• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Guam

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Det jo litt tradisjon at om en eller annen tulling er i Asia, så forsøker denne å starte en morgentråd før Concorde'en og EB våkner. Er man ikke i Asia så er jo ikke slikt mulig.

Så her er jeg og sier - Goooooooooooood morning NORWAY!!!

Hel dag å tusle rundt på her. Denne Hilton sjappa ligger jo ikke akkurat midt i snørrøyet, men det gjør det jo sånn sett litt fredeligere også.

Forsøker å sjekke inn på UA sin flight til KSA imorgen tidlig, og å kjøpe meg opp til extra benplass i det minste. Resultatet ser ut til å bli at jeg harb brukt USD92, har mistet 31F og får ikke sjekket inn på nye setet mitt på rad 8. Får rusle en tur og la systemene surre litt imens.

Ha en fin en, folkens

Guam er absolutt bra, men det blir jo bare bedre og bedre jo lengre oest du reiser denne gangen. Her er man omtrent doegnvill etter en laaaaang nat med fyrverkeri og en vettskremt Beagle....flislagt badegulv er ikke den beste sengen.....men vaeret er nydelig, fyrverkeriet har stilnet og det live musikk I parken.....ha en flott torsdag

Hepp hepp .. da fortsetter man videre østover, hvor det er leggetid. Ikke så ille med fyrverkeri som vanlig, så pelsklompen klarte seg etter forholdene bra.

Masete dag på jobb, takket være media som fikk det til å høres ut som at hele ruteopplegget vårt var gått til h..... Dermed ble det fullt trøkk i alle kanaler. Oh well .. Får håpe det blir roligere i morgen.

Natta - MOW out!

God morgen fra deltabyen Lillestrøm og good morning Guam! Ja sånn er det når man forviller seg ut fra sitt trygge hjemlige delta og ut i det vestlige Stillehavet, da må man tidlig opp. Torsdag i dag og fredag i morgen alt. Det er digg for å bruke en annen medforumist sine ord... ;)
Nu er det absolutt kaffe på planen! :)
Ha en riktig fin en, hvor du enn har forvillet deg i verden, eller på jobb!
PS Der har SAS klart å registrere de manglende poengene mine også! Juhuu! ;)

Last edited:
Guam er absolutt bra, men det blir jo bare bedre og bedre jo lengre oest du reiser denne gangen. Her er man omtrent doegnvill etter en laaaaang nat med fyrverkeri og en vettskremt Beagle....flislagt badegulv er ikke den beste sengen.....men vaeret er nydelig, fyrverkeriet har stilnet og det live musikk I parken.....ha en flott torsdag
Huff da.

Ja, Guam er ok det. Masse soldater på mitt hotell og ellers er det vel mest asiater. I morgen skal jeg videre østover.

Litt leskende fludium er testet og det er en soleklar borteseier for Japan. Tross den lokale overlegne fysikk.

Det er vel også bare å si at min 2 timers rusletur her før og fremst kan beskrives som varm. Gysla varm... har svettet som en gris altså. Det er jo ikke Dubai- eller Scottsdale varmt. Men jøje meg så fuktig/trykkende varme.

Nå en ny Asahi på rommet og så få meg noe lunch.
080e9d988a95ca4c7f047f4e7d337d24.jpg
562b2570ae049645919496a9e8dbf9e9.jpg

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

God morgen fra Lecce. Nå klar for en morgentur...skla man logge 10000 skritt om dagen bør man gå de fleste før 08:00...det er allerede nå klokken 06:40 26 grader. Ha en herlig sommerdag du også.

God morgen fra Thomas Cook og DK1512. Trappe boarding fra D9, men det er til å leve med. Lollo og Bernie here we come

cdefe687fe67319411e7ffc731e4de6c.jpg

40877f85648425e81af171a21ce89780.jpg

God morgen fra IKEA Hamburg Moorefleet. Rullestova er parkert utenfor og vi sitter i restauranten og nyter litt nett-tid. Det blir nok et par timers surfing, da den eneste konkrete planen for dagen er en omvisning på Airbus Finkenverder kl 16.10 Vi lokaliserte både ingang og parkering i går og har planer om å møte i god tid for å unngå ev. ettermiddags rush. Etter fabrikksbesøket forlater vi byen før G20 helvetet setter inn for alvor. Vi ser stadig kolonner på 5-15 politikassevogner kjøre rundt. I morgen er det fornøyelsesparken Heide Park, 6-7 mil sørover, i Soltau som står for tur. Senere er planen å se både Rihndalen og Mosel dalen. Og så får vi ser hva fremtiden vil bringe.
Ha en oplevelsesrik dag alle sammen.

Guam er helt ok....Det er japaners og koreaners Gran Canaria.....
Har besøgt Guam et par gange....Kan egentlig godt anbefales.....Nu vil mange jo nok sige "Andersen Air Force Base"...jeg ved faktisk ikke om det er mulig at lave noget spotting i området....
Hilsen Ole

Min kone som er japansk har besøkt Guam. Hun sier det er populært å reise dit for japanere, tar en tre timers tid. Hun bekrefter den varme fuktigheten som trådstarter beskriver ja, også skal det være mange frosker der visstnok.

God kveld fra Snillfjord...eh Åfjord. :)

Her har man tatt kveld fra dagens arbeid, skjønt det går rolig for seg i svingene. Litt ymse småpussel og skifte av dekke på en veranda. Det er vel egentlig hovedplanen frem til tirsdagen også.

Ha en fin fin en! :)

Mmmm ... litt lugnere på jobb i dag. Nå er det lunch .. og lakseburger. Knallgod av beste Alaska-kvalitet. Omtrent så man kan høre myggen suse rundt elgekroppene i Denali .. vent - det VAR en mygg ..

God aften fra Stavanger. Etter to dager på Sørlandet ble det fremgang inprosjekt "male hus" i dag. Siste vegg er høy. G@@@lig høy. Derfor ble stillas anbrakt fra jobb, og det ble hele 3 etasjer høyt. Etter oppsetting og vask av vegg nytes nå et par velfortjente øl.
Ha en fin en :)

Back