God lørdag fra Kongsberg

SK384

ScanFlyer Dusty
Medlem
God lørdag fra Kongsberg

God lørdag fra Kongsberg Sykehus.

Her er rutinene de samme uavhengig om det er helg eller hverdag. Det betyr at vi er i gang med første dose med intravenøs antibiotika. Ellers blir prøvene bedre og bedre dag for dag og den kliniske formen er også mye bedre enn bare for noen dager siden.

Det er som alltid masse sport på fjernsynet i dag og en av de meget få fordelene med å være innlagt på sykehus er at nå kan jeg se alt jeg ønsker uten noe forstyrrelse fra kone eller barn. :D Ellers tror jeg at jeg skal prøve å få tatt en bitteliten gåtur utenfor sykehuset for å få litt frisk luft.

En fin lørdag ønskes alle.

Re: God lørdag fra Kongsberg

God lørdag fra et stille og rolig hus på Ris. Kaffe, mokkabønner og nyheter er selskapet de neste timene. Leker gamle dager og går på bena til og fra butikken. I kveld blir det langtidskokt ragu…og skal se vi har noe som matcher i vinskapet. Ha en digg lørdag!

Morn fra Kolsås. Her er jeg førstemann opp, men det å våkne av seg selv så tidlig på en helg er litt unødvendig, spesielt når tilogmed minstemann sover fortsatt.
Liten ambisiøse planer for dagen, får vel skuffe bort snøen og så får man vel også traske en tur med vogna.

Mornings fra Asker. Litt snø skal flyttes på, espressoer drikker, også får jeg vel finne ut av kveldens meny og etterhvert plukke opp eldstemann hos en kamerat. Ha en fin dag

God morgen. Et overnattingsbesøk her i huset. Tørr ikke tvinge alle ut på ski selv om overnattingsbesøket er ivrig på langrenn. Håper detcer ok om jeg setter frem noe mat på bordet og stikker asap til Frognerseteren før kaoset. Kona må jobbe så litt usikker om hun sa ok til planen min eller ikke.

Muligens dra med jentene ut på jordene i Asker i ettermiddag.

Så håper jeg at sk384 kommer seg ut i verden utenfor igjen og at det blir noe mat utenfra iløpet av helgen.

Last edited:

God lørdag fra Lillestrøm, byen ved landets historiske flyplass Kjeller. Håper på en flytur derfra neste lørdag, etter mange stang ut i det siste pga været.
I dag derimot er det nykvernet kaffe fra Lufthansa koppen før Larvik tur. Tilbake til mandag. Langhelg er helt innafor! :)
Ha en staselig lørdag!

God morgen fra et kritthvitt Oslo. Kaffe er servert, og etter litt nyheter på iPad og frokost får det bli litt alpint på TV. Får 5 middagsgjester i dag, så må vel handle inn både faste og flytende råvarer. Kona står heldigvis for kokkeleringen. Siste rest av jul skal også ned i boden og så får man finne ei snøskuffe for å få måkt balkongen. Noen ganger er det allright med leilighet[emoji3] Ha en strålende helg!

God morgen fra hovedstaden.

Arvingen var oppe kl 7 så da ble det ingen lang sovemorgen for far i huset. Skal bygges litt Harry Potter med LEGO-brikker i dag.

Ellers kom strømregningen for desember dumpende ned i innboksen - ser forbruket i desember var omtrent det samme som vi hadde i mai. Noen grader lavere på varmekabler + mer planlagt lading av elbilen i desember ga sånn sett resultater. Fikk også 400 kr i strømstøtte som ble fratrukket fakturaen så da endte man opp med overkommelige 1000 kr for strøm + nettleie i desember. Sett bort fra snømåking så er også lavere strømregning noe å glede seg over for oss som bor i leilighet [emoji6]

Ha en finfin lørdag!

God lørdag fra Mosjøen. Her er det kaffe, nitimen og jobbe-PC som gjelder. Fredagen ble brukt til uventede driftsproblemer og problemløsning, så da blir det å ta noen jobbetimer i løpet av helga for å utføre alle hengeoppgaver. Litt kjølig her hos oss, -17°C, så det er OK å være inne nå på morgenkvisten. :)

Ellers kom strømregningen for desember dumpende ned i innboksen - ser forbruket i desember var omtrent det samme som vi hadde i mai. Noen grader lavere på varmekabler + mer planlagt lading av elbilen i desember ga sånn sett resultater. Fikk også 400 kr i strømstøtte som ble fratrukket fakturaen så da endte man opp med overkommelige 1000 kr for strøm + nettleie i desember. Sett bort fra snømåking så er også lavere strømregning noe å glede seg over for oss som bor i leilighet [emoji6]

Ha en finfin lørdag!

Det blir ikke min strømregning for å si det sånn. Den har ikke kommet ennå, men prøveavregningen viser at den kommer på 8000 kroner pluss nettleie. Tilsammen kommer den til å ligge på ca 9300 kroner. Etter mine beregninger skal Jonas bidra med ca 3000 kroner så det hjelper jo en del.

God morgen fra Mjøndalen! Lite som skjer i dag, kona skal visst ta med seg ungene på en skitur, men kjenner jeg dem rett så går det 10 minutter så er de lei og heller vil ake. De er mao like glade/flinke som meg til å gå på ski [emoji1787] Uansett, jeg får vel bruke dagen på litt indremisjon og generell husholdning, så får de som liker snøen kose seg i den.

Ellers så kan man konstatere at strømregningen har kommet her også. På ett forbruk på 2300kwh i desember, så kom det totalt på 545 kroner. Det bør vel tilsvare en pris på ca 25 øre inkludert nettleie og alle offentlige avgifter. Kanskje Støre hadde rett, det er vanlige folks tur?

Uansett ha en flott dag!

God morgen fra Stavanger. Her har en lekt ungdom igjen ved å tatt en tolv-timers sove økt. Har akkurat karret meg ut av bingen. Frokost er på gang.
Strømregning for desember er ikke kommet, og ikke frykter jeg den heller. Hadde forbruk på magiske 777 kWh, og det på en enebolig. Men skal jo si at huset har god energiøkonomi, varmepumpe er stanset og at det fyres med ved :)
Ha en glitters lørdag :)

2dd837c613d46e911978bb0dddea8427.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

God formiddag fra Tananger,
Fint og snøfritt vær her over i sørvest idag. Kaffe og frokost er inntatt , uvanlig stille ute idag , kun lyden av helikopterne på vei inn fra Nordsjøen.
Vel , det er tid for lørdagsarbeid igjen på 6ern vår på museet. Elever fra Flymekaniker linjen stiller hver lørdag for å hjelpe til med interiør arbeidene og samtidig få praktisk erfaring. En god match. 4-5 timer hver lørdag gir resultater. Følg med på Facebook sidene til Sola Flymuseum.
Fortsatt god helg.

God morgen fra Lillestrøm. Helse-14-dageren fortsetter. Men ble litt overrasket over å ha sovet 10 timer i natt etter å ha sovet godt hele uken og bare drukket vann. Men filmen er jo da helt super.

Nå har jeg gjort klart til frokostblanding så snart smurfen og Pellefanten våkner. Så Men jeg venter får jeg spille litt hockey på Playstation.

Ha en super dag!

Hei fra Corona-Kollen.

Andre dag i isolasjon og en lang frokost hvor ingenting smakte. Faktisk er luktesansen 100% borte og det er temmelig fortvilende, men fortjener lite sympati i verdenssammenheng. Formen er 15% redusert.

Nå er det monopol som antageligvis ender opp med at Dragen enten vinner eller blir skikkelig forbannet.

G’morgen .. liten variasjon i dagene her også. Men fri har jeg ihvertfall. Ser ut som at det er ESPN som har rettighetene på FA-køppen i år, sa da kan man velge og vrake .. :)

2 blå på utsiden. Det bekymrer ikke de firbente, men jeg tok på vinterjakka ….

Registrerer forøvrig at Someone er gått til topps på forumets postingliste. Vi gratulerer!

Last edited:

Registrerer forøvrig at Someone er gått til topps på forumets postingliste. Vi gratulerer!

Interesant statistikk: Om man ser bort fra alt postet fra "admin" (på tredjeplass), så har de to på første og andre plass mer enn dobbelt så mange innlegg (hver for seg) som vedkommende på tredjeplass :8:

Videre har tredje- og fjerdeplassen igjen ca. litt over det dobbelte (igjen hver for seg) det dobbelte av de to neste igjen (fortsatt hver for seg, altså).

Og siden Tommy777 ikke er så aktiv her lenger, så er jeg under 100 innlegg opp til femteplassen :wow:

Ennivei..

Har fått stått opp, satt på en vaskemaskin, ryddet litt, og nå titter man litt på Youtube i håp om litt inspirasjon til å få plukket opp gitaren som står ved siden av meg, og få litt lyd inn på harddisken.

At det også er 20 år siden jeg sklei sidelengs gjennom en rundkjøring ved Nordkisa - som sensor mente ikke var min feil, for det var "pessa glatt" ute, og jeg allikevel bestod førerprøven... Egentlig ikke noe å feire. Får meg bare til å føle meg gammel. Kanskje tiitte litt etter ny doning, om det skulle komme en telefon fra Hamar i kveld?

God morgen fra hovedstaden.

Ha en finfin lørdag!

Vi fikk også regningen i går…og at dette skal være den viktigste. Egivenheten de siste månedene skjønner jeg mindre og mindre av. Vårt trekkfulle 123 år gamle hus fikk en økning på kr 700,- og skulle vi ha delt opp økonomien pr person så har vi altså en økning på kr 350,-. På tide å se på de større og viktigere sakene i samfunnet kanskje…

Det blir ikke min strømregning for å si det sånn. Den har ikke kommet ennå, men prøveavregningen viser at den kommer på 8000 kroner pluss nettleie. Tilsammen kommer den til å ligge på ca 9300 kroner. Etter mine beregninger skal Jonas bidra med ca 3000 kroner så det hjelper jo en del.
Er det per måned, eller per kvartal?
Hår hørt mye om kraftige strømpriser i Norge ja, men skjønner hvordan det kan skje: Eksport til Tyskland subsidiert av Norske skattebetalere...? [QUOTE ]

Nåvel, ikke mitt problem. Her i Florida betaler vi ( i NOK ) ca 2200 kr per måned om sommeren og halvparten om vinteren, det er da strømregning med alt av skatter, avgifter og leie av overspenningsvern.
Liten enebolig på 110 kvadrat meter.
Det er også inkludert noen watt for en elektrisk bil som ikke kjøres mye samt vifter og avfuktere i 2 båter.
Hva er månedlig strøm regning i Norge for et tilsvarende hus mon tro?

Vi fikk også regningen i går…og at dette skal være den viktigste. Egivenheten de siste månedene skjønner jeg mindre og mindre av. Vårt trekkfulle 123 år gamle hus fikk en økning på kr 700,- og skulle vi ha delt opp økonomien pr person så har vi altså en økning på kr 350,-. På tide å se på de større og viktigere sakene i samfunnet kanskje…

Hele debatten har jo gått helt av skaftet, men ser at for eksempel min søster som bor singel i egen leilighet, var bortreist 25% av desember og er flink med forbruket over doblet seg til 7.800 i strømregning. Hun har faktisk da også varmtvann i de faste utgiftene.. Da begynner man å merke det.

Det artige er at hun roper lavere enn de vennene jeg har som ikke merker regningen en gang. :rolleyes:

Vår strømregning ble så brutal at jeg vurderer å kjøpe fleace klær.

Back