God Morgen onsdag

God formiddag Fra Rissa. Kaffen inntas sent og selvsagt noen mattenøtter å knekke før gym. Ikke helt på sporet jeg heller. nesten som om understellet mitt knekker snart det å :-)

Gleder meg til å se bilder fra A380 på OSL seinere i dag og lykke ''til til'' dere som skal ombord å se på skjønnheten.

Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike? Bare lurer hva som er forskjellen og hvorfor det vies så stor oppmerksomhet til noe som på papiret er mindre spennende. Nord-sør-problematikk dette her....!!!! :p

:

Nei , jeg tror ikke dette er noen nord-sør problematikk.
Det har nok snarere noe med avstander å gjøre.
Mindre befolkning og færre spottere på Svalbard?

Nord-sør eller vest-øst saker går nok på andre områder etter min oppfatning.

God formiddag, deilig solskinn i dag :) Som andre skriver, jeg hadde ikke hatt noe i mot å dra til Svalbard for å se 787, men det er noe med avstand og priser og muligheter for å planlegge og bestille tur og overantting i god nok tid til hvilken pris..? og fri fra jobb....

Men i dag er det A380 på OSL,. og utrolig moro å ha vunnet et vinnerlodd!

Ha en god dag alle sammen

God formiddag fra Sandvika,
Flott vær her i dag . Halve arbeidsdagen er unnagjort.
Det blir en offsite trip herfra med leiebil ned til Moland i ettermiddag og møte med en av våre leverandører i morgen tidlig.
Hotel er bestillt på Risør Hotell. Regner med at sommersesongen er over der nede og noe stille på gjestefronten.
Returen går med bil opp igjen i morgen til Sandvika og SK4043 tilbake over fjellet til SVG.
ha en fin dag folkens.

God formiddag fra røykerommet på Austre Bokn. skal snart finne senga etter 12 timers nattarbeid. Har ikke andre planer for de neste 24 timene enn å Sove.

God ettermiddag fra Stavanger. Våknet etter et forferdelig mareritt om at bilen min var ødelagt og en skyhøy verkstedsregning. Selv om det var en drøm var det godt å sette seg i bilen for å finne ut at neida, der var alt i orden. Skal på kveldsvakt i dag så jeg har brukt formiddagen til å slappe av innendørs å høre på uværet utenfor. Så har det også dukket opp en mulighet for at det blir en oval weekend i TLV i desember. Reiser med LH og skal prøve å få en flight med 343 og en med 744. Vi er så godt som klare for å trykke på "bekreft" men må få på plass noen detaljer først.

G'morgen fra Alpharetta. Her slinner solen, og WIAS' avdelingskontor er i full gang med dagens gjøremål.

D-AIMB passerer nå 3000 fot på inbound - får desverre ikke ATC-streamen til å virke, men radaren er på ihvertfall. Gleder meg til bilder!

God ettermiddag, her er man ikke på vollen og ikke på A380 jakt. Den ble testet i fjor.

Er det fordi Svalbard er "øde til" at besøket av 787'en (som er og blir større enn en A380 på OSL) ble forbigått i nesten fullstendig stillhet av media og flyspottere alike?

Mediamessig så gjør LH en formidabel jobb her. At spotterne tar turen skjønner jeg godt, men at media lager så mye oppstyr rundt det er LHs fortjeneste, ikke flyets. Hadde de kommet med 787 hadde de sikkert greid det samme.

Mediamessig så gjør LH en formidabel jobb her. At spotterne tar turen skjønner jeg godt, men at media lager så mye oppstyr rundt det er LHs fortjeneste, ikke flyets. Hadde de kommet med 787 hadde de sikkert greid det samme.

Nettopp - Lufthansa har gjort en fantastisk jobb de siste årene med å profilere A380. Det er jo lenge siden maskinen ble lansert og to-tre år siden den ble satt i trafikk hos hos andre selskaper. Selv kommer jeg til å styre unna Lufthansas A380-maskin i Economy Class - selskapet har som sagt markedets dårligste A380-tilbud i Economy.

Litt offtopic, men det var ikke tilfeldigvis noen som var på TRD i formiddag og fikk med seg Eurowings CR9? Alle var vel på vei til OSL....:)

Nettopp - Lufthansa har gjort en fantastisk jobb de siste årene med å profilere A380. Det er jo lenge siden maskinen ble lansert og to-tre år siden den ble satt i trafikk hos hos andre selskaper. Selv kommer jeg til å styre unna Lufthansas A380-maskin i Economy Class - selskapet har som sagt markedets dårligste A380-tilbud i Economy.

Tja, AF er neppe bedre.....ellers har jeg prøvesittet stolene og det er bedre plass og seter enn ombord i dagens 747

Tja, AF er neppe bedre.....ellers har jeg prøvesittet stolene og det er bedre plass og seter enn ombord i dagens 747

Benplassen er den samme i Lufthansas A380 som i deres 747. Den er dårligere enn hos Air France og her har man dessuten mulighet til å sitte i 2. etasje.

Så er det spennende hvem som har rett her, da.

Jeg håper Someone har rett - for Lufthansas del! Jeg forholder meg til de tallene selskapene går ut med i forhold til seteavstand, og første etasje i Lufthansas A380 virker ikke veldig fristende ...

At de tar turen har jeg ingen problemer med å forstå jeg heller, det er jo flyspottere. Poenget var engasjementet fra flyspotterene selv. Det var ikke mye nedtelling, eller "i dag er den ooooo store dagen hvor 787'en lander i Norge!" - det ble passert i nesten fullstendig stillhet. Trodde at 787 var stort (ikke i størrelse) jeg, ikke minst mer uvanlig.

Og nei, det er ikke noe bæs eller syt eller "dere gjør det galt" - jeg finner det bare kuriøst at man bryr seg så mye om noe som har vært her før. Jeg er jo nysgjerrig på så mangt og meget, som vanlig. Men svaret må jo rett og slett være at man har en viss radius hvor man slutter å bry seg (selv innen eget land), og at man ikke lar seg styre av tingens konkrete spesifikasjoner. For det er ikke SÅ langt til Svalbard.

At Lufthansa er lure som gjør dette, får vel være opp til framtiden å se. Koster sikkert litt å flakse rundt i norden på denne måten. Men utspekulert er det, gratisreklame i massevis! :colgate:

Skuffende langt bak i LH A380 på Economy. Jeg fikk ikke ned brettet !! Greit nok at man er stor, men har ikke vært noe problem på LH før. Dog var det litt bedre "brettplass" lenger foran i kabinen, og der fikk jeg den faktisk akkurat ned, skjønt, den lå på lårene. Fantatsisk opplegg av LH, men dessverre skuffet økonomiklasse mht plass. :-(

At Lufthansa er lure som gjør dette, får vel være opp til framtiden å se. Koster sikkert litt å flakse rundt i norden på denne måten. Men utspekulert er det, gratisreklame i massevis! :colgate:

Lure er de, og de har merket det på bookingtallene der de flyr A380. Og når de først skal ut å fly noen landinger er det jo kjekt med gratis reklame.

Back