• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag

Re: God lørdag

Da har du sett på feil prisliste. Jeg betalte 15.000. Men, ja. Nå har jeg muligheten og helsa, det er ikke sikkert om noen år…

Kult, god tur! Har fulgt Gabriel fra Flightradar24 der nede de siste dagene. Ser ut som en fantastisk opplevelse.
 
Re: God lørdag

Da har du sett på feil prisliste. Jeg betalte 15.000. Men, ja. Nå har jeg muligheten og helsa, det er ikke sikkert om noen år…

Ahhh, det er jo ganske billig. Så på f.eks tur med Basler BT-67 til Keiserpingvinene, den kosta 70k dollares. Eller 50k for å gå på et fjell der nede. De teltene ser helt wild ut. Hva skal du gjøre, om du ikke drar på pingvin-spotting?
 
Re: God lørdag

Är det denna?

https://white-desert.com/adventures/the-greatest-day/

Den är nu på min bucket list. Jag besöker dock hellre pingviner men det kostar också lite mer...

Jepp, korrekt. De har mange muligheter, legger du like mye dollar på bordet som jeg betalte i kroner flyr de deg i en Basler t/r Sydpolen også.

Det er logistikken som koster, pluss mye folk som må være rundt om omkring. Teknikere, lege(r) service, flyplass-ops, værtjeneste osv osv.
Eksempel: En tønne drivstoff som koster 200 USD i Cape Town koster 5500 USD inne i Antarktis. En boks cola går fra 1 dollar til 27.
Drivstoff sendes i tønner med en isbryter fra Cape Town 4000 km frem til iskanten, løftes 30 meter opp med skipets kraner, kjøres 200 km i 10 km/t på beltevogntog, oppbevares i så stabil temperatur som mulig for å unngå kondens. For Sydpolen-turene fraktes drivstoff videre til en fremskutt base, Dixie, som ligger på 83° syd. Bare å begynne å regne…
 
Back
Top