• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God morgen fra Amagasaki

Concorde98

ScanFlyer member
Medlem
Morn fra Japan! Her er man oppe allerede klokken seks denne lørdagen i januar. Kom tilbake etter en fin tur til Takayama i går. Fikk gått rundt og sett en masse. I dag er det en plass i Kyoto som står på programmet. Tar en halvannen time å komme dit med to togbytter. Ha en riktig fin lørdag og helg alle sammen! :)

Disse god morgen trådstartene blir jo bare tulla til når det er en eller annen fyr i Asia. Er jo "alltid" EB som har den. :p Neida det var en spøk.
God snart natt fra Oslo. Får vel bare legge meg snart tenker jeg. Nattradioen står iallefall på og er egentlig særdeles lite interessant. Synes det var bedre da P1 sendte nattønsket og folk kunne sende inn til programmet på direkten, men slik går det når NRK må spare penger. Er jo billigere å ha færre folk som jobber på natta og heller lage noe i opptak. Selv Kvelden før Kvelden nå lille julaften ble jo sendt i opptak.

Last edited:
Da er endelig arbeidsuka over. Disse todagers ukene er sååå slitsomme. Nå bli're et par episoder av Messiah og kanskje litt skotsk myrvann.

Og Christiane Amanpour er tilbake på CNN. We''re screwed ... hun kommer bare ut av hulen sin når dritten virkelig er på vei mot vifta ...

God helg på land, is, fjord og fly. Og i Asia.

God morgen fra det lik snåurolige Midtøsten.. Brunhen på Yacht klubben med noen venne-familier ble umerket og de hadde heldigvis utmerkede BMer. Som ekte nordmenn var vi først inn og sist ut.. Nå er det en full dag på stranden som gjelder og langlunsj på Shimmers.

754793D9-D81B-475B-86F7-61A26FC88D8E.jpg

Glad lørdag fra Ris. Nespresso i k(r)oppen. Snart klar for en treningsøkt på Nordstrand før det blir en lengre brunch her hjemme. Middag på Kolbotn i kveld. Ha en topp lørdag du også.

God morgen fra OSL. Prøver å holde meg våken til flyet tar meg via Brussel til Tenerife. En drøy måned der nede på denne tiden av året gjør ingenting.

Mornings fra Hvalstad. Mer is en snø ute, så trenger mer grus å strø med. Endel ærend må også ordnes etter juleferien satte endel ting på hold. Ha en fin dag

God morgen fra Lommedalen. Om ca 30 min tar vi elbilen til Oslo og håper å få parkert i katakomben under festningen, mens vi er på reiselivsmessen. Hovedtema er visst India, som passer bra for vårt planlagte opphold der, om 4 uker.

Morn fra stormfulle Trøndelag!
Får vel fyre opp snøfresen etterhvert og flytte snø fra plasser der jeg mener det ikke skal være til en annen plass der det ikke er i veien.

Ha en god helg alle!

God morgen fra Lillestrøm. Frisk og opplagt dag!

Ingen store planer utover å ut å handle litt og så lage oss litt frokost-lunch

Ha en fin en

God ettermiddag fra Color Fantasy på vei ut fra Kiel. Etter en hektisk desember med sjonglering av to jobber hadde jeg behov for et lite avbrekk og et 2-døgns cruise var en rimelig og enkel måte å komme seg litt bort på. Den «obligatoriske» tartaren var god og sola skinner, så klager ikke.
3282844badb012edf8542bfcd42bc4c6.jpg

4c13cc3fb29583a6590b89c3308b7c2d.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Disse god morgen trådstartene blir jo bare tulla til når det er en eller annen fyr i Asia. Er jo "alltid" EB som har den. :p

Samme hvem som starter, men jeg skulle ofte ønske de nevnte hvilken dag det er.

Nå som Concorde98 har vært i Japan, har man plutselig et par «God dag»-tråder liggende ganske høyt oppe fordi der har dukket opp en ny tråd før den gamle «er ferdig».

God dag herifra. En liten merkedag, rett og slett [emoji846]. Sikkert ingen big deal for de fleste her, men jeg har for første gang oppnådd sekssifret saldo på
EB-kontoen [emoji846]

fffc5f65aa1b911b8359aa2fb31a553b.jpg

God lørdag ønskes :)

God ettermiddag fra Color Fantasy på vei ut fra Kiel. Etter en hektisk desember med sjonglering av to jobber hadde jeg behov for et lite avbrekk og et 2-døgns cruise var en rimelig og enkel måte å komme seg litt bort på. Den «obligatoriske» tartaren var god og sola skinner, så klager ikke.

Ser du har funnet veien opp til observasjonsdekket - det er rett og slett det beste stedet å nyte en utseiling på med de to båtene. Håper du ikke får for mye sjø - kan vel ha vært en del i natt?

Ettermiddag fra BGO. Skal til TRF, men nå har flyet stått klar i 10 minutter, men det er ingen i gaten. Ikke rart fly blir forsinket om det ikke er ressurser til å få de boardet..

Resultatet er at jeg mister flybussen og må vente to timer på neste. Meget misfornøyd!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Ettermiddag fra BGO. Skal til TRF, men nå har flyet stått klar i 10 minutter, men det er ingen i gaten. Ikke rart fly blir forsinket om det ikke er ressurser til å få de boardet..

Resultatet er at jeg mister flybussen og må vente to timer på neste. Meget misfornøyd!

Sent fra min SM-A530F via Tapatalk

Du kan vel ta toget fra Torp som går hver time? Er en korresponderende buss fra terminal før hver avgang. Uansett alt sånt er irriterende.

Last edited:
Toget går bare annen hver time lørdag kveld. Ikke går det ned til Horten heller.

Du kan vel ta toget fra Torp som går hver time? Er en korresponderende buss fra terminal før hver avgang. Uansett alt sånt er irriterende.

Og det gjorde jeg. Problemet er at bussen fra Skoppum, på lørdag kveld, ikke går til alle tog, så jeg måtte vente 30 minutter der i stedet for.

Ser du har funnet veien opp til observasjonsdekket - det er rett og slett det beste stedet å nyte en utseiling på med de to båtene. Håper du ikke får for mye sjø - kan vel ha vært en del i natt?

Tror vi har en heftig natt i vente, er fortsatt i ly av Jylland, men merker at det er en del sjø. Når vi passerer Skagen og kommer ut på åpen sjø blir det nok verre.

Var ganske heftig noen timer i går ettermiddag/kveld. De avlyste det første showet pga at det var høy sjø og ikke trygt å gjennomføre. Innen show nr. 2 var vi forbi Skagen og det hadde roet seg såpass at de gjennomførte det.

Back