• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God lørdag morgen...

Etter å ha jobbet nesten 48 timer i ett strekk - er det nå godt åvære hjemme igjen og ha fri - selv om det blir jobbing i morgen søndag også. Det har kommet utrolig mye sne - nå skal det visst måkes for 4. gang på mindre enn 24 timer... Ha en bedre lørdag!

Replying to Topic 'God lørdag morgen...'

Originally posted by EB

Det har kommet utrolig mye sne - nå skal det visst måkes for 4. gang på mindre enn 24 timer... Ha en bedre lørdag!

I motsetning til oss her oppe i nord. I Tromsø er det nada snø, her er det bare vind............

Men god lørdag i allefall, idag må bilen vaskes, og i kveld blir det Berits pastagodt ( min søsters eminente pastarett) og kanskje en god vin. EB , tips mottas med takk :D

PS: Retten har svinekjøtt og en kremet chilisaus.....

God morgen fra Alta

Friskt her oppe i dag også. Gradestokken viser -20 grader og det blåser noe vanvittig i tillegg. Blir nok en innedag i dag gitt. Ikke så farlig all den tid det er 8 timer sport på TV'en.

God middag fra "the beautiful island of Mauritius"! :D

Her slipper vi iallfall å bekymre oss for snømåking. Har vært her i en uke og skal være her i to og en halv uke til, så får håpe at det værste snøværet har gitt seg til da!

Fløy ned hit med Austrian 767-300, artig å fly 767 på longhaul igjen, har ikke prøvd det siden SAS faset dem ut for noen år siden.

Bor nord på øya nå, siste uka blir å tilbringe på et sted som heter Blue Bay like ved flyplassen som bærer det kortfattede navnet " Sir Seewoosagur Ramgoolam International Airport".

Rullebanen slutter rett ved Blue Bay, og i omtalen fra et av hotellene der kan vi lese: "...departing aircraft can create a spectacular sight when climbing over the bay in front of the hotel..." Andre hoteller advarer om flystøy...støy for noen, musikk i ørene til andre? :up: (i fjor så jeg ned i Blue Bay rett etter at vi var airborne med Air Mauritius' A340 på vei til Frankfurt, da sa jeg "der hadde vært et ideelt feriested for en flyspotter!")

Noen store maskiner er der å se,
BA og AF flyr hit med 747, OS og DE med 767, Emirates med 777 og Air Mauritius med sine 340-300.

I tillegg går det en god del mindre flytyper til nærmere destinasjoner som øyene rundt her og fastlands-Afrika.

Jada, kamera er med så får vi se hvordan spotterforholdene er der...

.. og her i Atlanta boetter det ned! Det betyr antagelig at Lilleguttens baseball evaluering blir utsatt - igjen! Sist loerdag avlyste de pga vind ... pyser! Hadde aldri skjedd i Seattle!
Men det betyr at jeg faar sett Everton-Arsenal uforstyrret foer jeg drar! :up:

Skal ned til Fort Benning igjen idag .. denne gangen er det en samling glade gutter og jenter som skal TIL Irak. Sikker paa at de gleder seg .... :smokin

Deilig med helgeperm igjen, som skal nytes på best mulig måte. Fotball og pils utover kvelden, mangler bare 1 ting da. Og det skal fikes litt senere ut på kvelden! :thumbup

Masse snø på det indre østlandet, og temp'en viser en minus 6-7 grader!

Her er det 55F akkurat nå og jeg har våknet etter gårsdagens konsert på Operaen med Barbara Brook, en fantastisk sangerinne fra Broadway som har sunget der de siste 55 årene. Idag skal jeg på naturhistorisk museum og se på skilpadder fra Galapagos som er over 100 år gamle! Ellers er jo Air & Space skikkelig bra..

Men først: Brunch og bloody mary på Penelopes!

Originally posted by LN-RKF

Rullebanen slutter rett ved Blue Bay, og i omtalen fra et av hotellene der kan vi lese: "...departing aircraft can create a spectacular sight when climbing over the bay in front of the hotel

Takk for gode tips!

Har nwmlig nokre poeng med Flying Blue eg tenkte å svi av på kona og meg selv til enten en tur til Mauritius eller Maldivene...

Her i Kristiansand er det møe snø! Mange år siden sist vi hadde så mye snø her nede. I går var det rundt 0 grader så snøen som kom var ganske våt. I dag har det blitt 4-5 minus og da har den våte snøen frosset til is, så det er rene skøytebanen i området.

Lørdagskvelden ble tilbrakt på fest med jobben som bød på underholdning av selveste Great Garlic Girls. Så i dag er formen heller laber. Tørst og hodepine. Kan det skyldes de salte peanøttene jeg spiste i går? Vel vel! I morgen blir nok en bedre dag!

BF

Originally posted by LN-REF

Originally posted by LN-RKF

Rullebanen slutter rett ved Blue Bay, og i omtalen fra et av hotellene der kan vi lese: "...departing aircraft can create a spectacular sight when climbing over the bay in front of the hotel

Takk for gode tips!

Har nwmlig nokre poeng med Flying Blue eg tenkte å svi av på kona og meg selv til enten en tur til Mauritius eller Maldivene...

Ville vel foretrukker et hotel i Nord, ved Grand Bay , syntes det var veldig trivelig der.

Back