God lørdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God lørdag

God morgen, eller kveld fra sfo der vi venter på bagasjen. Fikk gate rett ved immigration og hadde fem personer foran oss i køen. Tydeligvis bare amerikanere i business. Plus fungerte bra i 10 timer.

Satser på at Uber prisen ikke beveger seg til Lyft nivå innen bagasjen kommer (34 vs 67 dollar(.

Re: God lørdag

I'm baaaaaaack (eller noko sånnt, ikkje sikkert noko har notert seg mangelen ein gang...).

Morn frå TRD. AMS i dag, via CPH, før nytt selskap og flyplass i morgon, EasyJet til NCE.

Siste året har det kokt overalt, så det meste som tek berre ørlite med mental kapasitet og tid har blitt kutta ut. Får sjå om eg orka å henge med litt meir no. Har også blitt meir bil-forum enn fly-forum siste året, men det ser eg er egentleg enklare å oppdatere seg på, så lenge ein held seg unna Tesla ;)

Ha bra dag, rundt om i verden! Eg får prøve å finne ut kva som har skjedd her i det siste.

God lørdag fra Ris. Aldri feil med bilforum….i tillegg;-) Kaffe, aviser og radio før det blir en treningsøkt…middag med opphavet i kveld. Best lørdag ønskes!

Mornings fra Hvalstad. Eldstemann skal sendes til fjells og yngste til skjærgården, så her blir det litt barnefri senere. Praktisk når man skal på fest. Ha en fin dag

Morn fra Tønsberg. En liten tur ut med kona i går og resultatet var at vi våknet av en 2-åring som ropte på bestemor [emoji2957].

Nå er det kaffe til far og brødskiver til junior, så mistenker jeg at det blir noen ute-aktiviteter på denne siste dagen i september

God morgen fra BorGo Val de Taro [emoji6]

Italia leverer som alltid. Gårs-/Bursdagen ble tilbragt i Forte dei Marmi hvor de mer bemidlede tydeligvis ferierer om man jakter eksklusive beach clubs, designerbutikker på rekke og rad og Michelinrestauranter. Vi derimot holdt oss til en nydelig fortausrestaurant for lunsj og et bortgjemt gelateria som serverte himmelsk is og sorbet.

Tilbake på gården her vi bor var det middag i steinsoppens tegn. Plukket i skogen rundt gården og tilberedt i alle varianter.
df7aff6b162770b7e01973a9764c210c.jpg

Steinsopp med potetmos og ostesaus.

7b1dc14eadba1887fee3530ac09ce13c.jpg

Fritert steinsopp

5cd31518c41f08ce89f079745a91e86c.jpg

Steinsopprisotto

Så kom det også en rett med kalvekjøtt toppet med risotto før man til dessert fikk eplekake med vaniljekrem. Ble mett ja [emoji28]

Besøk til Pontremoli står på planen i dag.

God lørdag!

God morgen fra Oslo i finværet. Tenker å ta sesongens siste MC-tur i dag og litt vask og lett vedlikehold før den settes bort for den kalde årstiden. Litt tung i hodet i dag etter en fårikålmiddag med i overkant mye tilbehør[emoji6] Men det går seg vel til… Nå er det tid for kaffe og frokost. God helg!

God morgen fra Marbella. Her er det så terningkast seks som det kan få blitt. Nydelig sen langlunsj i går og kåken er skikkelig Escobar-palass med ikle mindre en seks svære bad med havutsikt. :D

Bilforum ja.. Sixt ga oss en speller ny fullspekket S klasse med mursteinsfarget skinnsalonger - for en ufattelig herlig gubbelsede.

I kveld er lørdags-taco på en Michelin Mexe-sjappe så da er det vel helg.

IMG_8551.jpeg

IMG_8522.jpeg

IMG_8501.jpeg

IMG_8416.jpeg

God morgen fra Lommedalen. I all hovedsak står det avslapping på programmet i dag. Jeg har fått vondt i halsen, litt merkelig etter den varmeste uke i Berlin jeg noen sinne har opplevd. Jeg har vært der flere ganger i Juli, men denne uken er den varmeste jeg har opplevd. En tarm undersøkelse står på tapetet på mandag morgen, så øyeblikkelig er det ut for å kjøpe avføringsmiddel. Ellers er det skjermtid det kommer til å gå i.....

G'morgen .. Her i vestsørøst er jeg i gang med hjemmekontortjenesten. Gjør et nytt forsøk på Powerball i kveld, satser på innkjøp av en MD87 VIP-kjerre så fort penga er på konto.

I mellomtiden får man gjøre det man må gjøre ....

Heisann fra Forus og hei Roger! NCE via CPH/AMS og overnatting underveis? Du kan jo gi andre ideer om lignende. Har ferie om to ukers tid og har enda ikke landet på noe reisemål. Det eneste vi vet er at vi vil til noe varmere strøk og hytta i Spania er fullbooket.

Ellers helgevakt her på huset. Synes tiden gikk lovlig seint i dag. Får satse på en rolig aften i sofaen om noen timer. Ha en fin helg forumister!

God ettermiddag fra det sørlandske!
Ingen reiseplaner denne helgen, men for å få litt business class stemning har jeg lagt en flaske champers i kjøleskapet til i kveld.

God hælj ønskes!

God ettermiddag fra Krokstadelva. Min uke med ungene startet i går, så det var veldig trivelig. Høstferie kommende uke, og de har lyst å dra til Farmor på Vestlandet, så da får man se om man finner en flight i morgen som kan ta dem dit.

Ellers så får man vel snart gå i gang med å lage pizza, apetitten blir skjerpet etter en tur på Knabbem i det fine været [emoji2956]
d2dcc32fd50c80724e64e0b74b68d374.jpg
dab84baf2c2d5f0f346f68081f01ad7b.jpg

Last edited:

God kveld fra Lillestrøm!

En virkelig flott tur med tiger mothen LN-MAX avrundet september måned. Turen var, kan jeg si helmax? [emoji6] Dette var min tredje tur med Tiger Moth og fjerde tur med åpen cockpit. Man får jo luftet seg litt da. I dag blåste det litt mer enn tidligere, en sydvestlig vind som gjorde at vi hoppet litt av og til. [emoji4] Ved landing var vinden faktisk fin omtrent rett på baneretningen. Den varierte litt i dag.
Som tidligere cruiset vi over Maridalsvannet, Holmenkollen, utover fjorden fra Fornebu og tilbake via Haukåsen, Østmarka og hjem.
Den dyktige piloten satte LN-MAX fint ned ved siden av rullebanen på gresset.

Jeg håper virkelig Kjeller består og at disse utrolig vakre flyene fortsatt kan fly, der de hører hjemme, i lufta.
Noen bilder her. [emoji4]

God lørdagskveld!
PS Bildene er litt preget av at mobilen må holdes godt, fartsvinden river litt, og maskinen hopper av og til.20230930_155851.jpg20230930_152035.jpg20230930_151922.jpg20230930_154003.jpg20230930_152919.jpg20230930_153741.jpg20230930_153200.jpg20230930_151400.jpg20230930_154402.jpg20230930_154452.jpg20230930_155803.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Marbella. Her er det så terningkast seks som det kan få blitt. Nydelig sen langlunsj i går og kåken er skikkelig Escobar-palass med ikle mindre en seks svære bad med havutsikt. :D

Bilforum ja.. Sixt ga oss en speller ny fullspekket S klasse med mursteinsfarget skinnsalonger - for en ufattelig herlig gubbelsede.

I kveld er lørdags-taco på en Michelin Mexe-sjappe så da er det vel helg.

Hva er egentlig oppskriften for å få god bil? Gullkort eller bare betale for høy klasse? 5000kr hos Hertz i Tromsø gav en CX-registrert oppskrapa og sliten Toyota Corolla med 50k km. Skikkelig luksus. Barnesetene hat isoporen tittende fram fordi trekket ikke er godt nok påtrekket etter vask. Luksus.

Ellers så har vel Dagbladet satt listen ennå lavere når det kommer til seriøs journalistikk .... hvis mulig. #makan

Attachments

• Skjermbilde 2023-09-30 175223.jpg
    Skjermbilde 2023-09-30 175223.jpg
    36.6 KB · Views: 38

Hva er egentlig oppskriften for å få god bil? Gullkort eller bare betale for høy klasse? 5000kr hos Hertz i Tromsø gav en CX-registrert oppskrapa og sliten Toyota Corolla med 50k km. Skikkelig luksus. Barnesetene hat isoporen tittende fram fordi trekket ikke er godt nok påtrekket etter vask. Luksus.

Ha ha Polaris, nå hørtes du nesten like forfengelig ut som meg "CX skilter og greier"

Jeg bruker mest mulig Sixt fordi de har veldig bra biler og jeg har jukse-Platinum du får med SAS EBG/EBD. Jeg booker litt fin bil fleksibelt og monitorerer prisene før avreise. Begynte på AUDi Q5 som med Platinum rabatt først lå på 16.000 for ti dager i høstferien. Dette gikk sakte men sikkert nedover så jeg oppgraderte bestillingen fore ganger og endte opp med BMW 7 serie til rett under 10.000 for ti dager. Det er faktisk billig.

Steg tre er å smiske på alle mulige måter i skranken og gjerne hold små barn foran deg som sympati-vekkere.

Diesel-mærsja er bare helt uber-deilig og ligger på rett under 2.000.000 hjemme (Flosshatt emoj)

IMG_8578.jpeg

IMG_8582.jpeg

Flosshatt emoji er hakket vassere enn støvfrakk emoji som jeg får når jeg kjører rundt i en tysk Astra…også kjent som bingoracer.

Og når man er kjip (og bare 2 pax) så ender man opp med en Fiat Stilo Cross[emoji1] Full av bulker og riper og med 60.000 på telleren… Men under 4 laken for 10 dager var jo en hyggelig pris…
f925ddefe6360900088230b9ec51a61a.jpg

Back