• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God fredags morgen...

Utflyttet

Ute på tur
Fikk endelig til en sak som har plget meg hele uken. Skal bare pynte ferdig saken og dokumentere deg, for så å avhende den i et møte, og vips er det helg. Ha en bedre dag!

Replying to Topic 'God fredags morgen...'

Jeg vet ikke jeg ... 220 av mine kolleger ble sagt opp i dag med oeyeblikkelig virkning, deriblant flere jeg kjenner godt. I tillegg fikk vi hoere at broren til en av eldstemanns beste venner nylig doede .. han var akkurat kommet hjem fra et aar i Irak, og overgangen til fredstilvaerelsen ble visst for mye for ham ... 20 aar gammel ... what a waste.

God morgen fra OSL,

Det øser ned med nedbør, og drøye 7 pluss utenfor her.. ikke så værst med folk her oppe enda, men the rush is about to start...

"Concorde" drar vel til NYC idag, han skal ihvertfall fly -BXM LH3147... (OSL MUC)

Blir jobbing hele helgen, men kvelden i morgen vil nok lyse opp hverdagen en tanke.. more to come fra OSL Inside :p

T - 6 timer..

God morgen fra Lysaker :)

Regnet som bare fy på vei ned hit idag (også).
Bensinprisen er stabil på ca 9.79 så jeg.
Forkjølsen trives.
God kontroll på dagens arbeidsoppgaver.
Jeg har fått den nye Star Wars utgivelsen på DVD, samt gjort en solid byttehandel og fått 7 nye byggesett...
Denne helga blir ganske så bra :D

It's FRRRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYY !!!

her i alta så var bensinprisn 9.44 i går iallfall :)

TGIF! Det skal blir godt med helg.... Til helgen skal CD-brenneren til pers, og kanskje skjer det ting på Scanair.no. Oljeprisen (Brent spot) sluttet på $51,52 i går - hei hvor det går!

Bonjour everyone.

Det är en strålande dag här i Monaco. Min resebyrå har klarat av och lösa Iberias lilla f**k up och jag har nu 6 timmars spotting i Madrid och 2 timmar i Barcelona. Not bad.

Min första lediga dag av 13 idag. Solen skiner och fåglarna kvittrar efter en hel vecka med regn. Det är 20 grader ute och jag skall gå en prommenad i solskenet. Ikväll blir det party och i morgon väntar 09:07 TGVn ut härifrån. Ha en fantastisk dag.

Skal jobbe hele helgen for aa tjene opp til LAAANG julefri, saa det blir vel ikke noe "morsom" helg, men det blir vel 5-6 timers flyging?

Haaper i allefall paa det!:D

Og da var det endelig helg her også.
Skal vel som vanlig tilbringes med å gjøre minst mulig. :spin:

God fredag... Det gynger fortsatt etter nattens overfart med skib til Oslo... Nå har jeg kommet hjem og det blir biff mm. og rødvin før jeg sovner rett etter blomstene på Beat for Beat på NRK1 i kveld!

Forkjølet fredag i Stavanger. Det har regnet og tordnet i hele natt og i hele dag. Vi snakker om store nedbørsmengder. Selv ser jeg ikke frem til å gå på jobb om en times tid. Men det pleier å gå over etter den første vakta.

så tjo hei!

I natt hadde jeg en forferdelig drøm, eller skal vi kalle det et mareritt;

Sto hjemme på plenen foran huset, i strålende solskinn og ikke en sky så langt øyet kunne se. Må ha vært på sommer'n, for det lå en varmedis i lufta og jeg var tynnkledd. Veldig mareritt-aktig foreløpig, ikke sant? :p
Så begynner ting å skje. Jeg hører en enorm slags dur, som av jetmotorer, og den nærmer seg kjapt. Løfter blikket opp på himmelen mot sør, og der kommer en armada av fly med retning nordover. Alle på en ca 2-4000 fot vil jeg anslå, og med landingshjul ute, i relativ sakte fart.
Flyet som ledet an var en Condor 757-300 i de gule originale fargene, som jeg husker at jeg leste reg'en på under vingen. Etter denne kom en hel usannsynlig mengde andre fly ving2ving, altså i en trekantform med Condor'en i spissen. Og nå kommer det grusomme; samtlige fly, fra alle europas hjørner, var kapret av bin Ladens kompanjonger og flydd hit nord for å angripe oss som levende missiler!!
Husker at jeg ble så redd at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, og det var seff da jeg våknet...kanskje like greit?

Det skumle var hvor utrolig virkelighetsaktig det hele var...detaljer på flyene og alle andre omstendigheter. Sprøtt.

Årh, hvorfor kan aldri jeg drømme noe slikt? :p

Back