God fredag

Ruby

Tomleskolt
Medlem
God morgen fra Bangkok hvor sen morgenkaffe nytes i stua.
I går var en å besøkte Royal Thai Air Force Museum som ligger ute ved Donmuang, et sted som jeg kan anbefale et besøk. Får litt refleksjoner når en leser at de tre pionerene innen Thai luftfart brukte 1 måned på å komne seg til Frankrike, for så å lære fransk språk før en startet på pilot utdanningen, nå tar det 12 timer…
Måtte også humre litt da jeg så den sparsomme fortellingen rundt andre verdenskrig. De kan jo takke ambassadøren sin til USA for at Thailand formelt ikke kom i krig med nettopp USA da han nektet å levere krigserklæringen :)
Ellers kom jeg i prat med en kvinnelig ansatt som synes det var synd at de ikke fikk kjøpe F-35.
På andre siden av veien der ute ligger der også en utendørs aviation park, men det ble varmt, så den tar jeg neste gang.
Ha en glitters fredag :)

61f7d84e1db66419ff959fffe96dc5d2.jpg

3d300166229f703661ec8e745bd5a01e.jpg

9163ba99504989903c3f77129c46096c.jpg

ba3dd1ddab997d36181a9a93ce6df7d0.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Glad frifredag fra Ris. Helt greit med en dag hvor man kan få gjort unna en del ærender med bil for i morgen blir vi sperret inne av noen joggere som skal jogge rundt i bydelen. Ser ut som vi skal passere 20 grader i dag også…så da blir et av dagens mål å spise nok is. Spis en is du også!

God morgen fra knausen.. Åtte timer konstant søvn for mann 51 er nydelig. Nå er det hage-kontor, men først skal den ene arvingen leveres ned pp tennisen hvor de skal videre på snasen tennis-camp i sør-Sverige og den andre skal på det motsatte - tannlegen.

Ukens tredje svømmetur skal vel også skvises inn

Reker er bestilt for kvelden og det blir som vanlig de beste som er frosne på CC.

Nyt fredagen.

Mornings fra L1. La inn en halvtime ekstra søvn, da jeg strengt tatt har veldig god tid i dag. Solen skinner, jakken er kastet og ikke umulig pilsen kan nytes utendørs.

God dag fra havet.

Pent vær her selv om det et 10 grader kaldere her enn i land. Bare å håpe go’værs dagene holder seg sånn at tåken kommer i neste uke. Hvertfall lov å håpe på litt tåke.

Var på Finn.no og søkte etter BGO BKK BGO i september.
Fant Premium øko til 11.500 om jeg klikket videre til seat24, da uten innsjekk bagasje. Gikk på KLM sine sider og fant akkurat samme routingen til 22.000 for en-vei. Klikket aldri videre for å sjekket prisen på returen da prisen uansett ville blitt uaktuell.

Når begynner SAS å fly på BKK på høsten??

FQTV

God fredag fra Parkveien. Her er kontoreringen godt i gang. Blir utelunsj i dag med tidligere kollegaer og middag hos venner i kveld. Men holmenkollstafetten venter i morgen så jeg må holde meg litt på matta. Enveis flybillett booket til Chile sent i august. Blir LH til EZE og LA videre over Andesfjellene. Må skvise Star Alliance så lenge man kan. Air France sin direkterute til SCL blir nok førstevalget etter 1.9.

God fredag fra Parkveien. Her er kontoreringen godt i gang. Blir utelunsj i dag med tidligere kollegaer og middag hos venner i kveld. Men holmenkollstafetten venter i morgen så jeg må holde meg litt på matta. Enveis flybillett booket til Chile sent i august. Blir LH til EZE og LA videre over Andesfjellene. Må skvise Star Alliance så lenge man kan. Air France sin direkterute til SCL blir nok førstevalget etter 1.9.

Så ufattelig spennende dette høres ut.. for et eventyr - Heldiggris.

God morgen fra Lillestrøm. Her skal det definitivt IKKE jogges i morgen. Nå bærer det ut på kaffe med en kompis før jeg skal rundt og handle og samle inn skrammel jeg skal ha med til messe i Tyskland til uken.

Så er det hælj, og Storsmurfen har kjøpt inn en hel eske med is til oss!

Ha en best fredag!

God formiddag fra Skaun!

Her er det eneste det løpes fra Skattefuten, og han er ikke ofte i Skaun... hehe.

Nydelig vær og shortssesongen er i god gang. Elsker Mai mnd med vårstemning og fridager, neste uke skal vi male ett strøk på huset utvendig, håper kona har arbeidsklærne klare...

God helg til alle løpende, liggende, flyvende og dere andre! :)

Kim

G’morgen. Her holder man tempoet i gangfart, med innlagte pauser for sniffing og andre distraksjoner.

Fredag, ja .. truck’en skal en liten tur på verksted for å få byttet et par slitedeler. Cicada’ene er allerede i gang til tross for at det kun har begynt å lysne i horisonten, og jeg sverger på at de blir mer bråkete for hver dag.

Kom en liten pakke med cd’er fra Norge i posten i går, men savner fortsatt en større en, som nok ligger i det fine nye distribusjonssenteret i Atlanta, som har vært en total katastrofe for postdistribusjonen i regionen. Sammen med Pondus, som også er savnet ..

Jeg skal definitivt ikke løpe Holmenkollstafetten. Jeg er jo tross alt på jobb da. Dessuten blir det bare bøll med kollektivtransporten som ikke heter tbane i morgen gitt. Jaja god kveld fra Oslo - hatt en grei jobbeøkt og så en treningsøkt og så er det jobb i morra gitt.

Back