God morgen fredag, det er helg

Ruby

Tomleskolt
Medlem
God mårnings fra hula i Bergen. Ja det er fredag og helg men ikke fri, for her skal det jobbes gjennom hele helgen. Etter et lite internt bytte fikk jeg på onsdag morgen reist hjem til SVG og returnerte torsdag kveld. Sengen hjemme er "MYE" bedre enn på hybelen her samt fikk jeg disket opp med middag på kvelden sammen med jentene :)
Her har natten gått rasende fort, selv om det er relativt rolig. Bare gode 2,5 timer igjen nå, så blir det å finne sengen for noen timers strekk.
I ett tiden blir det famille samling og lunsj hos opphavet før det på eftan må soves mer før neste økt til kvelden.
Ha en glitrende flott helg :)

God fredag fra kjøkkenbordet på Ris. På tide å fyre opp pc`n - litt hjemmekontor til lunsjtider før jeg flytter kontoret til en hotell lobby i nærheten av OSL - med ny bil er det jo klart at ektemannen blir hentet på OSL - selv midt i fredagstrafikken i og rundt Oslo. Klar for helg og bilkjøring:-)

Mornings fra Frankrike. Litt småjobb på morgenkvisten. Men blir vel ikke så lenge til første bad. 29 grader i bassenget er akkurat passe. Va en fin dag

c976602e286d86015b3182655899c8dc.jpg

God fredag fra Forus. Her i denne hula skal det også jobbes i helgen. Så jeg tror jeg starter med en kaffekopp. Ha en fin en.

God morgen fra Larvik! :)
Her sov man godt i airbnb, nytt sted man ikke har forsøkt før. En kveldstur i går til byggeplassen hvor ferieleiligheten blir bygget viste alle etasjene på plass, dog ingen vegger og slikt ennå. Det er jo ferdig om et års tid. Dog kan vi gjøre et besøk i bygget om en to ukers tid, det blir gøy! :)
Dagens plan er en liten utflukt pluss et besøk hos min søster i deres hytte.

Ha en fredag som er ekstra best og innafor! 20220804_195742.jpg20220804_201018.jpg20220804_201314.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Kongsberg. Da er vi gang med første dose med antibiotika. Riksen har bestemt at jeg skal gå på antibiotika helt frem til operasjonen. De siste dagene har de jobbet med resistensbestemmelse av bakteriene og i går kom den nedslående beskjeden at det ikke finnes tabletter som tar knekken på disse bakteriene. Dermed blir det antibiotika intravenøst to uker til. Det betyr også at morgendagens tur til København og Sverige går til helvete. Ganske irriterende men helsen er viktigst så da får en bare innrette seg etter det de grønnkledde og hvitkledde på Riksen bestemmer. Jeg kan dra på dagsturer så det blir nok dagstur til både Sverige og mer lokalt neste ukene. Kona er sykepleier så jeg har avtalt med sykehuset at jeg kan få noen av dosene hjemme, så det blir bra.

Morn fra Kolsås. Ny dag med barnehagetilvenning mens helgen venter i bakgrunnen.

God morgen fra Kongsberg. Da er vi gang med første dose med antibiotika. Riksen har bestemt at jeg skal gå på antibiotika helt frem til operasjonen. De siste dagene har de jobbet med resistensbestemmelse av bakteriene og i går kom den nedslående beskjeden at det ikke finnes tabletter som tar knekken på disse bakteriene. Dermed blir det antibiotika intravenøst to uker til. Det betyr også at morgendagens tur til København og Sverige går til helvete. Ganske irriterende men helsen er viktigst så da får en bare innrette seg etter det de grønnkledde og hvitkledde på Riksen bestemmer. Jeg kan dra på dagsturer så det blir nok dagstur til både Sverige og mer lokalt neste ukene. Kona er sykepleier så jeg har avtalt med sykehuset at jeg kan få noen av dosene hjemme, så det blir bra.
Det var kjedelig! Men riktig god bedring! Det blir bedre sikkert.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Heming-kontoret. Barn #2 er levert til svigerfamilie for opphold på standstedet og barn #1 er på ferie-camp. Det betyr ett barn i kveld og rolige forhold. Først en kjapp tur på Autostrada for å hente 2503 kilo bil sammen med Dragen før det er mexe-fredag.

Ai ai ai. Antibiotika intravenøst er jo ingen spøk. Man foretrekker jo tabletter når det er mulig. Men men det kunne jo vært verre, i Italia kunne det jo ha skjedd at ingenting funker. Det er mye takket være norske legers relativt restriktive praksis med antibiotika at ting faktisk funker her til lands, mens mange land så gir man det over en lav sko og ja da får man resistens da.

Anyway god morgen fra Oslo - et par netter på høyfjellshotell venter dog pga at lillebror skal ha sin bryllupsfest der. Så det blir sikkert ok det. Men får vel se om jeg får til en liten fjelltur der likevel. Så venter bare på at mamma og pappa skal plukke meg opp før man legger i vei. De skulle styre med en leiebil til onkel og tanta mi som har kommet fra Frankrike først nå på morgenen da så har relativt god tid før de kommer.

God formiddag fra Lillestrøm. Har sittet og lest min høykulturelle bokserie det meste av dagen. Expeditionary Force er helt oppi gata for meg.

Nå vanker det straks litt kebab og vin. Det skulle egentlig vært fiskekaker og Farris... men så er det ferie da. I ferien går alt bra. Og vi re-oppdaget kebab i pita her om dagen. Jøje meg. Dessuten er jeg fremdeles i 40-åra og tåler sånt.

Ha en ytterst deiligst fredag

G'morgen, ja .. Sitter og myser litt på investeringene mine og justerer litt. Fortsatt rare tider og det er fortsatt tryggest å være forsiktig. Skal pensjonisttilværelsen trygges er det best å holde seg unna visse sektorer .. Men jeg tror vi kan løsne litt på gassen over jul.

Siste sommerferiedag i sommerferien, men heldigvis har jeg noen fridager igjen, så det blir en myk overgang. Ingen vits i å bråstarte. ;)

Nei, har en bil som skal på 'EU-sjekk'. Time to roll.

Her var jeg en tur innom barnebordet for å sjekke hva slags ræl de hadde i glasset. Og jammen lærte jeg noe nytt. Har alltid trodd Coca Cola var noe greier fra den nye verden, men jammen er det helt originalt fransk [emoji2957]

adc3bc50fff6a36581723f7dd7482582.jpg

Det er sommer det er sol og det er fredag. Rakk 3,5 timer jobb før det ble ferie resten av dagen. Freya gjemte seg for oss da vi så etter henne med båten, men nå er hun visst tilbake.

God aften fra det Sørlandske!

Her har man vært på en Roadtrip i dag. Mandal, Kvinesdal, Farsund og Lyngdal. Testet bruktbil og tenker så det knaker om det kunne være noe å bytte til.....

Rolig kveld i heimen. I morgen blir det full baluba og utdrikkingslag. Så best å være i god form til det....

God helg ønskes!

Ai ai ai. Antibiotika intravenøst er jo ingen spøk. Man foretrekker jo tabletter når det er mulig. Men men det kunne jo vært verre, i Italia kunne det jo ha skjedd at ingenting funker. Det er mye takket være norske legers relativt restriktive praksis med antibiotika at ting faktisk funker her til lands, mens mange land så gir man det over en lav sko og ja da får man resistens da.

Det finnes dessverre ingen tabletter som tar knekken på de bakteriene de har funnet hos meg. De mulige tablettene som finnes er bakteriene resistente mot og da blir det antibiotika intravenøst. Det fungerer fint og prøvene er fint fallende. Riksen vil at jeg skal gå på antibiotika frem til operasjonen for å unngå nye infeksjoner, så da blir det slik.

Back