God morgen fra Forus. Kaffe i koppen og mailboksen er ajour. Som varslet var det godt kjølig i morges. Da var det rimelig digg å sette seg inn i ferdig oppvarmet bil med isfri frontrute i morges. Ha en fin dag!
God ettermiddag fra Bergen. Bra de stenger ned byen nå, da R tallet nå er det laveste det har vært på lenge (0,7) og det er betydelig færre smittede her de siste 14 dager enn det det er daglig i Oslo. Det er vel også sånn at Trondheim og Stjørdal til sammen også nå ligger omtrent daglig på samme smittetallet som det vi har de siste 14 dagene. Da er det jo klart at vi også skal mure oss inne. Jaja, vi har jo gjort det en stund før også, så noen uker til går vel fint.
Det eneste ironiske med dette forsøket på ironi, er vel mangelen på forståelse for hvordan sykdommen sprer seg, og hvordan innlegget dermed bekrefter nettopp hvorfor det er så viktig å få stengt ned samfunnet....:drunk: For ordens skyld: R-tallet per i dag viser det reelle antall smittede for oppmot 14 dager siden. Altså rundt 21. Desember. Coronaviruset har en inkubasjonstid som gir en forsinkelse på faktisk sykdom som kan være oppmot 20 dager. Eller enda enklere å forstå, om man regner på dødeligheten av coronaviruset ser man på "dagens dødsfall" pr antall smittede for 14 dager siden... Den faktiske effekten av julefeiringen og nyttårsfeiringen vil vi se om 10 dager. Jeg vedder ei cola på at det vil ligge betydelig over 1.
Naboene våre spurte oss i går om vi ville komme på spillkveld, han hadde invitert et annet nabopar også. Og det knappe 14 dager etter han han stolt proklamerte hvordan han var på tur til å hente ørten forskjellige familiemedlemmer på togstasjonen på lillejulaften, selv om tyske myndigheter hadde gitt et forbud mot mer enn 2 husholdninger. "Hvem skal arrestere meg, skal de gi meg stryk i gym?" sa han og lo før han kjørte avgårde. Vi takket pent nei
Good evening. Jeg sitter og nerder litt og lurer på hvilket flyselskap som kommer til å chartres for rederiet til gubben. De flytter hovedhavn til et mer ekvatorialt sted for å få kortere anreise-tid til forskningsområder, dermed må det chartres inn privatjet for å få besetning og vitenskapsfolk til og fra skipet. Tenker CRJ200 passer godt til ca 30 pax?
Han skal få full lønn og han skal, i følge Elefanten, få den i himmelen. Grisen gleder seg.
Ville vært skeptisk. Foretrekker lønna mi her på jorden.
Good evening. Jeg sitter og nerder litt og lurer på hvilket flyselskap som kommer til å chartres for rederiet til gubben. De flytter hovedhavn til et mer ekvatorialt sted for å få kortere anreise-tid til forskningsområder, dermed må det chartres inn privatjet for å få besetning og vitenskapsfolk til og fra skipet. Tenker CRJ200 passer godt til ca 30 pax?
Fnate er en god selger. Han kaller det en "Himmelsk bonus". Da blir alle veldig spent
Nei, for liten rekkevidde og for trang. Tipper Travel Service 737-800. De spesialiserer i slike turer.
Whew, det er mye overkapasitet da...
Ser det må regnes 30pax + betydelig mengde cargo på ca 1900nm...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.