Alltid forundret meg over disse i kassa som spør om en ska ha pose? Hva tror de?
De ser jo fort om en burde trenge pose eller ei…
Det er mange som har med seg poser/handlenett og poser er jo ikke gratis, derfor spør de ansatte om man vil ha poser/hvor mange poser man trenger. Det er ikke nødvendigvis populært å bare dele ut poser i fleng heller, tro det eller ei.Det kan jo tenkes at de av og til treffer folk som har med seg poser eller handlenett i lomma? Når det er sagt så sier jeg alltid Hei! til kassadamen/mannen, som regel etterfulgt av «jeg trenger ikke pose og kvittering» hvorpå spørsmålet ALLTID er «vil du ha pose og kvittering?» Jeg tror det blir en (u)vane for dem. Rart med det, når man gjør eller sier noe tusen ganger hver dag sitter det liksom i.
Løsningen på å slippe å bli spurt om pose: Selvbetjente kasser. Da slipper man som regel å stå i kø også.
Har to lokale butikker her jeg bor. Den ene (Extra) fikk selvbetjente kasser for et drøyt år siden, mens den andre (Rema) har delvis sur betjening. Så nå handler jeg bare på Extra.
God lørdag herifra. Ingen andre voldsomme planer her enn en tur ned på nevnte Extra-butikk. Tar muligens med meg poser.
Ha en fin en![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.