God lørdag fra 1395

Someone

Moderator
Medlem
God lørdag fra 1395

God morgen, fint med espresso for her kommer vi oss opp om morran. En av oss skal ta med eldstemann på kino, gutta må komme seg ut å brenne av litt krutt, og så snart fruens ønsker til middag er litt mer klare, må jeg ut å skaffe råvarene. Ha en fin dag

Re: God lørdag fra 1395

God litt utpå dagen fra 0777. Kaffe, sjokoladeboller og nyheter er slett ingen dårlig start på lørdagen. Snart en tur til Holtet og Jacobs før det blir en rolig brunch her hjemme. Opp og bort til venner i kveld. Ha en best lørdag du også.

God kveld fra W Seattle. Her har vi vært ute og spist jobbmiddag på Palisades. En middag som skulle foregått 11 Mars 2020, men som ble utsatt bittelitt. Greit å få den krysset av.

Ellers er det litt rart å være tilbake på W. Det er egentlig en kjede jeg pleier å sky som pesten. Litt "too cool for school" for meg. Men det var billig. Forrige gang jeg var her var det fordi det var kult. Det er 12 år siden og første gang jeg dro med meg den lille grå fyren ut i verden på egenhånd. Vi hadde til slutt innsett at ingen andre hadde så innmari lyst til å bli med ut i småfly i Alaska for å telle bjørner eller å bruke alle feriepengene sine på en langhelg i Auckland. Vi måtte gjøre det selv. Første turen begynte nokså organisert her på W og fortsatte en god del mer uorganisert som stupfulle på en nokså shady bar i Nome.

Nå har vi heldigvis funnet en Storsmurf som er like syk i hodet som oss og er med på alt. Som f.eks å på impuls dra rett fra julebord til OSL for å reise alene og møte meg og pellefanten her i Seattle, så vi kunne dra ut og drikke øl med @dc-8-63 før vi dro rett hjem igjen sammen.

Nå skal det soves litt før det er frilørdag når vi våkner.

Ha en ekstra best lørdag!

Last edited:

God morgen fra London. Guttungen på 9 og meg skulle egentlig vært i NYC i dag, men med de klin kokkos vaksinekravene for barn, så ble det London i stedenfor. I New York så må selv barn over 5 være dobbelt vaksinert for å kunne gå på restauranter/aktiviteter osv. Da ble det London hvor Boris slapp opp greit i går. Nå ser det ut som man kommer hjem i morgen til ett like liberalt Norge, så verden går definitivt fremover. Ønsker alle en fortreffelig lørdag!
cae2c3381899502eb0166436fca83514.jpg

Last edited:

Morn fra Kolsås. Lite planer for dagen utenom å svi av noen kroner på Meny igjen og få mekket en gulrotkake. Satser på at Støre fjerner munnbind og fleste tiltak om halvannen time siden det var såpass viktig at det måtte vente til han var tilbake fra Frankrike for å annonsere lettelser

Morn frå Trondheim. Lure på om eg må krype ut glaset for å få måka altan og eit lite tak... Sluttar det å snø skal eg og ein kidd prøve litt ski. Men er det spor igjen?? Er det slutten på korona vi ser, eller er det berre lureri? Får vi flytta flybilletten vi kjøpte for Oslotur om to veker (og avbestilte EB-billett pga betre flytider fordi vi var sikre på at turen blir?). Jaja. Mange spørsmål!

Hel fra 0778. Litt sliten i dag etter litt for mye Henriot og noe pinot noir senere i går foran serien om Muhammed Ali.. for en serie.

De fire andre skal på slalom i Tryvann, dette la jeg opp i 2005 så jeg skal heller gå opp og bli med på afterskien.

Barna har bestilt mexemat i kveld og de hevder at den hjemmelagede er bedre enn selv det vi fikk i LA. Ikke ofte du blir rørt av tilbakemeldinger fra de små.

Hain tykje på nota kor det har snødd denne uka! En halvmeter snø jevnt fordelt utover gangveier, innkjørsel og parkeringsplass. I går kveld ga vi opp snømåkinga, låste døra bak oss og bestemte oss for å snø ned og helle komme ut igjen til våren. Men så er det jo morsdag i morgen og det må jo markeres. Så her er det bare å brette opp ermene, måke seg vei frem til garasjen der det heldigvis står en snøfreser klar til bruk og deretter kjøre til butikken for å kjøpe gave og blomster. Etterpå tror jeg vi alle er glade og fornøyde, med unntak av korsryggen da ("au-au").

Det er 12 år siden og første gang jeg dro med meg den lille grå fyren ut i verden på egenhånd.

12? Begynte ikke han grå fyren å blogge før det?

God dag herifra. Litt tidligere oppe enn normal på en lørdag.
Spent på hva Jonas skal si etterpå, men man har vel en viss anelse.
Såpass optimist at man i går la planer for å dra på en liten utflukt om et par uker, og da med 73B.

Ha en god en :)

God morgen fra London. Guttungen på 9 og meg skulle egentlig vært i NYC i dag, men med de klin kokkos vaksinekravene for barn, så ble det London i stedenfor. I New York så må selv barn over 5 være dobbelt vaksinert for å kunne gå på restauranter/aktiviteter osv. Da ble det London hvor Boris slapp opp greit i går. Nå ser det ut som man kommer hjem i morgen til ett like liberalt Norge, så verden går definitivt fremover. Ønsker alle en fortreffelig lørdag!

Klin kokos ?? Det er jo lov aa tilpasse forholdene etter den Metar som gjelder paa Destinasjonen (og kanskje bruke litt flere kilder enn Dagbladet, VG og Aftenposten!)

Klart Fluxie Airways Flight 007 innenlands Norge paa en sommerdag med straalende solskinn og 20 grader - kan foelge en langt mere liberal Flightplan enn Fluxie Airways Flight 008 New York til Boston med Freezing Fog, nedisete vinger og tett taake - tviler paa samme Flightplan og Forbedelser kunne brukes!.

Som boende i Norge med Norske helsetjenester og Norges allmen helse har du 90% stoerre sjanse for komme fra Covid uten problemer i forhold de som bor i New York (og USA generellt). Doeds tallene i USA 10 ganger stoerre enn i Norge, det er 4 ganger stoerre sjanse for aa doe av Covid i USA enn i UK - saa Boris (ikke akkurat noe forgangs bilde) kan slippe opp restriksjonene langt foer enn det man kan i USA.

Saa kanskje myndighetene i New York ikke er klin kokos, men bruker data fornuftig og tilpasser tiltakene slik enhver Pilot tilpasser seg til Metar.

God dag fra en håndballhall. Nå er det to kamper også litt shopping på Rema. Eakk en fantastisk tur ut fra Frognersetern i dag tidlig uten verken regn eller snø. Håper å rekke DN lørdag også før det skal lages pizza.

Spent på hva Jonas skal si etterpå, men man har vel en viss anelse.

Ha en god en :)

Så nå er det enkelt å komme seg tilbake til Norge.
De gjenværende innreisekravene om plikt til registering og negativ test før ankomst oppheves.

Og hvis jeg ønsker å reise til Sverige! Må jeg da vise korona pass for å komme inn i Sverige?

G’morgen .. 30040 er oppe.

Hadde folket her hatt vett nok til å ta vaksine, ville vi nok kunne åpnet opp snart vi og. Men nå må vi nok slite med høye tall og tilhørende restriksjoner en stund til. Vi får bare håpe at skiten fortsetter å tynne seg ut.

Her ligger det an til en lite digg dag med svigerbeist, syk kone (ikke corona) og hæljevakt. When it doesn’t rain, it pours ….

God ettermiddag,

Her i sørvest "detter" regnet ned. En annerledes februar enn sist år med fint vintervær. Dagen brukes med jobbing inne i DC6ern vår på museet. Kabinskroget rengjøres innvendig og klargjøres for isolering.
Har ingen fritidsproblemer her i gården.
Fortsatt god helg.

Du har så klart rett. 14 år er det siden vi var her, og han grå slomsen begynte året før.

Makan

Ja! Han lille grå fyren har virkelig vært flink!!!
Hadde alle vært som han hadde verden vært et fantastisk sted! :)

Klin kokos ?? Det er jo lov aa tilpasse forholdene etter den Metar som gjelder paa Destinasjonen (og kanskje bruke litt flere kilder enn Dagbladet, VG og Aftenposten!)

Klart Fluxie Airways Flight 007 innenlands Norge paa en sommerdag med straalende solskinn og 20 grader - kan foelge en langt mere liberal Flightplan enn Fluxie Airways Flight 008 New York til Boston med Freezing Fog, nedisete vinger og tett taake - tviler paa samme Flightplan og Forbedelser kunne brukes!.

Som boende i Norge med Norske helsetjenester og Norges allmen helse har du 90% stoerre sjanse for komme fra Covid uten problemer i forhold de som bor i New York (og USA generellt). Doeds tallene i USA 10 ganger stoerre enn i Norge, det er 4 ganger stoerre sjanse for aa doe av Covid i USA enn i UK - saa Boris (ikke akkurat noe forgangs bilde) kan slippe opp restriksjonene langt foer enn det man kan i USA.

Saa kanskje myndighetene i New York ikke er klin kokos, men bruker data fornuftig og tilpasser tiltakene slik enhver Pilot tilpasser seg til Metar.

Helt enig. For ikke å snakke om at så små barn ikke må bruke munnbind. Å vaksinere de, inkl booster, er noe av det viktigste man kan gjøre for å beskytte de. Særlig siden vaksine også beskytter mot long covid, noe ingen forelder ønsker for barna sine. Venter med lengsel på vaksine for de under 5, og står på venteliste for såkalt «off label vaksine» hos leger som vaksinerer til tross for at det ikke foreligger godkjennelse hos europeiske myndigheter.

Barn tåler Covid godt. Om man tar mine 2 som eksempel, så var det no stress. Dårlige gener kan man jo ikke garantere seg mot, men mine tok det fint. Det å dytte 2-3 doser i en unge tenker jeg er nesten på grensen til omsorgssvikt når man ser risiko opp mot nytte for barn. Heldigvis så har norske myndigheter ikke gått på den galskapen, og har holdt seg edrulige når det kommer til barn og vaksine. Slik jeg forstår det så vil aldri min eldste mann kunne kvalifisere til fullvaksinert i NYC, siden Norge bare gir 1 dose til barn under 12. Vi får kose oss i London i stedet. Hilsen oss som sitter i en full kinosal på Leicester Square og ikke har observert noen munnbind!

«Dårlige gener» er ikke det som avgjør om et barn får en alvorlig coronainfeksjon, eller long covid etter en mild coronainfeksjon. Det er ren lotto, og flere lærere melder om sportslige friske barn som etter milde omikroninfeksjoner ikke klarer å gå opp trapper og som ramler ut av skole. Men Norge med 5 mill innbyggere er jo en landsbygd på verdensbasis så man blir kanskje automatisk sneversynt når man ikke har perspektiv fra storbyer og nærmere 100 mill innbyggere.

«Dårlige gener» er ikke det som avgjør om et barn får en alvorlig coronainfeksjon, eller long covid etter en mild coronainfeksjon. Det er ren lotto, og flere lærere melder om sportslige friske barn som etter milde omikroninfeksjoner ikke klarer å gå opp trapper og som ramler ut av skole. Men Norge med 5 mill innbyggere er jo en landsbygd på verdensbasis så man blir kanskje automatisk sneversynt når man ikke har perspektiv fra storbyer og nærmere 100 mill innbyggere.
Den feilinformasjonen du farer med må stoppe. Veldig veldig få barn får long covid, og siste forskning fra UK ONS survey viser ingen forskjell i persistente symptomer i barneskolebarn med og uten covid19, og bare en veldig veldig liten forskjell på ungdomsskolenivå. Det meste av longcovid-forskningen er et oppgulp av ræva bruk av statistikk, og jeg tror ærlig talt den forskningen ødelegger for de som faktisk trenger hjelp. https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2356/rr-8

Du har all rett til å være bekymret, men da får du skrive det og ikke komme med feilinformasjon. I alle fall ikke på et flyforum

Back