God Morgen onsdag

Poenget var engasjementet fra flyspotterene selv. Det var ikke mye nedtelling, eller "i dag er den ooooo store dagen hvor 787'en lander i Norge!" - det ble passert i nesten fullstendig stillhet. Trodde at 787 var stort (ikke i størrelse) jeg, ikke minst mer uvanlig.

For å si det som en eiendomsmegler ville sagt . Location location location. Tilgjengelighet er alt og 787 på Svalbard er en 'smal begivenhet' nyhetsmessig selv om den er stor for oss. Og jeg synes Svalbard-landingen ble flott dekket, jeg.

A380'en dumper rett ned i fanget til folk, godt hjulpet av PR-maskinen til LH. Selvfølgelig blir det mye mer styr av slikt.

Den dagen 787'en kommer på salgstur til Skandinavia, tror jeg nok også det blir livat ....

For å sette det hele litt i perspektiv ... slik så det ut da 767 landet på FBU første gang ... Detta internettet har nok gjort slike begivenheter litt mer mainstream ..

N605UA_1.jpg

Ooooo jeg ser to damer, tru om de er der frivillig :lol:
Og tru om noen på det bildet egentlig har lyst å være der, alle står jo med ryggen til :skep Hvor er nysgjerrige hoder opp i hjulbrønnene og folk som sprinter rundt med speilrefleksene?! Tsk tsk tsk. Juks.

Hihi. Nei nå skal jeg gå ut i det fine høstværet. Har hatt sånn "arbeidslivsdag" i dag, hvor bedriftene selger seg til studentene. Tatt en AirbusTrond og snafset til meg masse dilldall som er nødvendig for studenter. Denne ene dagen i året danner grunnlaget for resten av dette og neste semesters penneforbruk og termoskopp-beholdning.

Benplassen er den samme i Lufthansas A380 som i deres 747.

På papiret ja, men ikke i praksis. Setene i A380 er av den nye typen så man har i praksis ca en tomme bedre plass enn ombord i 747ene deres, selv om begge på papiret er 31"....og ja, jeg har sittet ombord i begge

Og nei, det er ikke noe bæs eller syt eller "dere gjør det galt" - jeg finner det bare kuriøst at man bryr seg så mye om noe som har vært her før. Jeg er jo nysgjerrig på så mangt og meget, som vanlig. Men svaret må jo rett og slett være at man har en viss radius hvor man slutter å bry seg (selv innen eget land), og at man ikke lar seg styre av tingens konkrete spesifikasjoner. For det er ikke SÅ langt til Svalbard.

For min del i Oslo er det lenger til Svalbard enn til byer som f.eks London, Paris, Frankfurt osv, osv. Svalbard er spennende det, men er langt unna og er for meg en øy langt oppi isødet som ikke akurat fanger min daglige oppmerksomhet

Last edited:
På papiret ja, men ikke i praksis. Setene i A380 er av den nye typen så man har i praksis ca en tomme bedre plass enn ombord i 747ene deres, selv om begge på papiret er 31"....og ja, jeg har sittet ombord i begge

Men 500 stykker i 3-4-3-konfigurasjon kan da ikke være særlig behagelig? Nekter å tro at benplassen er bedre enn på A330 og A340.

Men 500 stykker i 3-4-3-konfigurasjon kan da ikke være særlig behagelig? Nekter å tro at benplassen er bedre enn på A330 og A340.

Det sa jeg ikke, jeg sa i forhold til 747-400. I forhold til 330/340 vil jeg anta plassen er lik, med AVODen er bedre

Og uansett så er det viktigste parameteret for economy pris, ikke benplass

Og for å pirke er det 420 economyseter ombord;)

God ettermiddag fra Stavanger. Våknet etter et forferdelig mareritt om at bilen min var ødelagt og en skyhøy verkstedsregning. Selv om det var en drøm var det godt å sette seg i bilen for å finne ut at neida, der var alt i orden. Skal på kveldsvakt i dag så jeg har brukt formiddagen til å slappe av innendørs å høre på uværet utenfor. Så har det også dukket opp en mulighet for at det blir en oval weekend i TLV i desember. Reiser med LH og skal prøve å få en flight med 343 og en med 744. Vi er så godt som klare for å trykke på "bekreft" men må få på plass noen detaljer først.

Og der var turen i boks. SVG-FRA-TLV t/r til 5572.- for to personer i økonomiklasse. Fem netter. (Tidlig avreise fra TLV 0450 på en tirsdag)

Med 744 på utreise og 343 på utreise. Dessuten er Embraer 195 oppført på svg-fra-svg men slikt kan jo fort endre seg. Men jeg satser på Embraer på ihvertfall en av flightene.

Back