God fredag

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
God morgen fra Forus!

Da var det helg om noen få timer. Skal etter planen jobbe en del timer ekstra i dag, men dersom jeg gjør ting riktig og spiller kortene bra, så blir det ikke behov for det i dag.

Hmmmm.... Det snør. tror jeg var glad for at jeg kjørte til jobb jobb når jeg gjorde, tipper det blir kø og kaos innen en halvtimes tid! ^_^

Ha en fin dag forumister! :)

God morgen fra nabokommunen

Det snør her også... :cry: Men heldigvis ikke noe særlig vind, og idag slipper jeg å jobbe utendørs :colgate:
Idag skal jeg leke litt med parafin (nei Martin...), før turen etter planen går til Egersund for første gang på nesten en måned.

Ellers lite nytt å melde.

Ha en fin dag forumister :)

Mornings fra Oslo. 2 dager på jobbreise betyr andre ting har hopet seg opp, så heller ikke idag blir det mye tid til å tvinne tommeltotter. Et kjærkomment besøk til frisøren står på programmet, også kan man ta helg. God helg :)

Her kom det pokker meg litt snø i morgentimene. Minus 3 grader hadde også gjort det veldig glatt ute. Og nå snør det sandelig igjen! Måtte det slutte snart og gå over til regn. De har heldigvis meldt mildvær utover dagen.

Her er man på plass på kontoret og fredagen byr på dobbel jobb. Men lørdagen gleder jeg meg til!

Ellers er det tragisk å se på alle ødeleggelsene i Japan etter tsunamien her i morgentimene.

God morgon frå Kreta!

Her er det lunkne 10-12 grader, så det minner laaaangt meir om vår enn kalde Noreg med snø og is. Lang reisedag i går, gav tidleg kveld, men i dag blir det sikkert lengre... ;) Frokost er ferdig, og då skal me bare sprade rundt og slappe av utover dagen, før me skal på fest :)

Ha ein fin dag alle saman!

God formiddag fra snødekte Kløfta..

Endelig fredag, kjenner treninga i går i høyre legg, så det blir rolig i kvell tenker jeg.
Men helg er helg, avreise til Vestlandet i løpet av søndagen blir nok en fest, skal få svidd av noen mil på Volvoen da..

Ha en fin dag alle sammen og god helg når den tid kommer!

God morgen fra Sandefjord.

Ikke noe som å starte dagen med litt radioaktivitet, selv om en del av fysikktimen gikk med til jordskjelvet i Japan, hovedsakelig forde læreren er derfra.
I ettermiddag bærer det opp på fjellet for og innvie hytte, og selv om det mangler litt inventart så blir det nok kjekt og skal også bli deilig med litt ski, både bortover og nedover.

Idag skal jeg leke litt med parafin (nei Martin...)

No ka-boom?

G'fredag fra FedEx. Klar for en siste innspurt før helgen. Ferdig innsjekket på en flight for morgendagen er man også. Skal bli godt med litt luft under vingene igjen, etter over en måned på bakken.
God fredag og god helg ønskes :)

Good Friday fra det dype sør ... her er det kjølig morgen men solen har tittet frem og det er lovet pene temperaturer i helgen. Her er det klart for jobbhelg, men litt tid på terrassen skal det vel bli tid til. Fotballsesongen er også i gang, så da blir det å ta guttungen ned til sportsparken hvor han skal dømme et par matcher med 8-åringer.

Triste greier i Japan - mine tanker går dit ... .

Ah, herlig skitur i solskinnet avholdt, ble jo en liten vinterferietur. (Vinterferien i nord avsluttes i dag, men slikt gjelder som kjent ikke for studenter ;) ). Jeg må få lov å skryte av mine egne evner til å mekke bål, de har rett og slett blitt knallgode det siste året!

Ellers fortsetter jeg å følge med i dyp fascinasjon over tsunami-videoene fra Japan. Det er helt unike bilder man sitter igjen med, aldri før har man fått filmet de første "store" tsunamibølger - fra de slår inn mot land og videre inn over - og ikke minst hvordan bølgene eroderer og fører med seg sediment/søppel.

Sola går vel ned snart, så jeg får hive kråsen ut og nyte de siste solstråler for dagen, før jeg må sette i gang med mer skolearbeid. Har en liten 10-siders rapport om geologien på Svalbard liggende. Skal inn en gang i April, greit å få den unna ASAP!

Ha en god middag og kveld :)

EDIT: Har du sett, der har professoren vi har hatt når vi har lært om tsunamier akkurat fått uttale seg i media! Han har til og med brukt samme figurer som vi har hatt på forelesning i artikkelen. Flinkis, "tsunamiekspert" blir han faktisk omtalt som :lol:

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.7544368

Last edited:
Endelig fredag også her i Chicago. Her er sekken pakket og man er klar for en aktiv helg i Montana uten mobiltelefon.

777 via Denver i kveld. Skal bli godt.

God helg til alle!

Back