• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God mandag 13.august.

God aften fra LH 421 som i øyeblikket er ca 5300 km unna Frankfurt. Angrer bittert på at jeg ikke valgte Swiss via ZRH (bedre mat, skikkelig seng), men seig layover i ZRH + Internett hos LH gjør pillen litt mindre vond å svelge.

God morgen fra Bergen,

Eneste tur til Oslo før litt ferie og festival. Flyet er 15 minutter forsinket i dag, så da blir det tid til en ekstra kopp kaffe før jeg stikker av gårde mot Flesland. Helt grei dag i dag med retur 17:00, så får vi håpe at omverdenen i tigerstaden er enig i kalenderen min.

Ha en strålende mandag alle sammen.

God morgen fra Emiratene, her er det 35 grader og nedtelling mot familiegjenforening går for fullt.

I går fikk jeg oppleve min første Sahar som er en rituell middag i forbindelse med Ramadan og faste. Helt utrolig og ganske kulturell opplevelse. Vi var hos et medlem av kongefamilien og det var et rimelig greit palass gitt. Vi var der som to eneste vestlige og ble tatt til side på et eget rom med His Excelency som var en meget hyggelig og gjestfri mann.

I kveld er det på Iftar som også er rituelt – men litt tidligere på kvelden. Mye festligheter, men uten hangover. ^_^

God dag… SC

Mornings fra Oslo. Her oppe i høyden skinner solen, selv om jeg kan se havtåket nede på fjorden. I dag blir testen på hvor flink jeg er til å lære bort, da firmaets nyansette skal prøve den teorien jeg lærte bort sist uke i praksis. Fotballsesongen nede i sumpen av breddefotballen sparkes også i gang, så da må man være klar til å dele ut susende taklinger i beste Pondusstil. Ha en fin dag

Morn! Skodde og sol frå Trondheim. Første skikkelege dag på jobb no. Rydde kontor og finne ut korleis eg skal ta imot dei nye studentane på prosjektet om ei veke eller så...

Ha ein fine dag!

God morgen fra Pers Hoel på Gol, 5 dagers miniferie er over og det er snart på tide å vende nasa heim til Sunnmøre igjen. 6-8 timers kjøring med fire ferger venter!

På onsdag er det Trondheim og Nor-Shipping som gjelder - da med fly begge veier...

God morgen fra Oslos kommunegrense i vest. Solen skinner, men man sitter inne og sturer jobber. Ha en flott mandag til tross for det dårlige ryktet denne dagen har.

God morgen fra Romerikstunellen. På vei inn til kontoret etter en bra lang natt i køya. Nå blir det å fortsette å spise gulrøtter og annet graps så man blir slank og fin etter ferien.

En fin dag ønskes.

Morn fra Oslo.
Skolestart om et par timer, men først matbutikken, da kjøleskapet ikke inneholder så mye mer enn litt blåbærsyltetøy

God ettermiddag fra Kastrup! Turen går til Torp, og videre rett til Kragerø for noen dager i huset vårt dere nede. Håper de siste dagers strålende vær holder seg, så man kan komme seg utpå vannet! :)

Ha en strålende dag!

God eftermiddag fra Danmark hvor jeg idag er begyndt at arbejde, hvor dejligt er det lige :O Trænger allerede til ferie... God dag til jer alle.

G'morgen fra De Glade Sørstater! Her fikk man seg en overraskelse da man stakk nesen ut av døra. Kun 16-17 grader gjør morgenkaffen til en svært god start på dagen. Dører og vinduer er åpnet og airconditionanlgget trekker et lettelsens pust. El-regningen min også..

Fridag 3/4 er mao i gang. Fikk gjort mye på eiendommen i går og lørdag, så det er egentlig bare en runde med weed-whacker'en og flytting av et nedfalt tre til vedskuret som står igjen. Så da tar vi det med ro.... En kaffe til.

Fridag 3/4 er mao i gang.

Her er fridag 1/2 igang, kort uke med kun 2 vakter før det blir helg!
Dagen startet strålende med sol og 23 grader, nå er det helgrått, regn og 17 grader - heia heia!
Imorgen bør det bli sol da jeg og en kollega har planer om å få unnagjort en hel del mil på sykkelsetet.

Ka'boom!

God ettermiddag fra Forus.
En rimelig travel første arbeidsdag denne uken.
Kolleger er tilbake fra ferie og skal oppdateres på våre operasjoner i havet.
Ukas jobbturer planlegges østover onsdag og torsdag vestover.
Ingen problem med å få tiden til å gå her nei.
Ha en fortsatt fin dag.

Last edited:
God dag fra Flesland! Sitter på flybussen og venter på avgang inn til Bergen sentrum. Priority taggen virket for første gang for meg her på BGO med SK269 fra OSL. Min koffert var først på båndet! :D Ha en flott dag alle sammen!

Last edited:
Giddy up fra Chicago. Mandagsmorra og samme temperatur som i Georgiaskauen, men litt varmere utpaa. Litt mer saart trengt regn var meldt og kom i dag.

DC dagstur paa torsdag, til Carlsbad fredag og Park Hyatt med Del Mar VIP horse races arrangement soendag, retur mandag.

Her er det nok aa ta tak i, saa bare aa kjoere paa..

Last edited:
Back