• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag og ny ukestart

Fnate

ScanFlyer Ununoctium
Medlem
Når hjertet blir helt fullt av sukk...

... og man er litt trøtt for atte man har vært litt drøyt raakkestierne i natt og det ikke er like lett å være helt om morran også er det ikke engang morran lenger for atte man har fløyet EK160 helt til Dubai og venter på connection...

...da, liksom... da... da tenker man at folk som aldri drikker, ikke burde få lov å mikse drinker i kantina.

Jeg sier ikke nei til en stram GT, men når man må bryte inn og rope - "Oh, my god.. stop... please stop!" - til blandeansvarlig fordi hun holder på å tømme hele Bombayflaska i glasset... åh, saft suse.

Da tenker man at det er sannelig ikke så galt hjemme heller.

Og hjemme... (tipper dere presisjonsgutta er bra sure over alle pause-punktumene mine nå) der er jo alle de man forsøker å raakkestierne for. De er ikke på EK382. Nope. Ikke i det hele tatt.

Så egentlig tenker jeg at dette begynte som en helt utmerket post og endte opp som en skikkelig fyllepost som jeg ikke aner hvor hører hjemme. Den hører ihvertfall ikke hjemme på Bonusfeber, for der er jeg moderator og ville slått hardt ned på min egen post med det samme. Jeg ville gitt meg selv en utestengelse det skulle blitt tung og håndheve, så derfor kommer den her. Og for å si som Tony Montana

- "If you have a problem with that. If you wanna mess with me? Well... (flere prikker) say hello to my little friend"

Peace out

Etter en bra helg med mye sol og lite vind - så ble sanddynene besøkt i helgen, selv om det er neste håpløst å besøke sanddyna på 19R.

Ha en god mandag fra en i Groruddalen i Oslo.

Jan

"God" morgen fra BGO. Etter 12 minutter i Fast track kø, som da hadde beveget seg fra ene døren til den andre i vindfanget, så gå jeg opp, og står nå i den andre køen.. Her står køen ned rulletrappen, men beveger seg i det minste. Jeg håper ikke dette er et tegn på hvordan uken vil bli videre...

God morgen fra Snillfjord/Trøndelag! :)

Her ''bader'' vi i sol, eller...sola er jo såvidt kommet seg over fjelltoppene enda. Ellers er det ny uke og nye sjanser til å finne på sprell. Som hjemmegående har jeg alltid lite på agendaen og er dermed åpen for det aller meste. Mulig en skulle ryddet utendørs før regnet kommer på torsdag. :) På fly-fronten er det også aktivitet med AY6, J2101 og SU111 som har passert. Frokosten inntas sammen med opptaket av nattens oppgjør i MLS mellom New York FC og New England Revolution, sånn til en forandring. ;)

Ha en topp dag forumister! :D :D

God morgen fra båten til OJB

Her sitter man og venter på at man skal få kommet seg ut og jobbe, bølger har gjort slik at vi ikke kunne jobbe etter kl 15 i går. Satser på at bølgene holder seg lave slik at vi kan få gjøre oss ferdige her ute.
Bølgehøyden har vært slik at det har vært rett over grensen til at man kan gjøre det kollegaen min og jeg skal gjøre. Kjedelig, men dessverre ikke kontrollerbart.

Ha en bedre dag forumister :)

God morgen fra Sandaker. Relativt lavt ambisjonsnivå for dag 1 av pappapermen, men blir enten til Maxbo eller Storosenteret for og fikse noen småting. Dessuten kan jeg alltid ta med bolle. Ha en fin dag

Hei fra downtown MAN(chester)! Første kamp på Old Trafford var en helt fantastisk opplevelse, med seter midt på og 6 rader bak gressmatta, et United lag som spilte sin beste kamp så langt i sesongen og 3 herlige scoringer! Aaah, digg!

Mao. rolig mandag før SK hiver oss over dammen, forhåpentligvis ikke mer forsinka enn de oppgitte 30 minuttene allerede.

God mandag fra Trondheim
Her er man etterhvert gått over i litt roligere modus, etter tendenser til kø og kaos på morran.
Nå er det bare om å få disse telefonene til å være rolig...

Ha en flotters dag :D :D

Re: Når hjertet blir helt fullt av sukk...

Det er hardt å være raakkestierne[emoji41]

Grumpf ... dårlig natt ... tidlig opp for å hive ut Guttungen .. trøøøtt nå.

On the bright side ... fri idag, men bøtteballetten kommer ved nitiden så lite håp om noe ro før de er ferdige.

Full sommerdag i går .. 25 grader og sol - aldeles herlig. Motorsagen fikk kjørt seg til de grader at jeg har måttet bestille nytt kjede, men nå er det mest kapping og rydding som står igjen. Et par ukers tørke og jeg kan få utløp for alle pyromanistiske lyster. Har et par SVÆRE hauger med grener og kvist som skal brennes opp.

Ha en upyromanistisk mandag der ute ....

God ny uke fra offshore Angola, 35 grader på termometeret, måtte gi meg etter 15 minutter steiking på hver side i sola da jeg rant aldeles vekk.

Ha en ikke alt for svettende start på uka :)

Ketchup er godt, men det finnes grenser...
Sier han som fikk en halv tallerken, 2 fulle glass og masse ketchup på hendene da dispenseren (type hengende fra krok) gikk amok...

:p

God ettermiddag fra Forus,
Fortsatt nytes finværet her i sørvest.
Etter en flott helg er det på'an igjen denne uken.
Begrenser jobbreising til neste uke. Det blir godt med en uke i ro på hovedkontoret.
Ha en fin dag Forumister

Tjohei fra Skaun!

Midt i mnd, og med det masse papirarbeid til bank, regnskapskontor etc.. Blir noen hauger når man reiser minst 1 tur pr uke.. Vel, vel heldigvis bare et par dagers styr hver måned!

Ellers flott vær her også, godt å være hjemme et par dager. Oslo onsdag en snartur, før Dublin igjen på fredag og på reisefot helt til påske!

Sånn går no dagan. :)

Kim

Hah... var det god morgen tråd den endte opp som til slutt. Thumbs up.

Her har man kommet seg til Guangzhou. Kunden bestemte hotell og det var IKKE BRA. East Coast hotell. Så kjipt at jeg ikke orker gå i sokkelesten på rommet. Sur og tverr subber jeg ut. Tasser litt nedover gata. Pent lite som skjer. Ser et mørkt smug og velger, av alle ting, å gå inn.

Og bak det smuget var det plutselig den fete ølbula.Ingen kan engelsk og min Kinesisk begrenser seg til hei, takk og "tvilsomme greier". Men jeg fikk øl. En diger Hoegaarden t.o.m

Gudd kveld

Her har man kommet seg til Guangzhou. Kunden bestemte hotell og det var IKKE BRA. East Coast hotell. Så kjipt at jeg ikke orker gå i sokkelesten på rommet. Sur og tverr subber jeg ut. Tasser litt nedover gata. Pent lite som skjer. Ser et mørkt smug og velger, av alle ting, å gå inn.

Og bak det smuget var det plutselig den fete ølbula.Ingen kan engelsk og min Kinesisk begrenser seg til hei, takk og "tvilsomme greier". Men jeg fikk øl. En diger Hoegaarden t.o.m

Gudd kveld

Anbefaler å gå opp til Beijing Lu. Bare ikke gjør samme feilen som meg; Jeg satte meg i golfbilen til politiet i den tro av at det var en taxi. Heldigvis tok de det med en god dose latter ;)

Her har dagen gått med til å møte legen, spise antibiotika og rett i seng etterpå. Heldigvis har man internett og får gjort litt der. Planer for resten av dagen blir netflix, mcdonalds på døren og pleie feberen.

Ha en fin kveld folkens

Back