God mandag morgen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Bare et spørmål sånn helt på siden til FBU 4EVER, er det noen spesiell grunn til at du flyr så mye på EWR? Ville tro at det var mer rotering?

Vi har bare tre destinasjoner som vi flyr A330 på: EWR, IAD og ORD. Jeg har en avtale med programavdelingen at jeg ikke skal scheduleres på ORD-flyginger hvis det kan unngås. Grunnen er at hotellet vårt ligger nesten vegg-i-vegg med midtvestens største universitetssykehus med ambulansesirener døgnet rundt. Jeg får ikke sove i det hele tatt på det hotellet, og risikoen for at jeg må stå over en returflight er meget stor. Vi er en god del piloter og kabinfolk som har denne avtalen inntil nytt crewhotell kan skaffes.

Det er ikke alle pilotene som er utsjekket på begge flytypene. Alle nye piloter på IC blir først sjekket ut på A340, og derfor er de fleste flygninger på A340 i en ny utsjekksomgang, som nå, besatt med instruktører og nye piloter. Vi som har dobbeltutsjekk ender da med å kun fly A330 i lange perioder. Jeg har ikke fløyet A340 siden i slutten av oktober ifjor, men i februar blir det bare A340 på meg. Og kun PEK.

Ikke store variasjonen, nei!

God middag fra DUS!

Sitter her i loungen og jobber litt. Egentlig en skrekkelig opplevelse i dag. Vel inne i Senator Loungen finner jeg ut at det trådløse internettet ikke virket/ var fraværende. Så jeg måtte tusle over i Bizclass loungen i stedet for å finne nett. Noe så nedverdigende:colgate:

Og her fant jeg altså nettverk. Til 8 euro for 1 time eller 18 euro for 24 timer. Hvorfor i huleste kan ikke Lufthansa sørge for gratis internett som en del av sin service. Det skulle egentlig bare mangle synes jeg.

Om noen timer går turen videre med LH til LHR i en 733 maskin. Kan ikke huske sist jeg fløy en 300. Har fått sete 9D så det er ikke så værst.

Flyturen fra CPH til DUS på lørdag gikk i en MD87. Men jeg undrer meg over hvorfor man på biz og Eco Extra har så god plass at det sitter en pax på hver rad, mens på Eco Minus stabler helt fullt. Ikke ett eneste ledig sete var der. Hadde det ikke vært en bedre ide å spre paxen litt mer jevnt ut, eller er det en demonstrasjon av at man heller bør kjøpe dyrere billetter?

Hjemturen fra London skal iallefall foregå i litt mer komfortable former.

Nå blir det noen greie dager i London håper jeg!

Skål!

BF:cool2

God middag fra DUS!
Flyturen fra CPH til DUS på lørdag gikk i en MD87. Men jeg undrer meg over hvorfor man på biz og Eco Extra har så god plass at det sitter en pax på hver rad, mens på Eco Minus stabler helt fullt. Ikke ett eneste ledig sete var der. Hadde det ikke vært en bedre ide å spre paxen litt mer jevnt ut, eller er det en demonstrasjon av at man heller bør kjøpe dyrere billetter?

Bør ikke de som betaler for Y og C ha det mest mulig komfortabelt? Og dermed en hel rad for seg selv hvis det er plass?

Blev liksom FBU4EVER dragen ur sängen av folk som kom tidigare än beräknat. I mitt fall var det DHL som levereade ett paket klockan 0756 när beskedet var "efter klockan 9".

Da var du heldig....hjem til meg nektet de å komme når jeg var hjemme:(

Last edited:
God dag.....her sitter jeg på OSL og venter. Skal snart bort og ta en "alvorsprat" med KLM, kanskje de kan hjelpe....men tviler :( Sitter å lurer på når Speedbird og gjengen kommer fra CPH, og skal vel "henge" litt med dem før toget til egersund går kl 22.

Er trøtt etter ørten timer i et monkeysete som ikke funket skikkelig.....mer om det i tripreporten.

Resten av forumsfolket får ha en fortsatt fin dag.

Savipix & FBU 4ever.

Jeg må bare si at ... bedre føre var! :-)
Som sagt planlegger man en tid, men folk kommer ofte lenge etter den tida...

God ettermiddag fra Rogaland. Godt å være tilbake på SVG å jobbe igjen etter en uke på OSL. Uken startet fint med en kort morningsvakt. Ha en fin uke alle sammen.

Grynt fra Chicago.. Arbeidslysten er totalt fravaerende etter alt for mye moro i Seattle. Kaldt som F, 10F var det paa morran i dag fra skyfri himmel.

Kun 361 dager til neste julebord :cry:

God kveld fra baren på London Heatrow.

Flyturen med LH fra DUS gikk fint. 2/3 fullt og jeg fikk en 3rader for meg selv. Damen på First Class innsjekken var vennligheten selv og blokkerte de øvrige setene da hun så at det var lite pax med! Det var god service!

Vel i luften ble det servert en sandwich med ost og en power-bar. Drikkevognen gikk rundt med fritt valg og det hele var gratis. LH er virkelig et full-service selskap.

Til min overraskelse landet vi på Terminal 2. Jeg hadde vel ikke sjekket godt nok, men gikk ut fra at LH og SK brukte samme terminal, men den gang ei. Så for å møte en kollega som kommer med SK via CPH, måtte jeg traske over til Term 3. Og min kollega ble 2 timer forsinket pga tech på flyet fra CPH. Så alle ble ombooket til neste avgang.

Så her sitter jeg i en bar. Betaler 5 pund for en time internett og nyter noen kalde pints. Snart blir det en bedre middag i down-town London!!!

Fortsatt god aften!!

Og så skal jeg gjøre litt papirarbeide for å få noen bokser sendt til FedEx på OSL. Alt i alt mye hardware i dag. ;)

-A

Flott.. Gni det inn at jeg skal tilbake på jobb i morgen..:angry:

God mandag kveld fra Maura.. Har akkurat kommet inn døren etter å ha tilbragt mesteparten av natten og dagen i henholdsvis sete 28F på en A340, og 24F på en 737, samt svippet innom Speedy med en koffert jeg hadde sjekket inn for han, og tatt ett glass *kremt* Solo..

Det blir vel litt utpakking, spising, før det blir kvelden og tilbake på jobb i morgen..

Som nevnt - en nydelig dag i Seattle. Bommet paa NOB med to minutter paa BFI, men naa sitter jeg og venter paa boarding. N702TW staar utenfor vinduet - er spent paa hvordan den ser ut ombord!

Attachments

• seattle.jpg
    seattle.jpg
    61 KB · Views: 48
  • bainbridge.jpg
    bainbridge.jpg
    63.7 KB · Views: 50
Som nevnt - en nydelig dag i Seattle. Bommet paa NOB med to minutter paa BFI, men naa sitter jeg og venter paa boarding. N702TW staar utenfor vinduet - er spent paa hvordan den ser ut ombord!

Ser ut som en kanondag!! God tur heim

Back