• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Ny dag - nye uke. Kom hjem sent i går kveld etter en flott helg i Larvik, Jomfruland og Kragerø. Ettermiddagen byr på en treningsøkt. Nå er det Nespresso i koppen og dagen er vel snart 6 1/2 time kortere/mørkere. Ha en bedre start på uken

G'morgen fra Maura..

Første dag av årets siste ferieuke, og i dag skal det bl.a. klippes litt hår, pakkes litt koffert, og sjekkes inn på nett.. I morgen, skal det flys.. :)

Ønsker alle en god dag, og uke :)

G'morgen fra Maura..

Første dag av årets siste ferieuke, og i dag skal det bl.a. klippes litt hår, pakkes litt koffert, og sjekkes inn på nett.. I morgen, skal det flys.. :)

Ønsker alle en god dag, og uke :)

Hva med en tur til doktoren. Klokken er knapt 6 og du poster på en feriedag? ;) God tur hvor nå enn det blir til. :)

Her er dagen såvidt startet, men jeg har en liste lang som bare det over ting som skal gjøres, heldigvis lite av det som krever at jeg skal ut av kontoret, i dag er første dagen med skikkelig høstfølelse her, det er helt svart klokken 06, skyene henger såvidt over hustaket og det regner ned.

-A

Hva med en tur til doktoren. Klokken er knapt 6 og du poster på en feriedag? ;) God tur hvor nå enn det blir til. :)

-A

Nja.. Etter å ha vært sent oppe i helgen, samt sovet lenge om "morgenene", endte jeg opp med å ikke legge meg søndag kveld.. Og siden jeg har en frisørtime klokken 11, er det litt for risikabelt å sovne nå.. Satser heller på å sovne lettere i kveld, så en er uthvilt før turen på tirsdag.. Blir en lettere blanding av Economy, Business og First Class, og bl.a. til et land hvor de snakker et språk jeg ikke skjønner bæret av ;)

God morgen fra Tallin. Innsjekket og klar til en kort flyreise med OV over sundet til HEL. Skal fly med en liten Saab 340 I dag, og det er jammen lenge siden sist. Flott flyplass her I TLL. Fra vi sjekket ut av hotellet nede I byen, til vi satt her ved gate 4, tok det knappe 20 min!

God morgen fra Oslo. Litt mindre trøtt en vanlig for en mandag å være. Her er det bare å komme seg på jobb og kaste seg over arbeidsoppgavene. Ikveld står en løpetur på planen, samt å regne litt på en eventuelt bud på leilighet. Ha en fin dag

God morgen fra Forus. Stille og rolig mandag! Ikke feil det heller!

Kaffekoppen står på pulten og jeg sitter og kikker igjennom postene på forumet før alvoret tar til og jeg må begynne og jobbe.

Ha en fin dag da! :)

Mandagen startet kl 0430 i dag! Grisetidlig kaller jeg det!

Forøvrig godmorgen fra Scandinavian Lounge på Kastrup! Her inntas noen danske rundstykker før turen går videre til et av Københavns forsteder for møte hele dagen. Tenker jeg blir noe trøtt over lunsj i dag med bare 4 timers søvn i natt!

Men ettermiddagen byr på danske Smørrebrød på Cafe Sorgenfri! Det er en højdare!!

BF:cool2

God morgen Godtfolk!

Da er hverdagen tilbake her også, etter 14 dagers sykemelding så ringte vekkerklokken kl. 05 i morges, og ettersom jeg sovnet kl. 03 så føltes natten KORT :)

Men, litt kaffe i koppen gjør susen, og nå parkeres og taues det fly over en lav sko før det i ettermiddag blir hjem til både trening og hagearbeid!

En god dag ønskes dere alle!

M

God morgen! Ute-av-huset-møter i hele dag, så det ble en rask presskannekaffekopp på morgenkvisten før jeg fyker mot møtene. Ha en fin dag, huske det er bare fem dager til det er helg igjen.

God morgon frå regnværet i Bergen.

Bare 2 veker til eg blir trønder.... Kanskje like greit når ein ser an været, for Bergen har ikkje hatt særlig å by på siste 2 år. Vel, veka er i gang, så det blir nok noko pakking framover.

Ha ein regnfri dag alle saman ;)

Og da var vi på plass i Helsinki, hvor vi venter på at dagens møte skal begynne.
Årets kortseste internasjonale flyreise er unnagjort, med flytid på knappe 18 minutter.
Saab 340 var som før .. trang, bråkete og litt skranglete.. men fram i en fei kom vi da !

God morgon från Ekonomiska instutitionen vid Uppsala universitet.

Det var en kall cykeltur hit i morse. Den officiella temperaturen från Uppsalas väderstation är just nu 4,2 grader. Dagen ägnas åt grupparbeten och föreläsningar. Som vanligt i den gode studentens liv. Ha en fin måndag!

Farmer: I TLL och HEL använde ni SAABens egen trappa eller en extern?

Farmer: I TLL och HEL använde ni SAABens egen trappa eller en extern?

Ekstern trapp begge steder. En annen liten sak som var uvanlig var at de rygget ut fra stand selv ved å reversere. Morsom vri som jo sparer pushback.

God morgon frå eit regntungt ØRsta. Har seinvaktveke denne veka, så i dag har eg fått prinsessa i barnehagen og sit no framfor frukostbordet. Ha ein god dag, alle forumistar i alle kantar av landet!

God morgen fra hovedstaden og Akersgata.

2 uker til opptaksprøve til flygelederskolen og det er jo noe man ser fram til :) Så at Avinor hadde en stand på Egertorget i helgen der de delte ut materiell og informerte om flygelederstudiet. Fint stand, men jeg må si at de to som stod på den standen var meget passive. Gikk forbi to-tre ganger og den ene gangen var jeg innom og plukket med meg en brosjyre + at jeg stod litt og bladde i den. Det var ingen andre på standen og de som bemannet standen bare stod der rett og og ned og sa ingenting eller gjorde noen som helst forsøk på å oppnå kontakt med folk. Så det spørs jo hva Avinor fikk ut av dette med en slik bemanning...

Vel vel... ha en fin dag forumister :)

G'morgen fra Norges Midtpunkt. Det ble en lang og strabasiøs reise fra TLL i går, med fem legs fordelt på fire flyvninger ... heldigvis var alt i rute .. men nå sitter jeg og ser mot en fjelvegg i flotte høstfarger.

Skal en tur i banken og en tur i butikken så fort det åpner .. må ha litt lokal valuta og frokost ..

Du skulle vært her i Maura.. Her er banken i butikken...

Det har vi her også. Eneste problemet er at det er bare et par ansatte som takler det, så bank i butikk er kun åpen når de personene er på jobb.....

S

Back