• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God lørdag fra Asker

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra Asker

God morgen fra Asker. Nattens regn er byttet ut med sol. Få planer for dagen utenom en tur til den lokale fiskehandleren. Og barna må vel få rast litt fra seg på sparkesyklene sine. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra Asker

God morgen fra Ris. Snart settes kursen mot Verdens Ende - bare innom hoffleverandøren av morsomme leker for å låne en Jeep Gladiator. Skal ikke se bort i fra at ettermiddagen byr på årets første bad i Oslofjorden.

God Lørdag fra Non schengen på OSL
Min far kjørte oss opp, så vi ankom 06.25. SÅ var det 5min i innsjekk, for å få levert kofferten. Så tok det 20 min å komme gjennom security. I den "Gamle delen" var det bare 3 sluser oppe, men da vi hade kommet oss gjennom boarding pass kontrollen åpnet de flere sluser enda lenger øst, noe vi ikke fikk noe glede av. Alle minibanker er stengt, så vi fikk ikke ut en eneste dollar😣 I Pass kontrollen var det en del kø for nordmenn, men under 1 min i selvbetjening. Flyet går fra gate 34, helt ytterst og de deler ut croisant eller boller og vann/Kaffe/Juice i området utenfor. Sjefen selv er med på også denne turen ser det ut til.
Ellers er det EI-FNC (det var i alle fall det jeg synes jeg så) Og det passer jo bra for den heter Everglades og det er dit vi skal. Ellers må vi fylle ut et skjema om Covid, men det virker ikke å være oppdatert siden før reglene ble endret. Nå får jeg gå gjennom Gate kontroll, så da får jeg ønske alle en god dag.

God morgen fra Kongsberg Sykehus.

Her startet dagen som alltid 0600 med div målinger og antibiotika intravenøst. Alle prøvene går riktig vei nå med unntak av en. Den ene som er for høy antar legene skyldtes lang faste før og etter ERCP på onsdag. Nå har jeg fått mye væske siste døgnet så jeg håper den går riktige veien i dag. Vi skulle reist på en liten ferie i morgen, men vi utsetter det til mandag. Jeg håper vi kommer oss avgårde da. Fint med helt fleksible hotellbookinger når slikt oppstår. Ellers ingen store planer i dag naturlig nok. Det blir vel mest å slappe av på sykehuset samt å ts en tur til byen og en tur hjemmom. Kliniske formen er heldigvis utmerket.

God morgen fra Larvik! :)
Her er vi i det lille leide huset igjen og sola skinner. Perfekt lørdag! Dagen byr på et besøk for å sjekke status på byggeplassen leiligheten vår kommer, pluss litt rusling rundt omkring. Kanskje et besøk til Stavern?
Ha en fin lørdag! :) 20220618_071344.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

En fortsatt god morgen fra OSL. Nå har jeg vært gjennom boarding kontroll for N0 021. Kona ble utsatt for en ekstra sjekk, noe hun hater, og stadig blir utsatt for....
Jeg tror nok flyet blir ganske så fult. Mye dirrektører og aksjonærer er med ser det ut til. Bjørn Kjos med fru er også med. Det ser ut til at det blir noe flaggklipping også. Nå burde de forøvrig starte boardingen snart.
Ha en fortsatt god dag.

En fortsatt god morgen fra OSL. Nå har jeg vært gjennom boarding kontroll for N0 021. Kona ble utsatt for en ekstra sjekk, noe hun hater, og stadig blir utsatt for....
Jeg tror nok flyet blir ganske så fult. Mye dirrektører og aksjonærer er med ser det ut til. Bjørn Kjos med fru er også med. Det ser ut til at det blir noe flaggklipping også. Nå burde de forøvrig starte boardingen snart.
Ha en fortsatt god dag.

Håper alt går på skinner. :cool:
Skal med samme flyet til OSL Mandag.
Travelt her i Fort Lauderdale, skal selge huset og flytte 420 km Nordover.
Har bodd 23 år i Sydøst Florida, det er nok.
Har gitt bort møbler og pakket ting og tang i papp kartonger, flyttebil kommer 12 Juli.
Kommer til å savne å bo så nært FLL flyplassen, 10 minutters biltur, lettvint.

Ha en fortsatt god dag.

Klipper de flagg??????

Kanskje de skal klippe en snor?

God morgen fra Guardamar del Segura. Siste dagen her er et faktum og det betyr at dagen starter med indretjeneste. Koffert skal pakkes og sengetøy vaskes. Tar det tidlig siden det fortsatt er rimelig kjølig på soverommet. Etterpå får vi se hva dagen bringer før vi kjører til ALC en gang før kl. 17.

Fin uke med hele storfamilien her nede. Jeg og fruen gleder oss til å reise tilbake om to måneder. Da blir det et noe lengre opphold og muligheter for å farte rundt i en nyinnkjøpt kjerre. Så får se om det streikes i midten av august da. SAS har hvertfall indikert at vi konmer oss hjem i dag. Ha en fin en!

God formiddag. Arvingen insisterte på å løpe alene i dag noe som innebar at jeg fikk meg noe som Someone vil kalle løpetur. Nå skal vi straks ned å øve på å parkere båt. Veldig trangt så begynner å angre på at jeg ikke jukset å kjøpte baugpropell.

Hvilken spillkonsoll anbefales for jenter qå år som skal ha just dance, singstar etc?

Deilig lørdag. I dag skal jeg kun slappe av og gjøre ingenting. Det blir kun en svipptur til byen og ordne ting og tang til bursdagsfeiring i morgen samt kjøpe inn ymse ferie-stæsj før jeg tar en runde i hagen og friserer plena. Men bortsett fra det, ingenting. Ha en flott dag i øst og i vest.

God morgen fra Lillestrøm. Var først oppe tidlig i dag men så ble det ny bonus nap. Det føles bra. Nå blir det å gå ut og kjøpe reker, tenker jeg. Og kanskje noe hvitvin.

Og så blir det spennende å følge med på om hele flybransjen er i streik innen torsdag. Frister ikke eeeegentlig å kjøre til Frankrike.

Ha en stilig dag

Hei fra Tøyen hvor Junior og Senior får seg rimelig araber-klipp. De frisørene har fremdeles ikke vendt seg til at den blenda-hvite guttungen som ramler ut av cabben snakker arabisk.

Egg, bacon og mimosa startet dagen og solstolene venter hjemme.

God formiddag. Arvingen insisterte på å løpe alene i dag noe som innebar at jeg fikk meg noe som Someone vil kalle løpetur. Nå skal vi straks ned å øve på å parkere båt. Veldig trangt så begynner å angre på at jeg ikke jukset å kjøpte baugpropell.

Hvilken spillkonsoll anbefales for jenter qå år som skal ha just dance, singstar etc?

Singstar eksisterer kun til PlayStation 2 og 3 tror jeg og produseres ikke lenger. Just Dance eksisterer til alt mulig rart av mobiler, tablets, PCer og konsoller.

Der røk Sverigeturen neste uke. Prøvene viser fremdeles fin fremgang og formen er god. Jeg har slitt med en infeksjon senere tid og de har nå funnet bakterien som har forårsaket denne. Eneste som duger for å få tatt knekken på den er antibiotika intravenøst så det blir kur noen dager til. Legen frarådet også å reise ut av landet før de har kontroll på dette og målingene er stabile. Jeg hører på de hvitkledde. Vi prøver heller å få til en liten tur til Lillehammerområdet i slutten av uken. Fleksibel booking er allerede unnagjort.

Hei fra Tøyen hvor Junior og Senior får seg rimelig araber-klipp. De frisørene har fremdeles ikke vendt seg til at den blenda-hvite guttungen som ramler ut av cabben snakker arabisk.

Beste frisøren har vi i Kongsberg og det er Aras frisør. Han er rimelig, sist tok han 300 kroner og viktigst så gjør han jobben unna uhyre raskt. Det tar aldri mer enn 10 minutter fra en kommer inn døren og til en har betalt forutsatt at det ikke er kø.

Håper alt går på skinner. :cool:
Skal med samme flyet til OSL Mandag.
Travelt her i Fort Lauderdale, skal selge huset og flytte 420 km Nordover.
Har bodd 23 år i Sydøst Florida, det er nok.
Har gitt bort møbler og pakket ting og tang i papp kartonger, flyttebil kommer 12 Juli.
Kommer til å savne å bo så nært FLL flyplassen, 10 minutters biltur, lettvint.

Flytter Odin ogsaa ?

Baat uten Baugpropell er som en Fnat uten Snabel ! Her har en saavidt startet aa lete etter en Baugpropell, med baat bak - prosjekt «Slowbird» har allerede bestemt oss for at den skal vaere 3 ft lengre enn x (en baat er alltid 3 ft for kort :lol:).

Her er det en ny lang helg, sykkeltur rundt oeya sammen med en Boeing Direktoer staar paa planen for soendagen, med innlagt stopp paa noen av de 11 Wineries vi har her ute - lurt aa smoere med sykkel.

Denne uken fikk jeg innfoert «Makan» hos kunden - et globalt Managing Counsulting Firma». Det var egentlig en 2.5 MAKAN uke, haaper paa en noe roligere uke.

G'morgen ... Her har jeg akkurat fått tømt hagan for meksikanere. Begynner å bli mye for en gammal mann, så trenger litt hjelp med buskasene. På tide å flytte lenger ut på landet.

Fundert på en liten familieforøkelse .. skal antagelig kikke på en kandidat i dag eller i morgen. Man kan ikke redde verden, men man kan redde en hund en gang i blant ....

Flytter Odin ogsaa ?

Jada, Odin før være med på lasset.
Vi skal bygge hus her: https://www.marinadelpalma.com/

Kjøpte tomt der i fjor men det tar tid å bygge så vi leier et hus der et år først.
Skal du ha båt med baug propell kan du kjøpe en Albin 28TE, som Odin er, det er standard utstyr.
Båten er også 3 fot lenger, den er egentlig 31 fot med svømme plattform bak og rail foran.
Det er sikkert noen til salgs på vestkysten.

He he.. prøv å fortelle de sjøfolkene jeg jobber med at man skal ha baugpropeller på noe under 200 fot så kommer der mye politisk ukorrekte kommentarer tilbake.

LN-RTP;1256976[/URL said:
]Jada, Odin før være med på lasset.
Vi skal bygge hus her: https://www.marinadelpalma.com/

Kjøpte tomt der i fjor men det tar tid å bygge så vi leier et hus der et år først.
Skal du ha båt med baug propell kan du kjøpe en Albin 28TE, som Odin er, det er standard utstyr.
Båten er også 3 fot lenger, den er egentlig 31 fot med svømme plattform bak og rail foran.
Det er sikkert noen til salgs på vestkysten.

Vi ser nok paa en litt alternativ fremdrift, det skal vaere seil og noen fot lenger :D

Marina del Palma ser skikkelig flott ut, ja bygging av hus tar tid naa, vi saa meget noeye paa en tomt her:
https://www.rocheharbor.com/ men saa langt er kombinasjonen av tid og bygge kostnader her borte i vest ($700 pr.sqft) ikke helt ideelt.

Last edited:
Back