God matematisk søndag

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
God matematisk søndag

God søndag. Her blåser det, men ellers er det bra så vi skal se om vi får prøvd bortoverskiene i dag.
I går fokuserte godmorgen-tråden på proteinrik kost, og hvordan man tilbereder denne. I dag vil jeg prøve å pense diskusjonen over på musikk og matematikk. Det er to temaer som jeg liker godt (selv om jeg ikke er spesielt flink i noen av dem). Uansett, SAS-purseren Børre Nyhoff fant en kobling mellom disse to temaene. TU har en artikkel som forteller hvordan Nyhoff brukte jobben sin i SAS til å komme i kontakt med berømte matematikere og til slutt finne en sammenheng

I 1982 så hobbymatematiker og flyvert, senere purser, Børre Nyhoff en film der astronom Carl Sagan forklarte dimensjoner og geometri. Han ble oppslukt og klarte ikke legge det fra seg. Til tross for at han ikke hadde noen matematisk utdannelse, begynte han å grave i universets geometriske sammenhenger.

www.tu.no/finnes-det-en-kobling-mellom-toneskalaen-og-geometri/

Re: God matematisk søndag

God dag. Ombord i transporten fra Lech til ZRH. Synd å reise fra finværet. SK842 hjem.

Flott ingeniørkunst i starten her.

c0c7653cc5c56bfffe0cd6d7e06dd4f7.jpg

God morgen fra Kongsberg.

Fint vær her i dag. Ingen store planer for dagen om ikke sønnen finner ut at vi skal dra for å se på bil. Ellers blir det vel å prøve å få jobbet litt.

I dag vil jeg prøve å pense diskusjonen over på musikk og matematikk. Det er to temaer som jeg liker godt (selv om jeg ikke er spesielt flink i noen av dem). Uansett, SAS-purseren Børre Nyhoff fant en kobling mellom disse to temaene. TU har en artikkel som forteller hvordan Nyhoff brukte jobben sin i SAS til å komme i kontakt med berømte matematikere og til slutt finne en sammenheng

Interessant. Jeg skal lese gjennom artikkelen. Jeg har jo god greie på matematikk siden det er det jeg jobber med, men musikk er jeg fullstendig blank på.

God formiddag fra Stockholm. SAS gjorde som de skulle over havet, men turen skulle vært to timer lenger for mer søvn.

Men 2 i matte så skal jeg holde meg lengst mulig unna den diskusjonen. Men kan allerede være fornøyd med å ha logget 7 km på bena…nå lunsj foran peisen. Søndagsmiddag og vin litt lenger oppe i Åsen i kveld. Fortsetter fint denne dagen.

God morgen fra tåke-Knaus. Evergood, peis osv m arving #2 som nå har forlatt huset.. Da skal far på ekspedisjon med brodder og gleder seg til 1800 hvor endelig alle fem er samlet til den sagnomsuste lasagnen. Må dessverre pakke for en ny tur ut på OSL i morgen, men da bare to dager i CPH. Satser på at dette er siste tur før påskefeien (krysser fingrene)

Søndager ass...

, men musikk er jeg fullstendig blank på.

Uansett oppskrytt. Har hørt på musikk i årevis og har ikke blitt bedre i stille høyde med tilløp en gang.

God søndag fra Lillestrøm. Tyttebærbrus og kaffe er konsumert og nå bærer det straks ut på tur så man får noen skritt i beina. Vin og mat i kveld for å lade opp til besøk på Kinavisumkontoret i morra.

Ha en best søndag

God matematisk søndag

Ja, gm ja .. Småkjølig ute men ikke verre enn at hoodie’n holder unna.

[lesikkedettehvisduerunder18]. Ferdig med EN merkedeag. Bare 5 år til den neste. Får bare håpe jeg fortsatt vil være istand til å sette pris på den. Rart dette året kommer så sent i livet, egentlig.[ lesikkedettehvisduerunder18]

Velvel .. nok grisepreik. Livet er fullt av merkedager. Kanskje settes en ny i dag. Ha ein fin ein, y’all!

[lesikkedettehvisduerunder18]. Ferdig med EN merkedeag. Bare 5 år til den neste. Får bare håpe jeg fortsatt vil være istand til å sette pris på den. Rart dette året kommer så sent i livet, egentlig.[ lesikkedettehvisduerunder18]

Tror jeg tok den... Eller.?

God søndag. En rolig en, sådan. Sittet og mimret litt i en gammel TR.. Da man var ung, og flakset rundt i Europa og lekte Viggo Valle #korskalMartinreishen? Good old days.

Ellers lite planer

Ha en god en :)

Tror jeg tok den... Eller.?

God søndag. En rolig en, sådan. Sittet og mimret litt i en gammel TR.. Da man var ung, og flakset rundt i Europa og lekte Viggo Valle #korskalMartinreishen? Good old days.

Ellers lite planer

Ha en god en :)

Kan du ikke flakse litt til????

Hehe. Slutter meg til Martin. Jeg er godt over 18 så jeg leste den. For å flette inn litt matematikk som trådstarter gjorde så er alderen din et kvadrattall (8*8) og ikke bare det, alderen er også et kubikktall (4*4*4). Neste kvadrattall er ikke før 81 år og neste kubikktall er 125 år. Ikke nok med det så er 64 det vi i matematikken kaller et superperfekt tall.

Dette er langt langt over mitt kunnskapsnivå. Kan dere ikke snakke Norsk!
Jeg er på samme nivå i matte som EB.

[lesikkedettehvisduerunder18]. Ferdig med EN merkedeag. Bare 5 år til den neste. Får bare håpe jeg fortsatt vil være istand til å sette pris på den. Rart dette året kommer så sent i livet, egentlig. [lesikkedettehvisduerunder18]

Og dette var gresk for meg.

Back