God Mandagsmorgen

G'morgen fra et Alpharetta med 7 grader og regn. Uvant aa vaere tilbake paa amerikansk tid, men man venner seg vel til det ...

Morgenprosedyrene er i gang .. guttungen er oppe uten altfor stor motstand, og biscuits er i ovnen. Det skal bli norsk jordbaersyltetoey i dag! Kjerringa har tatt feriedager denne uken, siden det er thanksgiving, saa hun forlangte aa sove uforstyrret i dag. Hvorfor faar aldri jeg stille slike krav? :p

Velvel .. en ny arbeidsdag kaller uansett .. kun tre dager foer jeg ogsaa tar Thanksgiving og vi drar til SC. Skal love deg at det ikke er slips her paa kontoret. En latte er det derimot mulighet for etter at jeg har droppet av guttungen paa skolen. Men ikke det der gingerbread/klisset! Baeh!

Last edited:
Ikke bare i STO det snør...her flagrer snøen vannrett for øyeblikket.
Slips derimot, det er det lite av her på huset.

Behold slipset du CK...jeg har et håp om at det blir moderne igjen og da skal jeg igjen begynne å bruke det.

God ettermiddag fra Ramada Hotell HEL

Her snør det og jeg er fryktelig glad for at jeg tok med meg lue og hansker på tur.
Nå blir det 4 dager med kursing i Altea. Må bare få gjort ferdig "pre study" før i morgen tidlig. Fikk ikke gjort det ferdig da jeg plutselig måtte hoppe på et tidligere fly da min avgang ble kanselert. Rakk akkurat 1315 flyet og er nå greit plassert på Ramada utenfor flyplassen.

En vanvittig husketur ut fra OSL. Men ellers en veldig hyggelig tur med AY og E170.

Ha en trivelig kveld

S

Behold slipset du CK...jeg har et håp om at det blir moderne igjen og da skal jeg igjen begynne å bruke det.

Da farer det mange umoderne herremenn rundt om paa diverse fly og korridorer rundt om. Gikk aa spurte vaar meget moteriktige markedssekretaer om slips er ute. Han himla med oeya og svarte "God, no!!", har forresten sett han uten slips ett par ganger, paa flightene til og fra kick off i Portland.. Der jeg jobber har vi business casual policy, saa ingen slips paakrevd. Vi er nok den eneste bedriften her i ett bygg som rommer 60 firma og 4K mann som tillater aa moete opp uten slips.

Naar man moeter kunder og alle eksternt derimot, er slips paakrevd. Det at man ikke kler paa seg slips, mener ihvertfall jeg er en mangel paa respekt for kunder og partnere.

Nok om det.

God morgen fra Chicago. Laa igjen litt slaps paa bilvinduet i morges, men ingenting paa bakken. 4 grader paa morran, kommer nok ikke hoeyere enn 8 i dag.

Kort uke, onsdag forlater vi kontoret kl 1200 og tar thanksgiving lunch/happy hour for alle ansatte.

Hehe .. store kulturelle forskjeller rundt omkring .. I Seattle så du sjelden noen med slips .. der (og på vestkysten generelt) har IT-bransjen sørget for at dresskoden er svært avslappet. Her i sørstatene er det stikk motsatt .. slips er fortsatt vanlig på mange arbeidsplasser, selv om 'business casual' er det vanligste. Fronter man kunder, er derimot slips på det nærmeste obligatorisk .. også vestpå.

Jeg aspirerer vel til å være meget umoderne - med slips på en dag hvor eneste målet var en forelesning samt noen timer på lesesalen.

Slips er kjekt (dessuten gjør det at det man kan kneppe igjen skjorten en kald dag ( ;) ).

Det ble en lettere avkortet info dag på OSL idag. SKI arrangerte møtet, men de fleste som skulle delta skulle komme fra ARN. Og de kom ikke! Traff CK i terminalen, vi kom med samme flytog. Mon tro om han fikk besøk av sine svenske kollegaer i CPH? Tror ikke det.
Men nå er det kveld, det blir en enkel salatmiddag nå straks. Ellers ikke noe. Noe rødt i glasset (:ITA) og kanskje fyr på peisen.
Ha en fin kveld.

Back