God mandag fra Forus!

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
God morgen fra Forus. Kaffe i koppen og mailboksen er ajour. Som varslet var det godt kjølig i morges. Da var det rimelig digg å sette seg inn i ferdig oppvarmet bil med isfri frontrute i morges. Ha en fin dag!

Ny uke, nytt år, god mandag!

Hei og god morgen

Nå er frokost inntatt og hjemmekontoret åpnes straks.
Nå får vi håpe på bedre tider, etter triste nyheter de siste dagene. Men noe bør vi ha lært nå, ingenting er egentlig en selvfølge!
Bruk munnbind og vask hendene
Ha en god dag!

Mornings fra Hvalstad. Må innrømme det var litt deilig å levere barna i barnehage og SFO i dag, og med kona på sånn ordentlig kontor, kan freden og roen senke seg over hjemmekontoret. Ha en fin dag

Morn fra hjemmekontoret. Motivasjonen for jobb er stort sett fraværende, men kaffekoppen er fylt opp i det minste. Etter jobb for man montere ferdig kommoden til junior, samt shuffle om på møbler der inne til noe som ser fornuftig ut. Montere IKEA-møbler er faktisk mer fristende enn jobb akkurat nå :p

God formiddag fra hjemmekontoret som vel egentlig er det eneste alternativet nå. Blir noen nye tøffe uker for reiselivsbransjen - men vi skal klare den utfordringen også. Solen skinner, hold avstand og vask hender.

God morgen fra Orkland.:)

Aller først, godt nyttår, dog litt sent- som alltid. Her er det klar himmel og temperatur deretter med -14, men det skal man nok overleve.

Her er frokosten unnagjort og årets første Asia-tur på Infinite-flight er i gang med RJTT-VHHH. Deretter blir det litt huslige oppgaver, etterfulgt av det som bør bli en trimtur i et nydelig vær.

Vi får ellers håpe at 2021 blir et bedre år på alle måter. For undertegnede innebærer det nye året to stikkord: Helse og økonomi. En opprydding på de to frontene er planen dette året. Så vil bare tiden vise om man lykkes.

Ha en flott mandag.:)

Hutrendetu og godt nyttår!

Våknet til -20 blå i dag tidlig, men etter å ha hatt fri et par uker var det deilig å "komme i gang" igjen, selv om man daglig har fulgt med på mailen og det som har skjedd... hehe.

Ullgenser nytt arbeidsantrekk, tror jaggu raggsokker også blir en del av uniformen på hjemmekontoret fremover.

2 reiser avlyst pga lock-downen som kom i går, får bare håpe smittetallene går ned og tempoet på vaksineringer opp. Kanskje vi snart får se lyset i tunnellen...

Ha en fin uke folkens!

Kim

Ay caramba - mandag igjen. Positivt, siden mandag er min faste fridag, negativt siden dette er min siste fridag inntil neste mandag .. Velvel ..

Godt å få pleiersken tilbake. To langhelger uten hjelp er tøft. Hardt å unngå covid nå også. Folk er smittet rundt oss på alle kanter, men lite å merke på folks oppførsel. Rene hender, maske og taktisk shopping har funket så langt dog.

Siste dag med all denne politiske reklameskiten også. Dear Leader skal besøke det mest smitterike fylket i staten i dag .. den politiske effekten er vel likevel diskutabel. ‘Alle’ har jo allerede stemt ... Stripa i Dalton er 1700m så han bruker nok 757 i kveld, for å holde det flyrelatert.

Jaja....

God ettermiddag fra Bergen. Bra de stenger ned byen nå, da R tallet nå er det laveste det har vært på lenge (0,7) og det er betydelig færre smittede her de siste 14 dager enn det det er daglig i Oslo. Det er vel også sånn at Trondheim og Stjørdal til sammen også nå ligger omtrent daglig på samme smittetallet som det vi har de siste 14 dagene. Da er det jo klart at vi også skal mure oss inne. Jaja, vi har jo gjort det en stund før også, så noen uker til går vel fint.

God ettermiddag fra Bergen. Bra de stenger ned byen nå, da R tallet nå er det laveste det har vært på lenge (0,7) og det er betydelig færre smittede her de siste 14 dager enn det det er daglig i Oslo. Det er vel også sånn at Trondheim og Stjørdal til sammen også nå ligger omtrent daglig på samme smittetallet som det vi har de siste 14 dagene. Da er det jo klart at vi også skal mure oss inne. Jaja, vi har jo gjort det en stund før også, så noen uker til går vel fint.

Det eneste ironiske med dette forsøket på ironi, er vel mangelen på forståelse for hvordan sykdommen sprer seg, og hvordan innlegget dermed bekrefter nettopp hvorfor det er så viktig å få stengt ned samfunnet....:drunk: For ordens skyld: R-tallet per i dag viser det reelle antall smittede for oppmot 14 dager siden. Altså rundt 21. Desember. Coronaviruset har en inkubasjonstid som gir en forsinkelse på faktisk sykdom som kan være oppmot 20 dager. Eller enda enklere å forstå, om man regner på dødeligheten av coronaviruset ser man på "dagens dødsfall" pr antall smittede for 14 dager siden... Den faktiske effekten av julefeiringen og nyttårsfeiringen vil vi se om 10 dager. Jeg vedder ei cola på at det vil ligge betydelig over 1.

Naboene våre spurte oss i går om vi ville komme på spillkveld, han hadde invitert et annet nabopar også. Og det knappe 14 dager etter han han stolt proklamerte hvordan han var på tur til å hente ørten forskjellige familiemedlemmer på togstasjonen på lillejulaften, selv om tyske myndigheter hadde gitt et forbud mot mer enn 2 husholdninger. "Hvem skal arrestere meg, skal de gi meg stryk i gym?" sa han og lo før han kjørte avgårde. Vi takket pent nei :rolleyes:

Good evening. Jeg sitter og nerder litt og lurer på hvilket flyselskap som kommer til å chartres for rederiet til gubben. De flytter hovedhavn til et mer ekvatorialt sted for å få kortere anreise-tid til forskningsområder, dermed må det chartres inn privatjet for å få besetning og vitenskapsfolk til og fra skipet. Tenker CRJ200 passer godt til ca 30 pax?

Det eneste ironiske med dette forsøket på ironi, er vel mangelen på forståelse for hvordan sykdommen sprer seg, og hvordan innlegget dermed bekrefter nettopp hvorfor det er så viktig å få stengt ned samfunnet....:drunk: For ordens skyld: R-tallet per i dag viser det reelle antall smittede for oppmot 14 dager siden. Altså rundt 21. Desember. Coronaviruset har en inkubasjonstid som gir en forsinkelse på faktisk sykdom som kan være oppmot 20 dager. Eller enda enklere å forstå, om man regner på dødeligheten av coronaviruset ser man på "dagens dødsfall" pr antall smittede for 14 dager siden... Den faktiske effekten av julefeiringen og nyttårsfeiringen vil vi se om 10 dager. Jeg vedder ei cola på at det vil ligge betydelig over 1.

Naboene våre spurte oss i går om vi ville komme på spillkveld, han hadde invitert et annet nabopar også. Og det knappe 14 dager etter han han stolt proklamerte hvordan han var på tur til å hente ørten forskjellige familiemedlemmer på togstasjonen på lillejulaften, selv om tyske myndigheter hadde gitt et forbud mot mer enn 2 husholdninger. "Hvem skal arrestere meg, skal de gi meg stryk i gym?" sa han og lo før han kjørte avgårde. Vi takket pent nei :rolleyes:

Good evening. Jeg sitter og nerder litt og lurer på hvilket flyselskap som kommer til å chartres for rederiet til gubben. De flytter hovedhavn til et mer ekvatorialt sted for å få kortere anreise-tid til forskningsområder, dermed må det chartres inn privatjet for å få besetning og vitenskapsfolk til og fra skipet. Tenker CRJ200 passer godt til ca 30 pax?

Det du mener er med andre ord at vi aldri noen gang vil kunne åpne opp samfunnet igjen, da en alltid er 14 dager på etterskudd, og dermed alltid bærer en risiko for at det kan være en økning liggende latent?

God kveld fra Lillestrøm. Her er middagen spist etter en dag på bortekontoret. En kontordag som blant annet handlet om å sende de fleste andre hjem igjen, etter innstramningene.

Elefanten har også måttet ringe Dørstoppergrisen for å fortelle at han ikke kan komme tilbake fra juleferien på minst 2 uker. Grisen skal imidlertid ikke permitteres. Han skal få full lønn og han skal, i følge Elefanten, få den i himmelen. Grisen gleder seg.

Ha en fin en

Nei, for liten rekkevidde og for trang. Tipper Travel Service 737-800. De spesialiserer i slike turer.

Back