• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra Hvalstad. Kontoret kaller, men jernbanens jordfeil gjør at jeg plutselig får et kvarter bedre tid om morgenen. Podcast innspilling i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Fortsatt en times tid til kontoret åpnes. Som alltid på en mandag blir det en treningsøkt på kvelden…men før den tid skal det nok også logges en 12000 skritt - TGFT eller Takk Gud For Telefonmøter.

God morgen fra Wien! :)
Her har man spist frokost og nå er det litt småpakking før utsjekking fra hotellet. Fint opphold og bra hotell! Tog til flyplassen snart og OS direkte hjem til OSL.
Ha en super mandag! 20220919_062512.jpg20220919_070357.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra gullkantinen på CPH hvor egg og salami er på plass. Fant ut på vei ut av Stordalen-hotellet at de hadde ganske gjev frokost, men sjekk inn på SAS appen gikk plutselig ikke. Ble oppgradert til 11 etasje ut mot rullebanen så veldig vanskelig å legge seg.

Neste stopp Venezia.

God morgen herfra. En kjapp tur frem fra bakrommet på forumet for å si god morgen, så forsvinner jeg tilbake i de mer tekniske gangene her og andre steder. Ha en strålende uke, med eller uten tilsiktet jording.

God morgen fra Stavanger. Her våknet en flere ganger gjennom natten av en vrang rygg og på morgen kvisten forsøkte en å spasere litt rundt på feltet her. Måtte tilslutt hive innpå noen festlige tabletter så nå går alt så mye bedre. Nydelig høstvær her med strålende sol og klar frisk luft.
Lite planer for dagen og for øyeblikket ruller bilder fra London på skjermen her.
Ha en nydelig mandag :)

God formiddag fra Forus,
Kick start på uken med morgenmøtene. Full fart i prosjektet her. Det blir neppe noe mindre trøkk med de energiprisene vi ser for oss i måneder og år fremover.
Fantastisk høstvær idag , plenen må klippes i ettermiddag før neste lavtrykk.
I kveld foredrag i Stavanger Forsvarsforening inne i byen på Victoria Hotell.
Foredragsholder er Palle Ydstebø som orienterer om ulike sider av Ukraina krigen. Det blir interessant.
Åpent for alle med start kl.19.00
Ha en fin dag.

God dag fra bortekontoret. tilbake til normale rutiner etter noen uker med rullering av arbeidsoppgaver, så da satser en på en smooth "sjarmøretappeuke" fram til man skal ha fri neste uke (og den etter der) :cool:

Det ble jobbkantina i dag, SAS-kantina neste mandag :fly.

Ha en god en :)

G’morgen, ja .. Bikkjene og jeg har søkt tilflukt på terrassen mens kona og resten av verden sitter klistret til tv’n .. Så mye styr for bortgangen av etterkommeren av noen av verdenshistoriens største forbrytere. Tjuvegods alt sammen …

Velvel .. mandagen er uansett ukas beste dag. Lite annet skal gjøres enn å …. Nei forresten, tror ikke jeg gidder det heller.

God dag fra bortekontoret. Stor stas i dag siden vi hadde gjester som skulle komme og filme litt. Gjester betyr boller og brus, så det var fint og det var stor jubel hos "assistentene".

I morgen bærer det til Danmark med relativt mye bagasje, da det viser seg at nettopp Danmark er litt klønete å sende ting til med UPS. Så alt jeg skulle bruke ligger i tollen og jeg må ta med nytt. En dobbelt-makan tror jeg faktisk er på sin plass.

Ha en fin en

Så var man hjemme etter en fin flytur med OS fra Wien til OSL.

God kveld! :) 20220919_110218.jpg20220919_114559.jpg20220919_115052.jpg20220919_115148.jpg20220919_115530.jpg20220919_124909.jpg20220919_134925.jpg20220919_135611.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Så mye styr for bortgangen av etterkommeren av noen av verdenshistoriens største forbrytere. Tjuvegods alt sammen …

Ja ikke tvil om de der har forsynt seg fra alle "koloniene" og til og med opprettet konsentrasjons leirer for undersåttene i imperiet.:angry:

Men nå feires begravelsen med pomp og prakt og alle gråter en skvett, men kanskje ikke de som er fra enkelte land i Afrika og Østen.
Pussige greier, man skulle tro kongehus og slikt var gått ut på dato hundrevis av år siden, men galskapen fortsetter..

Ja ikke tvil om de der har forsynt seg fra alle "koloniene" og til og med opprettet konsentrasjons leirer for undersåttene i imperiet.:angry:

Men nå feires begravelsen med pomp og prakt og alle gråter en skvett, men kanskje ikke de som er fra enkelte land i Afrika og Østen.
Pussige greier, man skulle tro kongehus og slikt var gått ut på dato hundrevis av år siden, men galskapen fortsetter..

…og ser man til USA og Trump er jo ikke akkurat lysten på å avskaffe monarkiet blitt styrket.

…og ser man til USA og Trump er jo ikke akkurat lysten på å avskaffe monarkiet blitt styrket.

??
Hvis du tror jeg er noen Trump tilhenger eller radikal høye mann så er det full skive bom.:cry:

Epler og råtne tomater. Den ene er styrende, den andre er gallionsfigur.

Har lenge argumentert for et tidsbegrenset diktatur. Man velger en diktator for 6 år. Vedkommende har full handlefrihet. Da slipper man to steile fronter som stanger mot hverandre uten å få noe gjort. Den nyvalgte bruker nok et år eller to å rydde opp etter forgjengeren, deretter fire år på å få gjort endringer.
Derfor er 4 år for kort og 8 for langt. Og siden diktatoren er folkevalgt, kan man skylde seg selv hvis han/hun gjør en dårlig jobb.

Har lenge argumentert for et tidsbegrenset diktatur. Man velger en diktator for 6 år. Vedkommende har full handlefrihet. Da slipper man to steile fronter som stanger mot hverandre uten å få noe gjort. Den nyvalgte bruker nok et år eller to å rydde opp etter forgjengeren, deretter fire år på å få gjort endringer.
Derfor er 4 år for kort og 8 for langt. Og siden diktatoren er folkevalgt, kan man skylde seg selv hvis han/hun gjør en dårlig jobb.

Jeg har faktisk mer tro på en fullstendig handlingslammet regjering og en snorklippende konge enn en regjering som faktisk gjør noe i henhold til ideologien sin (om de har noen).

Tenk om Vedum og sånne faktisk hadde fått gjort noe...

Belgia var vel blant dem som klarte seg best igjennom finanskrisen også, og på den tiden hadde de ikke regjering. Og i Italia... jeg kan holde på. :)

Duuude se til Fotball - uten tvil er det langt bedre for Tottenfjord og Liverchester under Monarkiet - tviler paa at Trumpen din faar til Sucker !(de kan ikke engang snakke om Fotball) :p

Back