• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag fra L1

Someone

Moderator
Medlem
God morgen fra L1. På tide komme meg på kontoret og starte arbeidsuken. Et skudd med vaksine for gulfeber skal inn i armen etterpå. Ha en fin dag

Er det noen som skal på langtur?

God morgen fra Prærien. Trodde jeg skulle intervjue i ettermiddag og satte meg ned for å forberede meg. Så plutselig at rekrutterer ikke hadde kalt inn noen likevel og at de har glemt å kalle inn den i utgangspunktet beste kandidaten. Det der å skulle få hjelp til å fikse synes jeg etterhvert bare skaper mer rot.

Uansett håper jeg folket får en god dag videre.

God morgen fra bortekontoret.. Her var det full brakke 07.45 og det er vel bare å gi full gass.. Innom tannlegen en tur for å rett opp en gammel sykkelskade som ikke er helt min favoritt-geskjeft.

God morgen.

Jeg dro på meg en ganske solid feber i går kveld og for transplanterte betyr det innleggelse på sykehus for å finne ut om det er noe infeksjon. Så natten ble ble tilbragt på Kongsberg sykehus. Jeg har vært i fin form siste tiden så det var litt kjedelig å få dette nå. Men, men det er slikt som skjer og jeg har allerede fått to doser med antibiotika intravenøst. Får satse på at det roer seg fort, men det blir gjerne noen dager på sykehuset når slikt skjer.

Hællæh fra Lillestrøm. Her bærer det straks inn på kontoret for omsider å bruke en Excel dings jeg har puslet med av og på de siste ukene. Det blir spennende.

Fiskepinner i kveld, så det gleder jeg meg også til.

Ha en superbest dag!

God langt på dag fra Ris. Her hjemmekontoreres det til den store gullmedaljen. Teamsmøter fyller opp ettermiddagen og så skal bag`n pakkes for en liten østlandsturne i morgen og onsdag. Mandag betyr innendørs trening - samt at det før den tid bør bli tilbakelagt en ca 12000 skritt. Let`s roll!

Bonjour fra Paris!

Det var noen småting jeg skulle ha tak i og da passet det seg å ta et par dager her nede. Uansett mer minneverdig enn å bare handle det på nett!

Bor komfortabelt på 9Hotel Republique som er veldig stilrent og harmonisk og med gangavstand fra togstasjonen Gare du Nord og kun et steinkast fra Place de la République. Jeg liker dette området. Det har et herlig pulserende liv og oppleves som veldig "fransk" og uten altfor mange turister. Det er flust av franske brasserie som alle ser like spennende ut. Selv ender jeg nesten alltid opp med å spise på ´Le Cafe Pierre` for det er så praktisk nære hotellet og ligger på et hjørne med god utsikt på gaten og alle folkene som haster forbi.

Jeg hadde vissnok fordypning i fransk på gymnaset. Såkalt "eksport-fransk". Den kan jeg nå bekrefte er HELT borte! Men jeg catcher hva folk sier og da særlig når de kjefter...(som når man står litt nære sykkelfeltet når en parisier kommer rask som en concord på sykkel)!

Ha en flott uke!

Attachments

• IMG_6612.jpg
    IMG_6612.jpg
    131.1 KB · Views: 217
  • IMG_6608.jpg
    IMG_6608.jpg
    111.5 KB · Views: 213
  • IMG_6610.jpg
    IMG_6610.jpg
    80.3 KB · Views: 209
  • IMG_6606.jpg
    IMG_6606.jpg
    119.1 KB · Views: 210
God morgen fra bortekontoret.. Her var det full brakke 07.45 og det er vel bare å gi full gass.. Innom tannlegen en tur for å rett opp en gammel sykkelskade som ikke er helt min favoritt-geskjeft.

Auu.. Den var ikke ventet.. 1 og en halv time på benken med full rotfylling, 10k i regning og en antibiotika-kur som var av den typen som virkelig IKKE må blandes med alkohol under noen omstendigheter.. Alt for en face-plant med BMX i 1984.. Men, ser man på nyhetene noen minutter så ser man at det er ikke mye å syte over.

Auu.. Den var ikke ventet.. 1 og en halv time på benken med full rotfylling, 10k i regning og en antibiotika-kur som var av den typen som virkelig IKKE må blandes med alkohol under noen omstendigheter.. Alt for en face-plant med BMX i 1984.. Men, ser man på nyhetene noen minutter så ser man at det er ikke mye å syte over.

Føler med deg, rotfylling er ikke digg. I perioden 2009-2010 måtte jeg rotfylle en tann EN gang i måneden. Var en betennelse de ikke klarte helt å ta knekken på til å begynne med. Var hos spesialister og på Odontologisk Fakultet på UiO, altså de som kan mest om rotfyllinger og sånt i hele landet vil jeg tro. I løpet av sommeren ble min behandler byttet, så første time etter den sommeren så var det en annen tannlege som tok over ansvaret. I løpet av den timen jeg var der da så hadde han da borret ut fyllingen og så sa han måtte konferere med en kollega. Gjett hvem det var? Han som hadde vært min behandler før den sommeren. Første han utbrøt var ja den tanna kjenner jeg godt! :D

Men de klarte til slutt å fikse det, de gjorde det altså. Tror det var litt prøving og feiling, for jeg tror de også sprøyta inn noe antibiotika. Og egentlig ganske hyggelige folk også. Odontologisk fakultet har også billig sånn rutineundersøkelser og sånt, men mest fordi det vel er tannlegestudenter som utfører det (under veiledning selvsagt).

G’morgen .. To kuldegrader når solen titter frem. Så altfor kaldt for terrassen …. Så bikkjer og MOW har reterert til varmeteppe og han som begynner å merke gikta klager absolutt ikke.
Mandag, fridag og Mad Dog Monday er fortsatt ukas beste dag.

4c4aa23570b0bbf0a358ab56bd5d9df3.jpg

Tydeligvis «inn» med rotfyllinger for tiden. Min tur på torsdag[emoji3] Men er ferdig med den værste jobben, så skal bare sette på en fin ny krone. Og @Sud, i følge min fastlege så er det ingen antibiotika som ikke tåler litt alkohol… Denne «etablerte sannheten» skyldes først og fremst det faktum at når kroppen har fått såpass med juling at den må på en hestekur med antibiotika, så er kanskje almenntilstanden såpass redusert at man bør avstå fra å utsette kroppen for alkohol. Men inntak av moderate mengder alkohol svekker ikke effekten av antibiotika. Ha en finfin uke, hvert fall de som ikke skal til tannlegen[emoji3]

. Og @Sud, i følge min fastlege så er det ingen antibiotika som ikke tåler litt alkohol… Denne «etablerte sannheten» skyldes først og fremst det faktum at når kroppen har fått såpass med juling at den må på en hestekur med antibiotika, så er kanskje almenntilstanden såpass redusert at man bør avstå fra å utsette kroppen for alkohol. Men inntak av moderate mengder alkohol svekker ikke effekten av antibiotika.]

Tja, det er minst en som har en mulig antabuseffekt. Så kanskje det er Flagyl (Metronidazol) han skal settes på

Fikk denne i cocktailen av piller da jeg sprakk blindtarmen for endel år siden. Og akkurat den skal helst ikke blandes med alkohol. Nå hadde den uansett et par andre bivirkninger som gjorde jeg fikk et annet alternativ ganske fort

Kan være greit å sjekke Felleskatalogen for det aktuelle preparatet om det er mulig å drikke alkohol. Men generelt sett så nedbrytes jo de fleste legemidler i leveren, så å gi den enda mer juling enn nødvendig er tja kanske unødvendig. Men Flagyl interakterer kraftig med alkohol, det er riktig.

Last edited:
Tja, det er minst en som har en mulig antabuseffekt. Så kanskje det er Flagyl (Metronidazol) han skal settes på

Fikk denne i cocktailen av piller da jeg sprakk blindtarmen for endel år siden. Og akkurat den skal helst ikke blandes med alkohol. Nå hadde den uansett et par andre bivirkninger som gjorde jeg fikk et annet alternativ ganske fort

Spot on..Flagyl jeg fikk med her. og tannlegen var veldig spesifik på å ikke ta seg en pjolter da man faktisk blir skikkelig dårlig.

"Vanlig" antibiotika (som jeg fikk for tannen for to uker siden) er mer børst-vennlig.

Ser ut som det blir en meget hvit uke..

Au da, Flagyl var (heldigvis) et nytt bekjentskap for meg. Å usette seg for antabus helt frivillig høres ikke ut som en god ide… Ingen regel uten unntak, da er det bare å ønske Sud lykke til med hvit uke[emoji3]

Spot on..Flagyl jeg fikk med her. og tannlegen var veldig spesifik på å ikke ta seg en pjolter da man faktisk blir skikkelig dårlig.

"Vanlig" antibiotika (som jeg fikk for tannen for to uker siden) er mer børst-vennlig.

Ser ut som det blir en meget hvit uke..

Jeg har vært borti det meste av antibiotika det siste året og Flagyl er naturligvis blant de jeg har fått. Legen på sykehuset var svært tydelig på det ikke skulle konsumeres alkohol når jeg gikk på dem. For såvidt ikke noe stort problem siden jeg allerede hadde alkoholforbud.

Lykke til med hvit uke fra en som har et hvitt år. 🙂

God ettermiddag ,
Her har det gått "en kule varmt " i prosjektet idag. Slik er det før man skal sende inn PUD'en til OED siste par uker.
Men vi klarer fristen denne gangen også.
Forøvrig har jeg oppdaget at det er mørkt ute , er det morgen eller kveld mon tro? Det var mørkt når jeg dro på jobb..........idag.
Vel , det er tid for å få seg noe mat så da shutter jeg ned PC'en og forhaler hjemover.
Ha en fortsatt fin kveld.

Au da, Flagyl var (heldigvis) et nytt bekjentskap for meg. Å usette seg for antabus helt frivillig høres ikke ut som en god ide… Ingen regel uten unntak, da er det bare å ønske Sud lykke til med hvit uke[emoji3]

Å det hele tatt havne i en situasjon hvor Flagyl trengs er vel heller ikke noe man gjør frivillig.

Ellers fikk jeg en bivirkning av den hvor jeg klødde som en skabbete bikkje, så lykke til Sud [emoji2957]

God ettermiddag fra nord i Sør-Nørge. Det ble plutselig hektisk reisevirksomhet når det drar seg mot jul. Har vært ganske stille tidligere i år, men nå teller jeg minst 10 upcoming legs før jule ringes inn... Snitt flytid er grovt sett estimert til 3.5 timer pr. leg så det er en litt kort arbeidsuke i lufta. :fly

Ha en fin uke, med eller uten 35 timer...

Jeg fikk ikke noen bivirkninger av Flagyl. Har sluppet unna det denne gangen. Nå får jeg tazosin og Ciprofloxacin intravenøst. Vi får satse på at det skal gjøre susen. De målretter kuren min i forhold til bakterien som er funnet.

Back