• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God frimandag fra Sandaker

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Arvingen sørger for at jeg ikke sover bort dagen i dag heller, sånn apropos og komme seg opp om morran. Endel forberedelser til morgendagen som må gjøres. Eller ganske lite på programmet. Ha en fin dag

God morgen fra Gdansk! Skyet her i dag og fare for regnbyger, men noe skal vi finne på for det. Ønsker alle forumister en fin dag! ☺

God morgon från Göteborg!

Solen skiner och jag har precis sovit första natten i min nya lägenhet. Här i Sverige är det arbetsdag som vanligt så dags att komma igång med mailboxen.

Ha en strålande dag!

Grynt fra BGO

Her har man kommet seg opp, og holder på å pakke. Ender dagen i Moss etter mer enn noen få timer bak rattet. Håper at veiene mellom her og der ikke skaper for store problemer :8:
Wish me luck!

Morgendagen blir feiret sammen med søster med familie i Råde kommune.

Ha en fin "søndag" forumister :)

Morn fra Sandefjord.
Her skulle man egentlig pusse og vaske båt, men stedet hvor den står på land er stengt pga helligdag. Så da skal man spyle gårdsplass og skru hyller. Ikke noe som å være hjemme på besøk hos mamma :D

God morgen fra Flytoget. 9 timer søvn i natt hjalp, men kunne trengt en 4-5 timer til.

Nå venter KLM ned til AMS og toget videre derfra til Brussel. Stor konferanse i morgen (Europeere forstår seg ikke på 17. Mai)

Men dette er da også siste "helvetes-tur". Resten er bare vanlige reiser. På onsdag er også kollegaer tilbake fra permisjoner og/eller synes å bli friske. Så fremtiden ser lysere ut

Ha en fin en

Hva pokker er egentlig poenget med denne dagen? 2 pinsedag er det vel ingen andre land som har... Så kommer den før 17 mai. Må være en unnskyldning for at folk skal rake i hagen. Her må jeg skrive master og den motivasjonen finnes ikke i dag. Er drittlei hele greia.

Last edited:
Hoy fra Forus. Helgen er over for min del og her er man i gang med en ny arbeidsuke. Heldigvis er det sålangt en rolig start på uka og det er ikke feil det heller.

Pussig at de ikke tilbød upsell-for-cash med 29 ledige seter i business...

Ikke noe big deal, bare underlig.

Wow... purser kom løpende med ipad og satte seg ved sidemannen min. Beklaget stort at han hadde fått dårlig service på forrige flight (i Oktober) og sa at han skulle få servering først og hva han ville ha.

#skalflyeconomyoftere

God formiddag fra Snillfjord. :)'

Hvor det er skyet oppholdsvær med noen små tendenser til sol også. Her lå man til 09.03 før man skjønte at man burde dra liket opp av dvalen. Støvsugeren er satt i sving, og første etasje er i boks så da er det #barerestenigjen med andre ord, dog det ikke er rent lite det heller. Modern og lillesøster er ventet veltende inn døra om få strakser, så spørs om en ikke skal by på lunsj før de skal nedover å stelle i stand til morgendagens feiring. Det bringer meg inn på dagens pri 1, nemlig den sagnomsuste kaken som skal lages, men det skal gå det også.

Ellers er det jo 16 mai og fotballens festdag, som er minst like viktig som morgendagen. Lerkendal er utsolgt og da skal vel ca 21,000 inn portene for å se fugla sendes hjem i skam og uten poeng.

Ha en fortreffelig festdag/lille 17-mai rundt om! :)

God dag fra Oslo. Hatt en lat formiddag så langt. Men skal nå opp i garasjen for å børste støvet (bokstavelig talt) av hobbybilen... Vanligvis pleier dette å bære en påskesyssel, mel ligger litt etter skjemaet i år. Så blir det vel en liten kjøretur for å sjekke tingenes tilstand, før man setter kursen mot Ullevål og forhåpentligvis nok en hjemmeseier til Enga. Ha en aldeles fortreffelig 2. pinsedag[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

God formiddag - tror rett og slett det blir kaffe og is til lunsj i solveggen i dag.

Hva pokker er egentlig poenget med denne dagen? 2 pinsedag er det vel ingen andre land som har...

Er en god del land i Nord/Sentral-Europa har den, men nærmeste nabo Sverige byttet den vel bort mot en annen dag for noen år siden?

G'moorgen! Nok en vanlig arbeidsuke i gang her borte. Hverken pinse eller 17. Mai er røde i kalenderen her. Har dog fri idag, men det er fordi jeg jobbet i helgen.

Kjapp tur til SC med henger for å hente noen møbler, og dermed var vel den dagen sløst bort...

Noe kjøligere enn normalen, kun 7 grader, men det blir nok varmere etterhvert.

God dag fra Kiev. I dag har jeg ikke kastet bort dagen på øl, tull, soving eller annet. Her har det vært en del attraksjoner på menyen, blant annet det motsatte av fly - verdens dypeste metrostasjon. Jeg kjøpte også tilgang til å få sitte i førersetet til et gammelt jagerfly, men tok ikke sjansen på å krype så trangt ned. Men nå er det "kvelden" - slapping av i leiligheten før kveldens middag på bedre sted. Ha en fin fri-mandag !

God nestenmandagskveld fra Astana. Har trasket rundt byen idag. En app påstår 34390 skritt så langt idag. Ikke rart folk ikke gidder reise med meg.

Nå står det bare en god middag på planen. Basseng og hamam er åpent til midnatt, men jeg vil antagelig stå over i kveld. Skal grytidlig opp for å komme meg til flyplassen så alt må ligge opplinet for effektivitet.

Ha en god en alle som allerede planlegger morgendagen.

God ettermiddag fra Sandvika

Her sitter man og blir straffet for å ha vært for effektiv over fjellet :p
Den lilla pakkemannen er på vei, så blir det fortsette østover.

Her er det visst blitt sommer, og jeg risikerer å bli rød i nakken før jeg får selskap :p

Ha en fortsatt fin dag forumister :)

God ettermiddag fra Sandvika

Her sitter man og blir straffet for å ha vært for effektiv over fjellet :p
Den lilla pakkemannen er på vei, så blir det fortsette østover.

Her er det visst blitt sommer, og jeg risikerer å bli rød i nakken før jeg får selskap :p

Ha en fortsatt fin dag forumister :)

Hadde du sagt fra bare LITT før, så kunne jeg vært der en time tidligere. Evt. så kan du jo gjerne bare kjøre inn til byen, så møtes vi der?

God mandag fra et tog, på veg til et lite fly&avholds med Olav som trenger kartleser for å finne vegen fra Sandvika videre inn mot hovedstaden.

En app påstår 34390 skritt så langt idag.

Snaut halvparten holder i alle fall før kvelden.... :o Og til lunsj trenger man da en :drink. Det som er litt irriterende travelt her i Kiev er alle disse undergangene man må ned og opp hele tiden. Første dag fristet jeg skjebnen ved å gå over hovedgata her, og det var minst to biler som fløytet. Heldigvis ble dette ikke observert av noen myndighetspersoner, så dermed unngår jeg nok henrettelse denne gangen også.

Snaut halvparten holder i alle fall før kvelden.... :o Og til lunsj trenger man da en :drink. Det som er litt irriterende travelt her i Kiev er alle disse undergangene man må ned og opp hele tiden. Første dag fristet jeg skjebnen ved å gå over hovedgata her, og det var minst to biler som fløytet. Heldigvis ble dette ikke observert av noen myndighetspersoner, så dermed unngår jeg nok henrettelse denne gangen også.

Kan vel kanskje minne litt om Moskva? Nå har jeg ikke vært i Kiev selv, men i Moskva er det mange 6 feltsveier midt i byen som man trenger å finne en undergang for å komme over. Noe annet er mildt sagt livsfarlig. :old

Back