Da har jeg fløyet DY OSL-CPH nå! Jeg vet ikke hva som er galt med mennesker jeg, men jeg møtte opp 55 minutter før avgang, og kunne velge meg et sete på første rad. Jeg hadde sequrity-number 101 - og endte opp med hele, altså A-F - første rad alene. Gjorde ikke meg noe.
Ellers reiste jeg SAS CPH-OSL lørdag morgen efter en slitsom natt på byen, grunnet farmor og farfars platina-bryllup. Håpet om å få bli med flighten var ikke stort, da økonomikøen på CPH nok ville tatt en time, og første dame på business ikke ville hjelpe en stakkars ID-pax. Så meg ut en litt eldre herre på business når jeg så at det var eneste mulighet, og ble nå sjekket inn på stby, før jeg løp videre. Folksomt ved gaten, og jeg begynte så smått og bli bekymret, spesielt fordi det kom fem herremenn med EBG-kort løpende i det det ble gate closing - da de hadde ankommet før rute fra Moskva. Jeg kom meg nå med, og satt foran to stykk Ola Dunk.
Disse to stykk Ola Dunk satt på B og C-seter, mens en amerikansk dame satt på A og blandt annet tok noen bilder. Tyve minutter før landing OSL var det en smule turbulens, og Ola Dunk nummer 1 dunket damen hardt i armen, og gav henne beskjed om at "This tørbulens is bicåse of ju! JU MØST TØRN OFF THE CÆMERA!!"
Samme Ola Dunks hadde også en stor samtale mens de så på flyflåten til SAS i Scanorama - og de kom, blandt annet, frem til at A330 var et mye større fly enn A340.
En riktig spennende tur.