• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra San Antonio

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God lørdag fra San Antonio

God lørdag fra San Antonio etter en veldig lang fredag. Har allerede fått meg meg rivervalk og Alamo. Så jeg er vel klar til å dra hjem snart.

Så på cowboyhatt, men butikken jeg kom over sent på kvelden hadde kun rosa upgaver som ikke er helt min stil.

Tror jeg begynner lørdagen med litt søvn. Ha en behagelig helg alle sammen.

Re: God lørdag fra San Antonio

Mornings fra Sandaker. I gang med frokosten, så da bør vel kona bli fornøyd. Endel sosialisering i løpet av dagen før vi drar til de gamle da gamlefar har lovet fersk norsk hummer og modern champis. Ha en fin dag

Mor'n fra Trøndelag. Noen få få skyer på himmelen, sola på vei opp og i skrivende stund omtrent 3,4 grader på fjellet. I dag blir det en ''mørklagt'' dag da den lokale kraftleverandøren stenger strømmen mellom 09.00-17.00 pga vedlikehold og utbytting av noen kabler etter hva jeg har skjønt. Drar nok en tur bort da tenker jeg, greit å være sosial når man ikke har strøm. :)

Ellers er frokosten inntatt og SU 103 har passert, så da er det vel en grei start på da'n for en fly-entusiast! :D

Ønsker alle forumister og #avgeeks en topp dag!! :)

God morgen fra Oslo nord - stedet som har fått så mye regn at strømmen blir gratis i flere år fremover :)

I dag blir det rydding i bildearkivet - noen mengder med bilder skal lagres riktig. Ha en god lørdag.

Jan

God morgen fra Skottland. Kjøleskapet har bestemt seg for å lage en høylytt lyd, det høres ut som det er evaporatorvifta som tar borti noe, men det er ikke bare bare å få opp dekselet...

Ha en sindig og støyfri lørdag! :)

Last edited:

God formiddag fra London City,
allerede 1 time in i avslutningsmøter fra igår , en time til så går kursen mot Paddington og videre uttil LHR for hjemturen med 806 og 4055.
Nok en langdag og uke går mot slutten.
Ut fra bybildet å dømme her i morgentimene ser og høres det ut som halve Skandinavia har emigrert hit.
Vel , det går jo an å gjøre andre ting enn å jobbe her borte.
Ha en fortsatt fin helg alle.

God dag fra Gamle Oslo. Her er det vanlig lørdag, med indretjeneste på programmet. Deretter må det handles inn før sjakken setter i gang. Andeconfit på menyen i aften, sammen med en bedre sørafrikaner. Glenfarclas 21 skal testes i heimen, etter å ha blitt testet på festival forrige helg. Anbefalt kjøp, 700 kr på polet er et godt kjøp (ned 150 kroner i november) - svært god, om enn noe "gubbete", whisky. Skål og god lørdag hjemme og ute!

God lørdag fra en forblåst, nordnorsk by.

Etter en gud-hjelpe-meg-for-en-jævlig-stressendes-uke, så føles det godt at det endelig er lørdag.
Eksamenslesing på programmet!

Sayonara!

God lørdag fra Oslo - her har man inntatt en noe sen frokost, men er ikke lenge til før man skal til bestefar på lunch så frokosten ble av det lettere slaget.
Litt jobbing i bar til natten, men det er betalt, en tusenlapp ekstra sier man ikke nei takk til. Får vel bare forberede meg mentalt på mye vann og mye vater, jeg vet at slik nattjobbing i bar kan være nokså jævelig, gjort det før. Og jeg vet at mye vann er essensielt.

Var på en konsert i går kveld med en bekjent som vokalist og da har man vel en egentlig nokså lang lørdag foran seg. Søndagen skal man heldigvis ikke jgøre så mye.

God morgen. Strålende novemberdag med sol og lettskyet her oppe i nord. Har hatt noen flotte turer med Widerøe denne uka. Det har vært kun Scenic flights både på tur ut og på tur hjem. Fikk blant annet en flygning fra Mosjøen til Sandnessjøen der man fulgte fjorden hele veien. Første gang jeg har vært med på et slikt rutevalg mellom de to flyplassene. Det er slike dager det er skikkelig morsomt å fly :)

Last edited:

Kveldens høydepunkt etter hjemkomst fra London ; Stones konsert på TV fra konserten i Hyde Park.
Interessant observasjon på LHR på vei inn på active RWY med 806; en United trippleseven kommer bånn gass inn på samme RWY ved neste entry på tross av at det fra rorbua var meddelt at det nå var vår tur. Sjelden med 2 maskiner på RWY samtidig.
Vel , nok om det , god natt.

Attachments

• DSCN9490.jpg
    DSCN9490.jpg
    29.3 KB · Views: 125
  • DSCN9522.jpg
    DSCN9522.jpg
    22.4 KB · Views: 117

Denver calling. Reiste fra LAS i 20C og havnet her i -10C og snøføyke. Godt jeg bare er innendørs her. En 777 venter straks med GT og en god "seng". Ha en god natt alle sammen.

Back