• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Default God lørdag fra Seoul

Hypern

ScanFlyer Rusty
En riktig god lørdag fra Seoul. Transporten til hotellet ble en kombinasjon av tog og Uber i går kveld. Må si ekspresstoget er litt imponerende , det er reserverte seter og konduktøren kom rundt med gratis vann til alle passasjerer. Mer enn det man kan forvente det på en knapp time togtur. Men frekvensen er litt uregelmessig, det går dog tog som stopper på alle stasjoner ofte men etter å ha reist så langt er det siste jeg vil å sitte i et lokaltog som potensielt kan bli fullt underveis..

Kunne fått limosinbuss og direkte til hotellet men den ville bruke to timer på turen i følge Google og trafikken i Seoul kan til tider være mannevond. Fikk noen ekstremvarsler på telefonen om mulig snø her men har ikke sett det hittil. Ha en fin dag!

God ettermiddag fra Ny-Hebridene, eller Vanuatu som det heter i dag. Vi er litt nord for Fiji og ett stykke nord for Ny-Caledonia, som er fransk og 1800km sør for equator. Det er ca 300.000 innbyggere i landet, som gjør det til det 181 mest folkerike landet i verden. Det er også, med god margin det minste av de 4 uavhengige nasjonene Melanesia består av der vi nå har besøkt alle 4 i løpet av 10 dager. Her er det litt mer organisert og vesentlig mer ryddig enn på Solomon Øyene og ikke så turistifisert som Fiji, men vesentlig mer enn Solomon Øyene. Royal Caribean er innom med et kjempesvært ett eller annet of the Seas skip i dag, så det kryr av Australiere nede i sentrum. Vi har leid en liten Suzuki S-presso som vi skal hente om ca en time, for å kjøre rundt øya i morgen. Det er mye overskyet og takk for det, for når det er klar himmel er det varmt, alt for varmt.
Ha en fin dag til dere som nå starter dagen, fra en som snart skal avslutte dagen.

Godt i gang med lørdagen her på Ris. Kaffe, mokkabønner og forum før dagens ærend skal igangsettes. Fikk med meg mye godt fra Vinmonopolet i går…så da skal vi vel finne noe som kan matche til middag. Nyt i vei:-)

God morgen. Blir lite godt fra vinmonopolet her siden jeg har sjåførtjeneste i kveld. Litt usikkerpå dagen, men kona skal farte på trening og litt forskjellig så det blir neppe noe ski i dag. Får vel nøye meg med joggetur. Dagen kan vel uansett nytes.

God dag fra Jomtien Thailand, 2 uger tilbage af 8 ugers ferie, livet er hårdt. Det bliver nok en dag i skyggen under palmerne og ren afslapning, efter en heftig bytur i går.

God morgen fra Asker. Starter dagen med espresso og en liten sjoladekule. Hockeytrening for begge barna i dag, men først må jeg kjøre et par spillere til Asker sentrum så de kan få solgt noe lodd og fylt opp lagkassa. Da kan jeg samtidig gå innom den lokale fiskehandleren og plukke ut hva jeg skal ha til middag. Ha en fin dag.

Kunne fått limosinbuss og direkte til hotellet men den ville bruke to timer på turen i følge Google og trafikken i Seoul kan til tider være mannevond. Fikk noen ekstremvarsler på telefonen om mulig snø her men har ikke sett det hittil. Ha en fin dag!
Dææææven, er det så langt fra flyplassen inn til Seoul? Det er jo til og med værre enn Narita.

God morgen fra Bongo-bo. Strålende dag i går hvor vi rett og slett var på hyttetur og snorklet i havet det meste av dagen. I dag er nest siste hele dagen her så det skal rett og slett bare nytes. Snart med lunch ved balkong poolen vår og så et glass bobler og bading.

Det er så sinnsykt bra altså. Vi planlegger allerede å se om vi ikke kan komme tilbake neste år. Da blir det nok i så fall samme hotell men ikke BA nedover. 777-300ER med 100-ish business seter er en "maskin". Må bestille drikke til hele måltidet før take off og det er bare kjipt rett og slett. Hjemover er det dagflight i premium. Kanskje det til og med er bedre. :)

Ha en ekstra best lørdag.

Dææææven, er det så langt fra flyplassen inn til Seoul? Det er jo til og med værre enn Narita.

Det er rundt 60 km fra Koreas svar på Jessheim, Incheon, inn til Seoul. Så bitte litt kortere enn fra Narita. Dog kan man diskutere hvor hurtig det "airport express-toget" egentlig er.

Det er rundt 60 km fra Koreas svar på Jessheim, Incheon, inn til Seoul. Så bitte litt kortere enn fra Narita. Dog kan man diskutere hvor hurtig det "airport express-toget" egentlig er.
Det er et godt poeng. Narita Express er vel kalt Japans tregeste tog. Og det er litt absurd hvordan enkelte asiatiske byer gjør det med flyplasstransport. Det er ikke mangel på tog som går fort i Sør Korea heller. Ekspressvarianten er jo litt raskere enn det toget som stopper på alle stopp. Sånn sett er jo Oslo en av byene som får akkurat dette til, der hvor selv det tregeste toget bare tar litt over 20 minutter til flyplassen.. Til Narita har man også Keisei Skyliner som vel er litt raskere men det går jo ikke til Tokyo station

God morgen fra Kongsberg. 13 kuldegrader her i dag så det blir nok mest inneaktivitet. Når en ser på alle god morgen meldingene er det bare å konstatere at solen aldri går ned over Flyprat,

En riktigt god lördag från Göteborg!

Ser ut att bli en kylig dag här också men solen skiner och snart kommer BRING med mina väskor som har varit MIA sedan i söndags kväll. Med tanke på volymerna bagage i AMS är jag nästan lite imponerade då jag tidigast hade räknat med att se en leverans nästa vecka.

Kanske fortsätter jag lite på Trip Reporten också :)

Ha en flott dag allemsammans!

Sånn sett er jo Oslo en av byene som får akkurat dette til, der hvor selv det tregeste toget bare tar litt over 20 minutter til flyplassen..
I gamle dager en gang, da jeg var ung og lovende, så gikk det ordentlig lokaltog til OSL. Jeg skulle til Oslo fra OSL og tok første toget som gikk i riktig retning og som det sto NSB på...

Morn fra Tønsberg. Vinterlig og fint, så får vel ut å svi av litt krutt i en akebakke

I gamle dager en gang, da jeg var ung og lovende, så gikk det ordentlig lokaltog til OSL. Jeg skulle til Oslo fra OSL og tok første toget som gikk i riktig retning og som det sto NSB på...

Morn fra Tønsberg. Vinterlig og fint, så får vel ut å svi av litt krutt i en akebakke
Ja var vel før ruteskiftet i 2012 eller 13 NSB sendte lokaltogene Kongsberg -Eidsvoll via Kløfta etc på sin vei mellom OSL og Lillestrøm. Var vel da de også splitta Skien Lillehammer i to linjer hhv Lillehammer-Drammen og Eidsvoll-Skien for virkelig å ta opp kampen mot flytoget.

God morgen fra Chile. Kaffe og forum før en liten løpetur før det blir for varmt. Deretter settes kursen mot SCL for å plukke opp opphavet som akkurat nå hygger seg på TK215. Ha en bra dag.

God morgen fra Chile. Kaffe og forum før en liten løpetur før det blir for varmt. Deretter settes kursen mot SCL for å plukke opp opphavet som akkurat nå hygger seg på TK215. Ha en bra dag.
Det tidligt du oppe i vores tidszone. Nuvel. Det jeg også selv. Klokken har endnu ikke passeret 7.47, i dag her over. men en enkelt dag fra eller til overlever man nok. Derimod er den 5.47, som også er tidligt. God dag der ude :-)

Ezeiza.. Jeg blir helt sjuk av god morgen postene dine.. Full gjerne på med et bilde..

Da var mimosa-frokosten ferdig her.. Har fått litt it mor på en tur i bakgården her så da blir det kakao nede på Sognsvann. Mexe-mat skal kokkeleres og morgendagens ribbe godgjøres.

Hadde planer om å legge frem Palm Springs pannen min for påsken til CFOen, men har rett og slett ikke turt ennå.

G'morgen fra det semitropiske, som lever opp til sitt rykte igjen. T-skjortevær under morgenturen. Første gang på lenge, og skal man tro værmeldingen blir det en stund til neste gang. Men fint var det.

Etter gårsdagens nærkontakt med døden (manflu..), er tilstanden litt bedre i dag. Fikk med meg 'Der Tiger' på Amazon i går kveld. 'Twilight Zone' på tysk .. OK tidtrøyte.

Nå ligger det en halv marsipangris her og stirrer på meg. Eller kanskje ikke - kun bakparten er igjen .. Får hente meg en kopp kaffe og tenke over saken litt .. Og på tv'en leder Macclesfield over Crystal Palace.

Men for 23 år siden hadde vi i Seattle en nydelig solskinnsdag og jeg var på jobb ..

N164AT_2.webp

Ezeiza.. Jeg blir helt sjuk av god morgen postene dine.. Full gjerne på med et bilde..

Da var mimosa-frokosten ferdig her.. Har fått litt it mor på en tur i bakgården her så da blir det kakao nede på Sognsvann. Mexe-mat skal kokkeleres og morgendagens ribbe godgjøres.

Hadde planer om å legge frem Palm Springs pannen min for påsken til CFOen, men har rett og slett ikke turt ennå.
Finnes bedre steder enn Palm Springs da. Hva med Sør Korea som prismessig garantert er noe CFOen vil godta? Ei heller er tips forventa her så man slipper de 20 prosentene ekstra på alt mulig. Neida skjønner dere liker USA altså og gjerne steder hvor det er mulig med et basseng eller to og jeg liker California selv.

Back