Ingen slike problemer her ...
God morgen fra terassen. Her føk akkurat en brannbil og en ledebil forbi, så da er det nok noen som har svidd morrakaffen.
Venter på fortroppen av årets første orkan eller tropical storm. Ser ikke ut til å gi oss noe særlig annet enn regn og torden, dog.
Og der kom en sykebil ...
Et stort kjøttstykke er i trykkokeren. Når det er 'kokt i stykker' skal det blandes med grønnsaker og ris, og vips så har vi fire dagers bikkjemat. Griserumpe er bare 16 kroner kiloen, så det blir til og med billigere enn å kjøpe skiten på boks. Og mye sunnere. Er fortsatt småsjokkert over hvor stor endring vi ser ..
Men nå er svigerbeistet våkent ...
Det er varmt i EU, og i går var det et voldsomt rabalder over Nederland. Her satt jeg, «stormentusiast» og gledet meg... Hva skjer? Tordenet deler seg opp og passerer på hver side av meg som om jeg skulle vært moses ved rødehavet. Eller var det jesus? Jaja, en av de der eventyrfortellingene hvor noen deler et hav i to. Fikk litt regn da, bra for naturen rundt oss.
Det var visst store køer på OSL i dag tidlig, men nå mye mer rolig. Skled gjennom security på no time.
Var ikke det primært på innsjekk til utlandet, hvor alt er manuelt med full dokumentkontroll?
Duuuuude !!!! Du lever ikke på USD 10-12 i timen - billigkjøtt er ikke noe du bekymrer deg for med den manglen på inntekt - jeg har to sett med nevøer / nieser som forsøker å holde hode over vann med USD 15 i timen, alle fire har minimum Bachelor degrees - 2 Masters med normale studie lån - de har alle subsidierte hus (takket sviger foreldre - de bor i Redmond Oregon ikke akkurat US West Coast pris nivå - alle 4 jobber 2 jobber (Jobb # 2 starter etter 8 timer i jobb #1 - og du tror kjøtt prisen har betydning ??? Og de har 4 barn med gratis barne pass hver dag - dette er det kun Wahoomene som synes er greit men de drikker Rose Champagne - det lønn kun «andre» fortjener !!!!Nei, du har nok rett i det, Polaris. Griserøkting (og stort sett all matoppdrett) kan nok gjøres mer humant .. (jeg skriver ikke 'her også' med hensikt). Men det er hva det er og det eneste som kan gjøre en forskjell er hvis myndighetene griper inn. Men da vil prisene gå opp, noe de allerede gjør, spesielt for storfe. Forbrukerne har uansett i stor grad heller ikke råd til å velge bort billigkjøtt. Lever du på $10-12 i timen, er det lommeboka som styrer.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.