God langfredag alle sammen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Nespresso og iPad - tomt for kokosboller, påskemarsipan og gullvafler - dette kan bli en lang dag. 8 timers biltur gjennom Indre Østfold i går...i et vanvittig bra vær. Det er overraskende mange fine steder i Dette landet vårt- noen er nærmere enn man tror. Ha en bra fredag...kort eller lang.

God morgen fra Hvalstad. Later som vi er på hytta, så da kan vi starte dagen med et kakestykke til espressoen. Etterpå skal et virtuelt halvmaraton løpes ute, usikker på om jeg ble lurt med eller om det var jeg som lurte med en treningskamerat? Uansett, da kan man se frem til både rødvinen og lammecarreen i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra Stavanger. Her er frokost unnagjort og det spes på med kaffe.
Ute ser været riktig så bra ut.
Lammelåret i går ble en suksess og det blir restemiddag i dag.
Ha en fin en :)

God morgen fra Groruddalen. Frokost er inntatt og fordøyet - kaffe koppen er fylt opp til randen av ny traktet Evergood. Dagen skal nytes i solen, for i morgen kommer nedbøren sier de nå på nyhetskanalen på TV2.

Ha en flott langfredag videre.

Jan

God morgen fra soverommet. På tide å stå opp, men det ble litt mye blanding av druer i går. Store mengder bacon skal stekes, lang tur skal sykles med hele familien, bil skal rånes med junior, beef quesedillas skal preppes. Tror ikke denne fredagen er langt nok.

Gooood Morgen. Deilig å våkne opp i sin egen seng. Påskehelligdagene i fjor våknet jeg i en seng på Ullevål Sykehus, med sprukken milt og nyre, så der startet dagen med blodprøver, og måling av temp og blodtrykk. Deilig å slippe å ligge på sykehus i år. Det var for øvrig heldt "dødt" på Ullevål i fjor. I flere etasjer var det knapt folk. Da jeg skulle skrives ut var det ingen på laboratoriet til å analysere blodprøven, så det ble CT-scanning istede. På røntgen var det vel 2 på jobb, så hele etasjen virket som ett spøkelsesbygg. Gastro-kirurgisk der jeg lå, var vel halveis fuldt og på Intensiven, der jeg var første natten virket det også stille. Skall lure på hvordan det er der nå?
I år er det vekkerklokken som vekker meg, da jeg skal på jobb. Etter 37 dager uten å jobbe, er det litt greit å jobbe litt igjen. Jeg er nå i dag 2 av 4 arbeidsdager og så blir det kanskje 37 dager til neste gang noen andre enn NAV må bekoste lønna mi. Etter jobb er det å få spredd ferdig hønsemøkka på grasstaket, så det kan bli skyldt ned i gresset av regnet som skall komme i morgen. Etter drittspredningen blir det å grille ett kjøttstykke som ikke har godt av å ligge i kjøleskap så mye lenger, til middag.
Ha en produktiv dag alle sammen.

God fredag her skal radioen straks på for dagens utgave av Påskelabyrinten. Så får man se hvor Viggo Valle sender deltagerne rundt i dag. Forøvrig er det reklamefri dag på tv i dag så skrur man på TV2 får man kun se reklame for veldedige/frivillige organisasjoner. Tv2 taper enorme summer på det men lovverket er lovverket. To av årets fire reklamefrie dager havner i påska. 1 påskedag er den andre, så er det 1 pinsedag og 1 juledag.

Morn fra havet nordvest om Hammerfest'ish.
Påskeharen var ombord å delte ut 10 000 kalorier til allemann alle :)

Her er vi underveis med seilas til vest om Florø. Mylig vi passerer FQTV på veien. Kanskje er vi heldige å slår følge nedover?

Så får man se hvor Viggo Valle sender deltagerne rundt i dag.

Fulgt med det via nrk.no/altidsammen der de streamer live fra studio. Viser seg visst at Sven Nyhus kvartet IKKE spiller live i studio. Makan!

Forøvrig er det reklamefri dag på tv i dag så skrur man på TV2 får man kun se reklame for veldedige/frivillige organisasjoner. Tv2 taper enorme summer på det men lovverket er lovverket.

Men det er vel sikkert budsjettert inn?

God langfredag. Som nevnt over følger man deltagerne til Viggo Valle som prøver å finne fram mens man får i seg noe frokost. Lite planer for resten av dagen. Muligen en liten tur i "hjemmestudioet" (Slapp av. Med hodetelefoner).

God langfredag ønskes :)

Fulgt med det via nrk.no/altidsammen der de streamer live fra studio. Viser seg visst at Sven Nyhus kvartet IKKE spiller live i studio. Makan!

Men det er vel sikkert budsjettert inn?

God langfredag. Som nevnt over følger man deltagerne til Viggo Valle som prøver å finne fram mens man får i seg noe frokost. Lite planer for resten av dagen. Muligen en liten tur i "hjemmestudioet" (Slapp av. Med hodetelefoner).

God langfredag ønskes :)

Ja de har vel sikkert budsjettert det inn - men leste et sted at det fortsatt var et tap. Uansett - det som er fint er at de sender filmer i sin helhet uten reklame da. Intet er mer irriterende enn det når man ser filmer på tv.

Er det noen som fortsatt ser filmer på linjer TV?

Jeg gjør nå det når TV2 plattformen sender Olsenbanden filmene påske og jul. Liten tradisjon blitt det for meg iallefall. Ellers gjør jeg det lite. Nei jeg har ikke Netflix eller HBO.

God morgen fra Lillestrøm. Den vanlige morgensjekken av diverse kontoer viser at Hotels.com har kommet til mine bookinger i løpet av natten. Så nye 10 lapper kom inn på AmEx kortet mitt. Med mindre jeg finner noe å bruke dem på blir det enda en måned der jeg må ringe AmeX for å få dem overført.

Nå mangler bare SAS, og at jeg får tilbake brukte Hotels.com reward nights. Det siste der er omtrent 8 lapper, så det vil jeg jo helst ha.

Ellers lite å rapportere. Når sola kommer til verandaen skal vi sikkert ut der og drikke litt Aperol. Det blir fint.

Ha en fin en

G'morgen fra Hjemmekontoret. Langfredag her og, så med andre ord omtrent normal hverdag. Spesielt nå. Skadedyrkontrolløren er her på sin kvartalsvise inspeksjon, men kun eksteriørt denne gangen. De har ikke lov å gå innendørs nå. Men nødvendig ærend - mye rare kryp her i vestsørøst.

Kun nødvendig arbeid utføres nå på helligdagene, så det betyr litt påskefred før det braker løs igjen neste uke ..

Veldig stille ute uansett, og jeg må innrømme at jeg liker det. De lokale politisjefene klager på at redusert trafikk har gitt voldsom økning i fartsovertredelser og antallet trafikkulykker er som vanlig til tross for halvparten så mange biler på veiene som normalt. Oh well - boys will be boys ... :rolleyes:

Ha en fortsatt lang fredag, i hus, hytte, platttform eller kontor.

Jeg gjør nå det når TV2 plattformen sender Olsenbanden filmene påske og jul. Liten tradisjon blitt det for meg iallefall. Ellers gjør jeg det lite. Nei jeg har ikke Netflix eller HBO.

Jeg ser jeg er ufrivillig innovativ med å være gammaldags.. Har ikke hatt TV i stuen på ganske mange år og pælmet alt av ledninger osv for et par år siden. Har en koreansk såkalt smart TV som går på wifi og der tror jeg det bare er NRK (som er fin til nyheter innimellom. TV3TV2 og TVNorge tror jeg ikke jeg var sett på denne siden av 2000

Jeg ser jeg er ufrivillig innovativ med å være gammaldags.. Har ikke hatt TV i stuen på ganske mange år og pælmet alt av ledninger osv for et par år siden. Har en koreansk såkalt smart TV som går på wifi og der tror jeg det bare er NRK (som er fin til nyheter innimellom. TV3TV2 og TVNorge tror jeg ikke jeg var sett på denne siden av 2000

Men om du har pælma alle ledninger, hvordan får man spille Playstation? :cry:
(Jeg ser heller ikke TV, men har TV i stua for x antall spillkonsoller :D )

God langfredagskveld fra Haugalandet.
Her er solbærbusker trimmet, div. etterlatenskaper fra de større trærne raket sammen, og mor på omsorgsenter besøkt (det lot seg faktisk gjøre; meg utenfor og hun på terrassen en etasje over).
Nå skrelles den ene Aas´n som var i kjøleskapet, og får vel etterhvert sørge for at det er litt bevegelse i kartongen med burgund. TV i ene eller andre varianten blir det sikkert, alternativt bare fyre opp peisen og platespileren. Skål og fortsatt god helg !

Last edited:
God fredag fra Lier. Rolig dag med Olsenbanden og oppussingsprogrammer på TV, ispedd litt baking og grilling. Og jeg har gjort ferdig med oppussing av en gammel hylle, så Widerøe-modellen
jeg vant i lotteriet på julebordet har endelig fått plass i stua.
02661865c089f7ac622ebc911dcad85b.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Nå skrelles den ene Aas´n som var i kjøleskapet, og får vel etterhvert sørge for at det er litt bevegelse i kartongen med burgund. TV i ene eller andre varianten blir det sikkert, alternativt bare fyre opp peisen og platespileren. Skål og fortsatt god helg !

Skål... Jeg er glad disse drammenserne fremdeles lager nydelig øl.

Aass.jpg

Back