God morgen fra Natai Beach

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen ja.. Her går vi hanske satt ut i paradis.. For en perle av et sted og merkelig (og deilig) at dette ikke er oppdaget. Man har denne kilometer på kilometer med finkornet strand for seg selv og de få som er her går på hvilepuls. Frokosten virkelig bestod testen med livemusikk og bølgesus. Lunsjen tok vi baki krattet her på en herlig bitte liten sjappe uten engelsk meny og på kvelden var det skikkelig grillfest på stranden.. Sukk.

I dag fyller den mellomste år så da blir det Benihana på JW Marriott sørover som bestilt.

e6792288-8c50-4d1d-8531-447e0b349481.jpg

af74f1ee-5ae0-43a2-90cc-0149719df68f.jpg

IMG_3897.jpg

Ja innbiller meg lukten av sjø når jeg ser disse bildene av palmer og hvit strand, fasikken det ser digg ut:)
God morgen fra Bangkok. Kaffen er servert og en sitter godt plantet i sofaen å nyter denne.
Blir hjemmelaget frokost i dag før kursen settes ut døren.
Ha en nydelig søndag :)

Benihana i Thailand ??? WTF Globalization has gone 2 far - don’t worry DJT and Midtiblinken will fix this (destroy !!) Artig uansett min første Benihana opplevelse var i Marina Del Rey - og Benihana skuffer aldri…..dog er vi nok ennå ikke godkjent for adgang til Cheesecake Factory Marina Del Rey etter at vi ønsket å sitter med god vin noen timer etter stengetid ….

Vel noen år har passert, dette var når vi trodde vi skulle på HoneyMoon i Italia med Alitalia og endte opp på Maui (AZ staver Milano Maui !)Uansett Benihana er fremdeles meget bra om en befinner seg i Thailand, Los Angeles eller Seattle….nyt bursdagen (en liten detalj vi tilbyr en mye mye mye bedre bursdags dessert enn hva dere kan finne - på tide med TurTilSeattleTM, om OJB tør hvorfor er CnausenGroup scared ?

Seattle er aldri feil .. men etter en hælvetes dag er Yes på radioen med Parallells .. Amazon leverer Anthon Berg og Bulow til dypeste South Carolina .. Brunt brenn'vin skvulper i glasset ..

Vi får se hvordan verden ser ut om noen timer. God natt.

Glad søndag fra Ris. Friske minus 13 grader her…digg med peis og bergvarme:-)

God morgen fra BGO. Her skal snart OY-VKA ta meg sørover via SVG til varmere strøk. Bli nok bra.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

God morgen fra hotell Kazakstan i Almaty. Søndag ja, da har vi vært 1 uke på tur og det er bare 5 uker til vi er hjemme... Når man drar til Asia i julen må man ta med seg varme klær og vintersko, og i dag må det brukes både ull over og underdel. Alt er hvit her i Almaty, 10-15cm med sne virker det som. Taxien vi tok til toget i Samarkand i går, hadde sikkerhetsbelter som virket i baksetet og en sjåfør som kjørte pent. Av de 9 taxiene i UZB var dette den eneste med fungerende belter bak. Jeg avtalte med kona at han måtte få litt tips av den grunn, så prøvde jeg å prate med sjåføren, men han kunne ikke engelsk, jeg sa at det måtte han lære, men han mente han kunne nok språk. I Samarkand prater de Tadjikisk, så kunne han russisk, Uzbekisk og Svensk. Da var det bare å slå over på svorsk så gikk det kjempefint å prate. Togturen var med express tog, vi var såvidt oppe i 200km/t på det meste. I Tashkent leverte vi bagasjen i oppbevaringen og tok taxi til et kjøpesenter, det var ikke så innteresant så vi gikk tilbake de nesten 5km til stasjonen. Underveis passerte vi en restaurant som serverte nasjonalretten Plov(All you need is Plov). Så da ble det en time stop for spising. Fra stasjonen tok vi taxi til flyplassen, fikk pakket litt om på bagasjen til alt var ok og da åpnet innsjekk. Vel gjennom security, der alle tok av skoene var vi i avgangshallen 2,5 timer før avgang. For å bruke Wifi må man sende sitt nummer, så mottar man en SMS med påloggings kode. De sender ikke dette til Norge så da ble det 2 timer med å se i taket. Vinduene er så sotet at man heller ikke ser ut når det er mørkt ute, dermed ble det ikke noe plane spotting heller, f.eks etter 757n til Icelandair vi så da vi ankom. En liten cafe hadde Wifi, men der måtte man scanne en QR kode for å logge seg på, det får ikke jeg til med min PC. Veldig irriterende å ikke få gjort det man hadde planlagt. Flyet var 25 min forsinket. De serverte en liten baguette med kyllingost, 0,5 liter vann som var godt og en mørk sjokolade, som gikk ut på dato i oktober... da de samlet inn søpla etterpå var de så raske at vi ikke rakk å levere selv om vi satt klare. Stakkars rengjøringspersonale... I Almaty opplevde jeg for første gang pushback truck ved ankomst, dermed tok det tid. De fleste stresset som pokker med å komme seg av, men vi tok det litt mer rolig, som vi stort sett gjør. 80% kom med den første bussen til terminalen så det var god plass på vår. Ved terminalen stod det en spesialbil for frakt av rullestol brukere fra fly når ikke gangbru, så den andre bussen hadde vente 5 min på å få satt av. Imigration og alt gikk utrolig raskt og så tok vi taxi til hotellet og fikk rom i 25 etg. I 26etg er det bar eller restaurant. Nå skal vi ut å bese Almaty, starter med gondolen opp på et fjell der det er et tårn og så får vi se etter hvert. Avgang til Astana er 19:25 i kveld og det med 767, som altså blir ny flytype på lista. EI-KEC fra 2014 er selvfølgelig den jeg helst vil ha da det er den siste 767pax, men KEA og KEB er nå også greit. Ellers litt artig, Air Astan kjøpte 5stk 767, produsert etter hverandre i 2007, siden det er har ANA, JAL og Mongolia fått 1 hver før Astan byttet ut sine med de 3 de nå har, i 2013-14.
Nuff said, ha en fantastisk dag.

Mornings fra Scandic Solli. Tilbake til Sverige for å være hockeypappa. Bør vel akkurat rekke kampstart i byen med de klingende navnet Grums, hvis jeg drar rett etter frokost. Ha en fin dag.

God morgen fra rimfrost og andre kalde ting. Sitter og vurderer om det blir joggetur i minusetellerannetdritkaldt eller om en skal sette seg i bilen og gå langrenn. Bikker nok mot joggetur så jeg får satt av litt tid til å lese det keg ikke rakk i går. Bør vel også høre med kona om vi ikke skal finne på noe i Usa i påsken nå som det er salg i plus med sas.

Noen som har tips til andre selskaper enn sas som har skikkelig salg på Premium economy (type 7000kr turretur). Drømmen er jo i nærheten av Sudland, men det er nok 10000kr dyrere.

Bonjour fra Paris!

Flighten fra BKK-CDG med TG 930 gikk fint i går. Sete 19A er første sete i midt-kabinen og nærmest vinduet, så man sitter ganske privat der i hjørnet. Jeg ble positivt overrasket da jeg oppdaget at det var de samme nye setene på denne B777-300ER som deres A350-900-maskiner. Fin servering og jeg sovnet slik som planlagt rett etter middag, men våknet opp alt etter kun 2 timers søvn pga alt for høy varme i kabinen. Jeg klarer ikke sove i varme rom. På forespørsel senket besetningen kjapt ned temperaturen og det ble igjen mulighet til å sove, men...klarte dessverre ikke falle skikkelig i søvn.Det ble mest dorming fra da av, så jeg kjente meg i en noe sjaber forfatning da jeg landet på CDG.

Valgte rett før push-back i BKK litt spontant å bli 2 dager i den franske hovedstaden og fikk booket rom. Mitt favoritt hotell her i Paris ligger like ved Place de la République, men det er dessverre blitt så populært at prisene holder seg konstant høye. Jeg oppdaget at mitt favorithotell har fått seg et nytt søsterhotell her i Paris som ligger i litt motsatt retning av byen, et området kjent som; 9. arrondissement, men også det med gangavstand fra togstasjonen Gare du Nord og tar kun 10-15 minutter å gå langs Rue La Fayette til hotellet.

Det 9. arrondissement er et elegant område og kjent for sine teatre, blant annet operahuset, også kalt «bryllupskaken» på grunn av kuppeltaket og den forseggjorte arkitekturen. Området har flust av handlesentre, gamle spennende passasjer som ligger under tak, brasserier, gourmetrestauranter, muséer og mye mer. Bydelen er ny og uoppdaget for meg, men oppleves veldig "fransk" og veldig "paris" så en bra kombinasjon. Det er en rimelig brå overgang fra Bangkok og Saigon dette her, men alltid spennende med forandring og å se nye steder.
Det er bare å finne frem gode sko igjen og sette av sted på byvandring!

Ha en fin søndag!

Attachments

• IMG_1176.jpg
    IMG_1176.jpg
    61 KB · Views: 292
  • IMG_1180.jpg
    IMG_1180.jpg
    67 KB · Views: 287
  • IMG_1187.jpg
    IMG_1187.jpg
    112.2 KB · Views: 55
  • IMG_1190.jpg
    IMG_1190.jpg
    128.9 KB · Views: 46
Last edited:
God morgen og velkommen skal Paraceten være.

Det som skulle bli en stille og rolig kveld på sofaen forandret seg fort til en tur på lokal puben etter jeg sjekket SAS-appen mens jeg lå som et slakt på sofaen.
Helt uten forvarsel, mail eller andre meldinger var jeg plutselig blitt LifeTimeGold #LTG. Det tok to forsøk og 17.5 år. Endelig i mål, og det måtte jo feires.

samtidig er jeg blitt Gull hos Bergen Taxi sitt PRI program. Det feires ikke men eg tok en ekstra dram innimellom alle de andre drinkene.

Så grei start på 2025 og fin avslutning på helgen.
0a57caa53f551eb0abfa036961a4405e.jpg

e96f65889d970c6b0e1f18f2f229a10f.jpg

FQTV

God dag fra Kongsberg sykehus. Formen har vært ok de siste dagene, men i går kveld begynte den å stige brått og i løpet av få timer var den oppe i 40. Det betyr bare en ting og det er innleggelse. Første prøvene var ikke så gale, men de regnet med at CRP kom til å stige. Det kan være en blodforgiftning dette. Vi får se ut på kvelden når det begynner å komme resultater fra blodkulturene.

Mange fine bilder i dag fra sydligere strøk så jeg får spe på med mindre kjekt bilde her.

Her er forresten Helsenorge sitt Lifetime Pandiom forlengst i boks.

Attachments

• 1000004086.jpg
    1000004086.jpg
    128.9 KB · Views: 61
Benihana i Thailand ??? WTF Globalization has gone 2 far - don’t worry DJT and Midtiblinken will fix this (destroy !!) Artig uansett min første Benihana opplevelse var i Marina Del Rey - og Benihana skuffer aldri…..dog er vi nok ennå ikke godkjent for adgang til Cheesecake Factory Marina Del Rey etter at vi ønsket å sitter med god vin noen timer etter stengetid ….

Vel noen år har passert, dette var når vi trodde vi skulle på HoneyMoon i Italia med Alitalia og endte opp på Maui (AZ staver Milano Maui !)Uansett Benihana er fremdeles meget bra om en befinner seg i Thailand, Los Angeles eller Seattle….nyt bursdagen (en liten detalj vi tilbyr en mye mye mye bedre bursdags dessert enn hva dere kan finne - på tide med TurTilSeattleTM, om OJB tør hvorfor er CnausenGroup scared ?
Du klarer sikkert og holde meg ute av dine tanker om du prøver.

Hoi hoi fra Oslo, her skal man også på et sykehus snart, men heldigvis for jobb og ikke noe annet ærend. Gode tanker sendes til Kongsberg, så får vi håpe at alt blir bedre der. Vi satser på en grei vakt iallefall. Bildet av Kongsberg sykehus minner meg om gamle Radiumhospitalet, trangt og jævelig (det nye Radiumhospitalet er sånn ca dritfint). Så er det jo Liverpool-Manchester Untited, men spørs om kampen spilles eller ikke. Meldes om ræva vær i den delen av England.

Last edited:
God dag fra Granka. Siste dagen i dag. Opprinnelig plan var å ta taxi til kjøpesenteret, spise på Taco Bell og løpe mellom baren og spillehallen. Men vi er litt slitne, så da blir det heller å bare gå en lang tur. Kanskje til gamlebyen eller noe.

Makan. Ha en best søndag

God dag fra Stockholm. Her har det blitt akt med snowracer og pepperkakehuset er revet av barna og noen venner.

Sent from my iPhone using Tapatalk

God søndag fra Elqui-dalen og CasaMolle. For et sted, må være det mest Instavennlige jeg har vært på. 24 rom, Relais & Chateaux, all inclusive og perfekte kaktuser overalt. Det går i pisco og vin. Hasta luego.

d4ea99bcddf7adf7897b81a6deecd464.jpg

d0b1fea69dfc345ee5b0883f6981ddd6.jpg

Last edited:
Back