• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Frankfurt

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra Frankfurt. Her har man invadert A28ish Senator Loungen med 60+ MegaDOere. Godt representert i alle klasser paa nattens A380 tur fra JFK. Naa er det straks videre til Munchen.

God morgen fra Senatorstuen i Hamburg. En liten matbit før LH tar meg tilbake til Oslo. Første gang på kontoret siden 26/8 så er litt forefallent arbeid ssom må gjøres, og noen reiseregninger kan også skrives. Ha en fin dag

God morgen fra "jobb stuen" på Forus!

Da var man på plass til en ny dag, og slike nye flotte mulegheitar! :drunk:
Med andre ord trøtt i trynet i dag...

Vel, ha en fin dag forumister!:)

God morgen fra Lysaker - ble kontordag i dag. Første post på programmet nå er å ringe BA....feil - kaffe først. Så er neste punkt på programmet å ringe BA og nøste opp i en dobbeltbooking. Booket billett i går kveld, fikk beskjed om "Beklager systemfeil. Forsøk igjen" så da gjorde jeg det. Ila. nattes mulm og mørke har det kommet to bekrefteleser med to referanser.

Konferansedag i morgen, møter hele torsdag og fredag så det gjelder å få utnyttet dagen i dag så man slipper kveldsjobbing innimellom. Hadde håpet på en Fly&Kaffe(tm) i dag, men ser tomt ut på nabokontoret.

Ha en dundrende fin dag!

Last edited:
God morgen fra Østre Aker vei....blir nok ikke noe Fly & Kaffe (tm) på Lysaker de nærmeste dagene, noen fant ut at Heksedoktoren også forstår seg på SQL Server Clustere og nå sitter en dypt inne i en MS DTC med mye kø fra BizTalk Cluster på den ene siden og et SQL Server Cluster som kjeder seg....her trengs det kaffe med ekstra VoooDooo shots. Ellers ble det et hyggelig Fly & Kaffe på Østre Aker vei i går....ha en fin dag....

God morgen fra Søndre Nittedal.

Her er hyenene levert i hhv barnehage og skole. Nå er det litt frokost før man tar turen sydover og en tur på SmartClub.

Etterpå blir det en tur opp på jobben for å diskutere noen endringer i avdelingen vår.

Ønsker alle en trivelig dag

S

God morgen fra kaffekroken på jobb, litt småtterier må ryddes unna på gjørelisten før jeg tar turen innom S7. Satser på lunsj i byen idag også. Er været bra i kveld så blir det cruisedate i fjorden!

Ha en fortreffelig dag.

God morgen fra Krsand som byr på 12 grader kl 8 idag. Det er definitivt ikke sommer lenger (og jeg lurer på om vi i det hele tatt har hatt noen?!??)

Her har man tatt plass på kontoret og sitter og vrir hodet for hvilke unnskyldninger man kan bruke hjemme for å ta turen på pub i aften for å se de danske rødpølsene få tesk av den norske horde!

Ha en fin dag!

BF:cool2

God morgen fra Krsand som byr på 12 grader kl 8 idag. Det er definitivt ikke sommer lenger (og jeg lurer på om vi i det hele tatt har hatt noen?!??)

Her har man tatt plass på kontoret og sitter og vrir hodet for hvilke unnskyldninger man kan bruke hjemme for å ta turen på pub i aften for å se de danske rødpølsene få tesk av den norske horde!

Ha en fin dag!

BF:cool2

Det med sommer kan jeg tilslutte mig 11,5c her til morgen i syd dk, men
mon ikke de norske hybelkaniner blæser stille og roligt hjem igen :lol:

God morgon frå "sjuke-stova" ;)

Dagens agenda blir forholdsvis kort -smertestillande: check, kaffi:check, lommetørkle: check, sofa: check. Satser på at ballonghåvet roer seg ned til i morgon, for feber er slitsomt ;)

Ha ein flott dag på SMD!! Skulle absolutt ha vore der :cry: -og ha ein flott dag alle andre, kor enn du befinner deg ;)

En riktig god morgen fra Lillestrøm. Har sittet i 30 min på telefon med BA for å få til en miles-for-upgrade på en flight senere i uken. Det hadde plutselig åpnet seg opp availability, og det er riktig så fint.

Derimot hadde de greit med "snag" på datasystemene idag, og dama i telefonen var hysterisk dårlig i engelsk. Pussige greier, men det ordnet seg. Hurra.

Nå... THE OFFICE!

Fælt så mange som snakker om å ringe BA her? Får jo kløe i bookingfingeren her.

God formiddag fra Maura. Ligger og slapper av med iPaden før man må bevege seg i retning OSL om et par timer. Ellers lite å melde.

God tirsdag ønskes :)

En riktig god morgen fra Lillestrøm. Har sittet i 30 min på telefon med BA for å få til en miles-for-upgrade på en flight senere i uken. Det hadde plutselig åpnet seg opp availability, og det er riktig så fint.

Hvor mye tar de for off-line-endringene nå?

Har forøvrig tilgode å få snakke med en norsk stemme, selv om jeg taster "1 for norsk" hver gang. Fikk forøvrig ordnet opp i dobbelt-bookingen uten problemer og MFU-milene for den ene er tilbake på konto.

God dag 16.8 grader i Gamle Oslo i skrivende stund. Jobbing (fra sofa) starter ikke før om lag 1745, så da kan man jo bare slappe av en stund. Det har man vel fortjent. Ha en fin-fin dag!

Jammen meg får jeg flynyheter fra oljebransjen nå også! :lol:

Skjermbilde2011-09-06kl133923.png

God dag! Dagens jobbing er vell utført så nå er det kaffe og avslapping før man gjør seg klar for Danmark-Norge i kveld! :nor

Ha en fin dag!

Hvor mye tar de for off-line-endringene nå?

Har forøvrig tilgode å få snakke med en norsk stemme, selv om jeg taster "1 for norsk" hver gang. Fikk forøvrig ordnet opp i dobbelt-bookingen uten problemer og MFU-milene for den ene er tilbake på konto.

Det var samme miles, men 400,- i extra taxes. Årsaken til å ikke gjøre det online var at det var connection med AA i USA, pluss at LHR-OSL ikke hadde availability.

Jeg har forøvrig tastet "1for Norsk" en gang. Da fikk jeg en tysker som snakket så dårlig Norsk at jeg ikke forstod hva han sa. Bare fikk med meg at han var veldig blid og glad. Så idag tastet jeg "2 for English" og fikk en tysker som pratet så dårlig Engelsk at jeg nesten ikke forstod hva han sa.

De kunne med fordel ansatt en engelskmann på kontoret i Bremen...

Det var samme miles, men 400,- i extra taxes. Årsaken til å ikke gjøre det online var at det var connection med AA i USA, pluss at LHR-OSL ikke hadde availability.

Jeg har forøvrig tastet "1for Norsk" en gang. Da fikk jeg en tysker som snakket så dårlig Norsk at jeg ikke forstod hva han sa. Bare fikk med meg at han var veldig blid og glad. Så idag tastet jeg "2 for English" og fikk en tysker som pratet så dårlig Engelsk at jeg nesten ikke forstod hva han sa.

De kunne med fordel ansatt en engelskmann på kontoret i Bremen...

Du får taste for tysk neste gang, kanskje du får en brite med dårlige tyskkunnskaper :rolleyes:

God tirsdag, tilbringes på sofa med lommetørkle, halspastiller og varm saft :cry:

G'morgen fra Cumming hvor vannet periodevis sildrer ned fra himmelen. Sitter med åpent vindu og BBC6 på radioen og har det ganske så fint!

Krapylet er levert på skolen og satser på at kjerringa henter ham i ettermiddag. Her er nemlig reservepc'en koblet til 32-tommer'n og innstilt på ESPN3 .. Rødpølser, kom igjen! Her skal dere motstand finne!

God ettermiddag fra Harstad! Det ble typebytte på SK4082 i morges, så vi fikk LN-RPM med "euro-config" og greier. Et hyggelig bekjentskap, og stilig med flott utsikt fra toalettet, selv om man ser at maskinen har vært i drift en stund... Styrmann spurte forresten de lokale over PA etter et sted i Harstad som viste kveldens fotballkamp(?). Hehehe.

Nå klart for middag.

Back