• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag morgen!

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
God lørdag morgen!

Da sier vi god morgen her vestfra ... har fått litt sårt tiltrengt regn idag, men trenger mye mye mere ...

Har akkurat kommet hjem fra premierescreening av Madagascar 2 .. meget morsom, det kan liksom ikke gå galt med psykopatiske pingviner.

Nå skal det soves .. så blir det pakking, fotball og avreise til ATL. Blir muligens tid til litt snoping rundt plassen også .. i tilfelle en liten 'Saturday Special' før jeg stiger ombord i Lufthansas A-340.

Re: God lørdag morgen!

Morn!
Én dag uten tåke og det var.... igår! Back to normal nå med CAT2/3 og LVP. Kjekt at flyene for de første avgangene allerede står her, for det lukter holding lang vei på ankomstene fra 0800 og utover - heia Hurdalsjøen uten is!

Ellers tror jeg dagen går med til 1div basket i Furusethallen, hvoren man kommer seg dit, og deretter ett mini kaffeselskap hos en ambulansekompis.

Have a good one folks :nor

Glad lørdag morgen. Skal bli en stille og rolig helg - rødvin, fyr på peisen og pledd er skrevet ut på blå respet nå på høsten... Ha en bedre lørdag!

God morgen fra Kristiansand.

Hadde Thomas og ENGM_RAMP & co. vært en smule hyggeligere å tatt til seg enda litt mer tåke når de allerede har så mye fra før, så kunne dagen startet med en flytime. Men det er ikke noe lys i tunnelen..... for å være helt ærlig kan jeg ikke se lyset fra lyktestolpen heller!

God morgen. Da var fruen og meg pakket og klar og kursen settes mot Drammen hvor vi skal feire en 50-års jubilant. Blir nok en hard helg ;-)

God morgen fra sofakroken i Mosjøen!

Det er fyr på peisen, kaffe i koppen og lappisen i fanget. Rolig og fiiin start på en lørdag. Blir en rask bytur for kaffe med gutta før man skal installere seg forran televisjonen og se Arsenal få bank... :lol:

Odd: Du får kose deg med en dram eller to i Drammen!
Mow: God tur!

E!

God morgen fra Stavanger! :)

Frokost er snart ferdig, og så blir det en kjapp tur ut i det fine "vinter"-været.

Ellers er det er bursdag på gang i dag, ellers ingen planer!

Ha en fin dag forumister! :)

God morgen fra Gamle Oslo. Seint oppe i dag, men nå er det å skru på oppvaskmaskin og vaskemaskin. Deretter ut for å finne noe kjøtt og noe vin til kvelden, får legge meg på finanskrisenviå på vinen, trur eg. Men så så skal jeg også ha en Panna Cotta som jeg laget i går... Og så unner jeg Sogndal alt vondt. :D

Last edited:

God dag fra Tromsø!

Kom hjem til Tromsø veeeldig sent i går (var vel hjemme 02.15, men skulle landet 23.50), etter å ha sirklet i holding i iallefall 1,5timer i påvente av bedrede siktforhold. heldigvis ble det landing i Tromsø og ikke Alta som var alternativet. God stemning ombord tross forsinkelsene.

God ettermiddag fra BOO. Nettopp ferdig med å vaske et F-16 fly i vaskehallen, og ser frem til en avslappende kveld i TV-stuen. Ha en fin kveld videre. :)

God lørdag forresten! Har nettopp vært en tur ute hos FBU 4EVER (bursdag i dag) for å se på en "liten" malerjobb.

Hjemme igjen i tåkehavet her i Oslo, så nå skal junior jeg ha hakkebøff til middag. Han elsker det, og siden jeg er halvt dansk synes jeg det er helt genialt ;)

Haha, og hver sjette vask er free of charge :colgate:
Hehe. Gratis for oss og vaske i og med at dere skattebetalere betaler for vaskemidler og slikt.;) Nei, dette er ingen gullvask med voks. Her er det flyvask og hardbarka skrubbing som gjelder. Her bryr man seg ikke om riper i lakken.

God ettermiddag - her har man havnet i litt for mye husarbeid i dag av den grisete fettete sorten. Dere som har kjøkkenavtrkksvifter - ikke les resten!

Det står i bruksanvisningen at filter m.m. skal rengjøres 1-2 ggr pr. mnd (ja ha ja......det har jeg ikke gjort), og at diverse annet bør inspiseres/vaskes hvert 3. år (hmmmmmm.....kanskje på tide). Det avstedkom en del fettete rengjøring, men nå er det rent. Du har lest helt hit, ja, da vet du det også - bare å sette i gang!

Huff, da jeg skulle ta ned et par Dry martini-glass som stod på toppen av overskapene her nettopp, skjønte jeg at det har vært mye fett i lufta på kjøkkenet. Vi får se på saken til uka !

God ettermiddag - her har man havnet i litt for mye husarbeid i dag av den grisete fettete sorten. Dere som har kjøkkenavtrkksvifter - ikke les resten!

Det står i bruksanvisningen at filter m.m. skal rengjøres 1-2 ggr pr. mnd (ja ha ja......det har jeg ikke gjort), og at diverse annet bør inspiseres/vaskes hvert 3. år (hmmmmmm.....kanskje på tide). Det avstedkom en del fettete rengjøring, men nå er det rent. Du har lest helt hit, ja, da vet du det også - bare å sette i gang!

Et lite tips, bruk sitrusrens, det fungerer helt perfekt til slikt smussarbeid.

Fruen gjør dette jevnlig her i gården. Jeg synes det er flott at noen husker på slike ting....;)

God morgen fra Orlando. Ble ekstremt lite alkohol i gaar. Skuffet over mine kolleger som gikk aa la seg tidlig.

Rundt 40 moderatorer tilstede her i dag, brennevin i kveld og til aere for Martin, har Randy Petersen valgt HRC som middagssted i kveld. Aapen bar gjoer nok det besoeket levelig

Back