomt første gang jeg så det, men det er jo faktisk et navn som høres ut som stedet er i gokk og det er det jo.

Jokkmokk er bare starten. De har Kvikkjokk, Sexdraget, Muslickberget, Pungpinan, Snorrslida, Bögared, Kvinnsgröta, Rumpberget og Homotippen også.
Samt Korpilombolo og Jukkasjärvi. God tur.

Jokkmokk er bare starten. De har Kvikkjokk, Sexdraget, Muslickberget, Pungpinan, Snorrslida, Bögared, Kvinnsgröta, Rumpberget og Homotippen også.

Jeg er redd for at Finland stort sett vil være forbudt i Florida, tror selv at kart over Finland vil være straffbar literatur :)

Her er det en noksaa effektiv dag, en bil er kjøpt, utreisen til Oslo er endret (Mileage Billetter gjoer livet virkelig enkelt!) og der kom hjemreisen paa plass også.

Har vært innom/kjørt igjennom/besøkt overraskende mange av disse :colgate:

Back