• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God lørdag

Da ønskes det god lørdag etter at dagen er dobbeltsjekket til tross for vacation mode. På godtland hr de fluer som suser rundt 05.00 i tillegg til kaier utenfor vinduet som også er skravlete og fornøyde. Litt sukker på hva dagen bringer utover kubb-spill og hamburgere. Må vel også finne en måte å komme oss hjem på etterhvert. DY er faktisk et alternativ siden vi nok kommer oss innenfor 40 kg (10kg pr pers) om vi fordeler bagasjen på fire personer. Bagene er for store for Ryan air så de utgår.

Re: God lørdag

God morgen fra Ris - hjem kjære hjem. Nok en flott tur med Lufthansa hjem i går - med crew som tydeligvis elsker jobben sin. Drøy time forsinket ut av Roma, 20 minutter forsinket ut av München - men aldri har vi fått koffertene raskere på OSL - så en time etter touch-down var vi hjemme her på Ris. Nå blir det morgentur til fots fra Ljabru til Kolbotn…helt greit med norsk temperatur etter 9 dager med over 30 grader. Ha en bra lørdag du også.

God morgen fra Kongsberg. Godt å være utskrevet og slippe å dra til sykehuset 0630. Formen kjennes fin ut i dag og været er også bra så det ser ut til å bli en bra dag. Sønnen og jeg har planlagt en liten tur til Notodden og Gvarv i dag for å kjøpe litt bær og eplejuice. Et stopp på Statsjonen Cafe på Notodden hører også med, siden de har noen utrolig gode cibattaer og brødvarer ellers også.

God morgen fra Lillestrøm . Herlig å høre om LH. Første tur på 3 år blir med LH business neste månedL !!

Morn fra Kolsås, hvor jeg er førstemann opp om morgenen??? Luksus altså. Planen for i dag er my lik som i går, kaaanskje blir man ferdig med gulvlegging?

God morgen fra OBC på Granka. Sol, 25 grader og badebasseng dekker det vesentligste i dag. Selv om det vel blir en kort løpetur på utsiden. Ha en fin dag

God lørdag fra Clarion Hammer i Lillehammer.

Et lite familiebesøk i helgen før arvingen parkeres hos svigermor for en uke. Mor og far skal hive seg inn i hetebølgen som er varslet i London på mandag. Første utenlandstur med fly på nesten 3 år - heldigvis SAS Connect som står for transporten. Meldt 40-41 grader midt på dagen på mandag - meget mulig man da finner et avkjølt vannhull med tilhørende avkjØLende drikke.

Ha en finfin lørdag!

God morgen fra tidligere Odda kommune, nå Ullensvang. Meldt fint vær i Røldal i dag, så blir en del utearbeid. Vi har noen dekar med skog som begynner å bli temmelif gammel, så vi får vel vurdere om man skal felle noen trær. Ellers ingen andre planer enn å fange sin egen middag, blir vel noe ørret til middag i kveld.

Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra Crown Plaza , CPH.
Rimelig fint vær her på Amager idag. Det blir en tur opp til Helsingør nå på formiddagen og en tur innom Flyvergrillen på ettermiddagen før returen til SVG i kveldingen.
Ha en fortsatt god helg.

god dag fra Oslo, etter å ha gjort alle standard prosedyrer som å starte router på nytt, pc på nytt etc venter jeg i telefonkø hos Telia. Får en nedlastingshastighet på 0.2 mbits og det har det vært siden i går kveld etter jeg kom hjem fra jobb. Rare greier. På eftan blir det en kveldsvakt på sykehuset.

Veldig morsomt du - har ingen ubetalte regninger.
Å sette ned hastighet til snegle er noe teleselskaper ofte gjør når de tror regning ikke er betalt. Kan fort skje feil selv om du har betalt i tide.

Sol på Hvasser og kun deilige 22 grader etter Spania sine 30+ Jeg skal aldri klage på norsk sommer igjen :cool:

God dag fra Lillestrøm! [emoji846]
Rolig hjemmehelg meldes herfra. Kun en uke igjen å jobbe før sommerferie. Deilig!
Kos dere alle som reiser her og der! [emoji846]

Hvis været er okay får jeg meg en tur med Tiger Mothen i morgen kveld. Gleder meg til åpen cockpit igjen! [emoji106] Flyging er herlig!

Ha en ekstra best innafor en.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

Å sette ned hastighet til snegle er noe teleselskaper ofte gjør når de tror regning ikke er betalt. Kan fort skje feil selv om du har betalt i tide.

Sol på Hvasser og kun deilige 22 grader etter Spania sine 30+ Jeg skal aldri klage på norsk sommer igjen :cool:

Ja nei Telia support nekta som vanlig for at noe var feil, men de skulle sende et nytt modem da. I følge dem var det jo ingenting som skulle tilsi at jeg skulle ha sånn treg hastighet. Hadde ikke noen store forventinger til dem, de har hatt en lei tendens til å egentlig ikke finne ut av det. Forrige gang jeg fikk nytt modem funka ikke internettet i det hele tatt og jeg måtte gå mange runder med dem før de endelig fant ut at det var noe de hadde glemt å fikse på deres side. Det er litt irriterende når du kommer til kundebehandler nr 3, reset modemet, ta ut kontakta. Av og til lurer jeg på om support tror alle kundene er dumme.

Ja nei Telia support nekta som vanlig for at noe var feil, men de skulle sende et nytt modem da. I følge dem var det jo ingenting som skulle tilsi at jeg skulle ha sånn treg hastighet. Hadde ikke noen store forventinger til dem, de har hatt en lei tendens til å egentlig ikke finne ut av det. Forrige gang jeg fikk nytt modem funka ikke internettet i det hele tatt og jeg måtte gå mange runder med dem før de endelig fant ut at det var noe de hadde glemt å fikse på deres side. Det er litt irriterende når du kommer til kundebehandler nr 3, reset modemet, ta ut kontakta. Av og til lurer jeg på om support tror alle kundene er dumme.
Ergelig. Har selv slitt med support som ikke har peiling. Nå pleier jeg å legge på helt til noen overfører meg til en tekniker og ikke en support medarbeider.

Meldt 40-41 grader midt på dagen på mandag - meget mulig man da finner et avkjølt vannhull med tilhørende avkjØLende drikke.

I 40 grader bør man kun tilføre kroppen vann i form av vann, men det er kanskje ikke "mannlig" nok?

Glad for å ha aircondition i huset, planlegger så smått aircon på rommene til kidsa for somrene blir jo ikke akkurat mindre ekstreme i framtiden :drunk: Enn så lenge blåser en kald bris såpass at vi skal ta på oss vindtett fleece når vi susler ned til en nabogrillings om en stund.

Alt med måte og det er fullt mulig å gjøre begge deler. ;)

G'morgen .. føles som at jeg er overkjørt av en dampveivals etter gårskveldens eventyr med svigerbeistet. Topp start på ferien.

Nå blir det en runde med litt forskjellige gjøremål. Som fylling av bensin. Syke forskjeller, ligger mellom 3.64 og 5.20 selv på nærliggende stasjoner.

OK temperaturer .. stort sett mellom 20 og 30, men det kommer nok flere hetebølger.

I 40 grader bør man kun tilføre kroppen vann i form av vann, men det er kanskje ikke "mannlig" nok?

Takk for helseråd. Tenker også å snike inn noe feminint Aperol Spritz i tillegg til vanlig vann, for å balansere ut macho-ølet [emoji14]

Back