God ettermiddag fra Rangon. Begynnte dagen med en flight fra Heho (høres ut som en gammel sang fra Prima Vera) til Rangon med Golden Myanmar Airlines eller Y5 blandt venner. Siden flighten med Dragon Air til Hong Kong går etter midnatt har selskapet booket meg et "day room" på et hotell rett ved flyplassen. Hadde de lagt et par hundrelapper til i bookingen ville det vært ved et flyplasshotell med basseng. Har imidlertid hatt urolig mage siden igår kveld så jeg holder uansett stort sett holdt sengen og har nesten ikke fått i meg mat det siste døgnet.
Greit å ha på plass sølvstatus hos BA før denne turen med lounge hele veien og oppgradering til biz på siste stekning hit. Får se om det blir noen oppgraderinger på veien tilbake.
Cola og andre koffein-drikkerer jeg ikke i det hele tatt i målgruppen for, ingefær-øl, blir det nærmeste. Kyllingcurry-chip prøvde jeg meg på, men det var altfor mye chilli i den. Ikkeno fornuftig mat her i loungen når beste opsjon er grønn rullekake. Alternativet "evighetsbolle" med med pølse og masse majones er antagelig ikke noe taktisk valg. Og må bruke støydempende hodetelsfoner for å dempe "pling-plong" musikk som går i loop her.og da var redningen og dietten det neste døgnet Imodium, Cola og chips med kyllingcurry-smak. Fungerte helt fjell.
Cola og andre koffein-drikkerer jeg ikke i det hele tatt i målgruppen for, ingefær-øl, blir det nærmeste. Kyllingcurry-chip prøvde jeg meg på, men det var altfor mye chilli i den. Ikkeno fornuftig mat her i loungen når beste opsjon er grønn rullekake. Alternativet "evighetsbolle" med med pølse og masse majones er antagelig ikke noe taktisk valg. Og må bruke støydempende hodetelsfoner for å dempe "pling-plong" musikk som går i loop her.
Det er ikke mange her i loungen, men alle andre står i kø til de 3 massasje-stolene. Og om jeg har skjønt det riktig så stenger loungen ved midnatt. Avgang 01:10 til Hong Kong ble først utsatt til 02:20 og så til 03:00 så dette blir en langtekkelig ferd hjemover.
Har dette på andre dagen nå så jeg må passe meg for dehydrering. Med leddsmerte, slapphet, frostanfall og feberfantasier første natten stemmer symptomene bedre med malaria, men jeg har jo tatt Malarone, spraytet godt med deet 50% og sovet under impregnert myggnetting.God tur og bare håper du ikke har blitt spist opp av mygg i tillegg - denguefeber feks er ikke noe særlig.
Med de symptomene er det nok best å oppsøke lege og få testet for malaria bare for å utelukke det. Nei nå er vi veldig offtopic men vi er flere som reiser i tropiske strøk og ønsker hverandre vel.Har dette på andre dagen nå så jeg må passe meg for dehydrering. Med leddsmerte, slapphet, frostanfall og feberfantasier første natten stemmer symptomene bedre med malaria, men jeg har jo tatt Malarone, spraytet godt med deet 50% og sovet under impregnert myggnetting.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.