God formiddag! Gjør meg fint lite å starte kl 12 på en fredag. En F-16 driver for øyeblikket å har oppvisning relativt lavt over fjorden her, blir vanskelig å følge med på noe annet da.
Klarte det kunststykket å forsove meg i dag, og var på jobb ca. 40 minutter etter skjema. Det klarer man forhåpentligvis å ta igjen. Ellers nærmer amerikaturen seg med stormskritt: Bare to og en halv uke på jobb etter denne, eller T-22 om du vil. Det har vært snakket om en "oppvarmingsmiddag" på Nighthawk Diner, enten denne eller neste helg. Vi får se hva som skjer i morgen.
God morgen her Vestfra! Her skinner solen nådeløst fra en skyfri himmel.
Guttungen er syk idag - en form for øyeinfeksjon. Får ta ham til Dr. Dyregod og se hva han har å si .. ikke spesielt behagelig.
Ellers blir det vel det vanlige kjøret i dag- vulkanaske ønskes herved dit pepperen gror ... Skal til svigermor i SC i morgen, men får prøve å komme meg online og hjelpe til litt derfra også.
Skal vi se... da har man sjekket inn for morgendagens flighter sånn at man kommer seg fra OSL til CDG via FRA.
OSL-FRA måtte sjekkes inn via sas.no T-22 før avgang.
FRA-CDG var ikke mulig å sjekke inn via sas.no og man måtte dermed tilbake til LH og vente på T-23 for den avgangen. T-23 kom og man fikk sjekket inn og valgt seter. Setene var dog ikke all verden (12AB) da alle setene foran i Y var opptatt/blokkert. For moro skyld gikk jeg inn på aua.com (Austrian) og prøvde innsjekk derfra. Og vips så fikk man velge 6AB som er første rad etter biz
Så konklusjonen er:
Skal man reise med LH OSL-CDG via FRA og ønsker å sjekke inn på nett, så kan det være greit å bruke sas.no, lufthansa.no og aua.com. I tillegg bør man ha kontroll på klokkeslett og tidssoner siden man kun kan sjekke inn en flight av gangen
Og for å gjøre alt litt ekstra morsomt så mener SAS at mitt CO OnePass Gold er "CO Basic". Men man kan kanskje ikke forvente mer når det ikke en gang er mulig å velge CO OnePass som bonusprogram ved innsjekk på sas.no.
God morgen fra Calgary. Foreløpig 4 grader, men det blir vel de vanlige 20 gradene i dag og.
Snart på tide å gjøre klar bilen for en 8 timer lang kjøretur til Coeur d'Alene, ID for en liten helgeferie. Og å få fylt opp lageret med sweet tea, som er umulig å få tak i i Canada, men overalt i USA.
Det er da enklest å lage selv? Kok en kjele vann, fyll opp med teposer etter smak og etterfyll med sukker som røres inntil den er borte. Hell så drikken i egnet container og sett den i kjøleskapet. Mens drikken kjøler ned kan man leske seg med en kald øl. Velbekomme! ^_^
Det er da enklest å lage selv? Kok en kjele vann, fyll opp med teposer etter smak og etterfyll med sukker som røres inntil den er borte. Hell så drikken i egnet container og sett den i kjøleskapet. Mens drikken kjøler ned kan man leske seg med en kald øl. Velbekomme! ^_^
Lager selv og, har kjøkkenskapet fylt med Luzianne og Lipton Iced Tea blend, men den blir ikke like god som de jeg fikk servert da jeg var i Sørstatene sommeren 2008. Og den til $1 på McDonalds er også veldig god Men på McDonalds her i Canada er det bare Nestea Lemon
Der er fordi vi bruker mest 'vanlige' teposer og ikke 'isteposer' som bare er priset opp som spesialprodukt. Kjøp vanlige Safeway-poser (eller hva dere har der borte) og bruk de. Billig og godt. Det enkleste er ofte det beste.