God torsdag morgen fra sørstatene 🇺🇸

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God torsdag morgen fra sørstatene 🇺🇸

Eller god kveld her da.. pimper mer kald pinot noir etter en nydelig dag..

- Leide helikopter og fikk inspisert nabolaget fra luften hvor vi observerte at badeenhjørningen i bassenget er svært tydelig fra luften samt at 8-10 ganske store haier sirkler akkurat der vi bader i sjøen, litt guffent - men jeg er mer redd for lyn.
- Soling
- Snow crab på Hooters
- Gåtur på kvelden (tydeligvis svært uvanlig i sørstatene) med stor middag noen kilometer oppi gaten.
En komplett dag.

2B18BE10-A934-42F9-8FCC-FAE29FF22AAD.jpeg

Re: God torsdag morgen fra sørstatene 🇺🇸

Glad torsdag med en skikkelig god fredagsfølelse. Satser på å komme oss ut av hovedstaden i 12-tiden...langhelg på Verdens Ende venter. Lite stopp i Sandefjord og en av de bedre fiskebutikkene før vi drar tilbake og ut på Øen. Ha en digg torsdag du også.

God morgen fra Bad Reichenhall. :) Her sov man godt i stille omgivelser. Kjølig alpeluft kommer inn når vi lufter. Etterhvert settes nesa mot Werfen i Østerrike og en festning der. Kjent fra Ørneredet. Men først kaffe! :) Ha en fin en!

God morgen fra Flytoget. Årets guttetur er i gang og den går til Torshavn. Lang stopp i Køben så det blir nok tid til dmørrebrød og øl i byen der også.

Og apropos 4 hjuls kofferter... den største Rimovaen jeg har sett gikk nettopp amok på toget. Kanskje den ikke hadde fått feriepenger?

Ha en fin en

Mornings fra Tjøme. Frokost er inntatt og nå venter litt bortekontorering før målet er å få tak i noe bringebær som kan røres og fryses for vinteren. Litt øm i en skulder etter en økt med hagla på lerduebanen i går. Merker jeg har skutt lite de siste årene. Ha en fin dag

God morgen fra Snillfjord. :)

Sola godt på vei opp og det er vel dags for nok en grei dag på den fronten.

Her sitter man hundevakt i en ukes tid, i mens naboene er på tur med bobil, visstnok med destinasjon Sverige. Med bikkje i hus er morgen-lufteturen unnagjort og også inntak av frokost.

Utpå dagens blir det vel litt innkjøp av visse nødvendigheter, før man satser på en god treningsøkt, middag og Netflix. 2 uker igjen av ferien her, så gjelder å nyte det mens det varer.

En fortreffelig en ønskes. :)

Re: God torsdag morgen fra sørstatene

Og apropos 4 hjuls kofferter... den største Rimovaen jeg har sett gikk nettopp amok på toget. Kanskje den ikke hadde fått feriepenger?

Alltid like gøy på bussen hjem fra OSL. Folk som setter de store koffertene sine i "barnevognrommet" ved den midterste døra på bussen. Første rundkjøring, og alle koffertene ligger plutselig nede i trappa mot nevnte dør.

God torsdag fra jobben. Ikke den beste starten på dagen når man våkner og ser på klokka at man egentlig skal være på jobb om 5 minutter. Nuvel. Man har fått oversikt, og det ser ikke så galt ut.

Ha en god en :)

Last edited:

Tilbake i gamlelandet igjen etter en liten dagstur til det danske i går med båt.
Hygget oss med både bading og deilige smørrebrød på Smørgåsen i Frederikshavn. Kjørte et par smørrebrød på takeaway, så det ble en deilig lunsj her i dag også!

Full fart i alle retninger på kontoret i dag. Trøtt som en dupp etter en kort natt, så i dag er en ettermiddagslur påkrevd. Enda godt det er fredag i morgen, hadde det ikke vært for at jeg har planer som krever tidlig opstandelse både lørdag og søndag.

Er det rart jeg drikker??

G’morgen, ja ... Som vanlig ble jeg vekket av en tunge i ansiktet ved halv seks-tiden, så da var det ingen nåde.

Venter på tømmerbil etter gårsdagens invasjon av store sterke mannfolk med motorsag, så blir vi kvitt furustammenen også. Storeika, som lente over huset, ble kappet opp og levert til vår handicappede nabo som trenger peisved for vinteren.

Ellers lite nytt. Har justert litt på radarantennen, så nå får jeg hits helt ned til Savannah og Charleston. :)

201c3d1f68fdde1ec691fb5bbb790ee2.jpg

Fin torsdag ønskes alle, med eller uten peising.

- Leide helikopter og fikk inspisert nabolaget fra luften hvor vi observerte at badeenhjørningen i bassenget er svært tydelig fra luften samt at 8-10 ganske store haier sirkler akkurat der vi bader i sjøen, litt guffent - men jeg er mer redd for lyn.

De synes nok dere er mer gufne.... ;)

Eurobonuskontoen min er følt "halvert" etter nødbooking til Norge. Men men. Det er vel derfor man har eurbonuspoeng; med husbygging, utvidelse av familien og alt annet på gang så står ikke en businessclass-reise til USA som høyeste prioritering at all. Faktisk frister det ikke litt en gang, og det er jeg overrasket over ifht. hvor viktig det var for meg før. Reiste via Amsterdam i går, hyggelig SAS-kaptein tok tidenes verste uflaks med godt humør: først manglet 3 pax som hadde sjekket inn baggasje. Så de måtte vi finne og pælme ut av cargorommet. Når vi hadde funnet de, så var pushbacktraktoren opptatt med noen andre, så vi måtte vente på at den kom tilbake. Når den kom tilbake så stod United bak oss og blokkerte. Og når den var borte så måtte vi vente i 15min på å få slot.... Men etter 1 time med ventning så kom vi oss endelig avgårde :)

Forøvrig tidenes verste passasjerer bak oss, stakkars setepartneren min fikk en liten nederlandsk ADHD-gutt bak seg. Moren var helt ute av stand til å kontrollere han: sparket i setet, hamret bordet inn i stolen, han stod i setet sitt og rev i håret på damen ved siden av meg, når han ikke fikk oppmerksomhet plystret han, når det var sikkerhetsdemonstrasjon stod han og ropte i setet sitt, og eneste gang han var rolig var når han satt på en mobiltelefon som hadde lyd på. "pling pling pling klirr klirr klirr musikk musikk" tenk dere sånne barnespill med masse lyd, på level 80% og ingen hodetelefoner. Det var helt uvirkelig å oppleve, for det var så respektløst. Og alt moren gjorde var å si "nei nå må du slutte, det kan du ikke gjøre" uten noen konsekvenser eller gjennomføringskraft. Hjelpe meg. Etter noe slikt blir man litt ferdig med å fly for en stund :D

Ha en bedre flytur... :)

... og på den 14. dagen, etter en ukes charterferie til Syden, skapte Gud lydkansellerende hodetelefoner ..

Dessverre kansellerer de færreste hodetelefoner høye mobilspill-lyder 100%, men heller lavfrekvent brumming og trafikkstøy veldig godt. Mine bose og teufel fjerner det ikke, men om noen vet om noen bedre tar jeg i mot tips!! :)

Back